• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Happiness skrev 2010-07-30 18:57:24 följande:
    Härligt mabaja! Föresten pratade inte vi om ett förlossningsprogram på TV. Har för mig att det var härinne. Vad heter serien och vilken kanal går den på?
    Livet på bb och går på kanal 5 kl 21 på onsdagar...

Jaaa, känns jättebra nu. och bm stod och log när hon hörde hjärtslagen och konstaterade att den sov.
  • Mabaja

Bjornis: Det var jättemysigt att lyssna på hjärtat, speciellt när bm konstaterade att bebisen sov. :) Det lät riktigt fridfullt! :)

Idag har vi börjat "boa". Har skruvat upp spjälsäng och två byråer. Vi väntar dock med att bädda då vi har fyra hårbollar här hemma som kommer flytta in i sängen om vi gör det. Men blev riktigt fint, även om det inte är så mycket möbler ännu! Imorgon ska vi slänga ut de andra grejerna som är i barnrummet, har haft rummet som förråd i väntan på bebisen. Och man hinner få mycket på ett halvår! :)

• Mabaja

Ja här är det sådär. Sitter och tokbölar... För som vanlgit.. Ingenting! Eller jo, jag är irriterad på min man. Att så fort han ska umgås med sina kompisar så ska de till alkiskompisen och då kommer han alltid hem skitsent. Men jag avskyr verkligen just den kompisaen för har man tråkigt går man dit och super skallen av sig. Och att det aldrig går att vara här hemma eller hos nån annan kompis. Så vi hann nu vara hemma i två min och sen hade han dragit! KUL LÖRDAG! Sen är jag irriterad på min mans pappa med så är väl därför jag tokbölar, att det blev två konflikter på kort stund.

Jag har tecknat IF:s gratisförsäkring. Men ska ta och beställa den man betalar för med, men känns så långt innan bebisen kommer, är ju två månader kvar!

• Mabaja
    Odetta skrev 2010-07-31 20:23:15 följande:

Åh, vill så gärna skriva nått braigt, men det står still i huvudet på mig. Men jag skickar en storstorstoooooooor kram till dig i alla fall!!! Gör något riktigt gott til dig själv och tänk "haha, han får inget för jag kommer äta upp allt!" och så tittar du på en bra film med en filt på soffan....det hade nog jag gjort

*KRAAAAAAAM vännen*

(nu ska jag laga vår diskmaskin....jippi Kräks )

Tack! Men det blir lite svårt. Han har tagit min bilnyckel och hemnyckel... Visserligen står hans jobbil hemma och nyckel, men den får inte jag köra så jag sitter här hemma fastlåst. Visserligen har vi en bilnyckel till men den har varit borta nu i flera månader, dvs den ligger här i huset NÅNSTANS men jag hittar den inte. Men ska ta mig ett bad nu och sen gå och lägga mig. Blir en tidig lördag, men då slipper jag se när han kommer hem dyngrak! Jag HATAR verkligen fulla människor.

Hoppas att du får ordning på diskmaskinen! Inte kul att få diska för hand!
  • Mabaja

Happiness och Odd: TACK!

Grejen är den att vi har våra duster när han ska festa. Jag är som sagt uppvuxen i en värld med alkoholism hos mina föräldrar (mamma gravt alkoholist och pappa på gränsen till alkoholist) som ledde till att vi barn blev fosterhemsplacerade. Jag har svårt redan innan med folk som dricker, jag förstår inte nöjet- jag ser bara konsekvenserna.

Min man vet om det här och jag har blivit bättre, men idag har det bara blivit för mycket och jag är extra känslig. Min svärfar dumförklarade oss för att han gjort fel, (min man fick en gasolgrill i 30-årspresent i vintras som han tänkte montera upp igår då vi fått ordning på vår altan. Då upptäcker vi att han bara fått själva gasolgrillen, inte bordet den ska stå på) och nu är det VÅRT fel. I min värld så är det ju den som köpt en sak som får stå för konsekvenserna, det är ju en GÅVA! Sen har vi varit iväg till min svägerska och jag sa redan innan att jag inte ville köra hem, inte ha ansvaret för det då jag inte visste om jag behövde ta tavegyl (allergitabletter som jag somnar av) då de har hund och jag är vrålallergisk. När vi kom dit och skulle käka så korkar min man upp ölen, min svärfar likaså och min svärmor dricker vin. Ja vem ska då köra hem? Jo jag! Så jag fick sitta där och klia mig i ögonen, trots att vi var utomhus! Fick avstå mina tavegyl för att ingen respekterar min allergi och min allergimedicin! Sen så måste vi åka när min svärfar säger det. I min värld så åker man när majoriteten ska åka, men inte nu. Han skulle hem och kolla på friidrotts-EM på TV! Vem prioriterar tv när man firar att någon fyllt 40? Det är grunden till att jag är irriterad..

och sen kommer min man på att han ska dra... Fast han VET att vi för det första inte har råd att han är ute. Denna månaden är kärv då vi lever på vårt buffertkonto, dvs SPARADE pengar för att vi fått dålig lön, båda två. Jag prioriterar att betala räkningarna så de är prio 1 så får man leva på det som blir över och det är svårt vissa gånger när det inte riktigt går ihop! Det är grunden till dagens "gräl".

Angående att min man dricker nu är just för att han vet att from mitten på augusti måste han hålla sig då vi närmar oss slutet, visserligen en månad kvar då men man vet ju aldrig vad som händer! Sen har han sagt att nästa gång han ska festa blir kring jul då det är julbord så det är väl "sista chansen" för honom.

Men det är väl just att jag blivit dumförklarad och sen bristen på respekt som gör att jag är förbannad! Att bara för att jag är gravid så kan jag köra! Min svägerska gjorde ju allt för att jag skulle kunna komma dit, de tog bort sin hund så jag inte hade den i närheten, de hade storstädat huset och vi satt utomhus, ändå kliade det massor! Mina svägerskor respekterar min allergi eftersom de verkligen kör ut sina hundar för att jag ska kunna vara där. Men vissa verkar itne kunna acceptera att jag har fyra katter och inte klarar av hundar! 

Imorgon kommer det kännas bättre! Men tack för att jag får spy lite galla! :)

Ni är underbara!

• Mabaja

Tack alla! Idag är jag gladare, kanske för att min man faktiskt visade att han kunde komma hem i tid. 23.00 låste han upp ytterdörren! Men vi sa hej och ingenting mera. Sen inatt tvingade jag upp honom att skrämma iväg nån av grannkatterna som löper, satan vad det lät! Men nu är vi typ som vanligt. Han brukar inte säga någonting dagen efter, men när man väl tar upp saken brukar han faktiskt ha förstått vad jag menat, men att han inte vill erkänna det! :)

2 barns mamma84: Du måste vara galen! Sen när går det fort att vara gravid? Jag tycker dagarna kryper fram och ingenting händer mer än att jag blir tjockare och tjockare! HAHA. Det här har nog varit mitt längsta halvår nånsin!

Vår barnvagn står och väntar på oss i butiken! :) Det ska bli riktigt roligt att få hem den, men vi ska hämta ut den först i början av september då garantitiden börjar när man hämtar vagnen! Men vi har iaf beställt en Emmaljunga duo edge! Stort ska det vara! ;)

Min svärmor var här nyss och lämnade de små babykläderna hon köpt! och berättade att hon ska börja köpa blöjor och tvättlappar och allt vad det heter. Tack säger vi! Hon är sååå söt! :) Hon ser verkligen fram emot att bli farmor!

• Mabaja
    3 barns mamma84 skrev 2010-08-01 11:04:30 följande:
    Gumman jag har ju oxå 2 jobbiga barn hemma hihi och jobbar och gör massa saker så för mig går det fort
    När man har barn innan ja då går det fortare än innan.
    När jag väntade dotter var det en E-V-I-G-H-E-T tills hon kom Hahah
    Men med sonen ojojoj raketfart jössenamn plötsligt låg man på BB haha
    Vi har också en massa saker för oss. :) Men inga barn. haha. Men nu är det 60 dagar kvar! :) så går saaaaakta men säkert framåt!

Jag längtar sååå efter att få komma tillbaka i träningen! Nu gör det bara ont men biter ihop "bara för att". haha.

Men den här helgen har vi som sagt börjat inreda bebisrummet. Ska fortsätta idag, dvs bära ut det som inte passar in i ett barnrum, typ klinkers och det som blev över sen vår golvrenovering. haha.
  • Mabaja

Försök slappna av med era vul/rul som väntar! Det ska gå bra denna gång!

Apropå rul, jag kände inga puffar och knuffar heller. Jag hade känt i vecka 13 som att det kittlade på insidan, sen en liten buff i vecka 14-15. Nästa gång jag kände var i vecka 20-21... Så slappna av, bebisen kanske sparkar mot ryggen och då känner man ju inte! :)  

Satan vad sammandragningar jag börjar få! Börjar bli irriterande för magen blir så tung då. och räcker inte med att stanna upp för att det ska släppa utan måste sätta eller lägga mig ned.

• Mabaja
    Bjornis skrev 2010-08-01 18:26:26 följande:
    Ja håller med Mabaja om puffar och knuffar. Är i 19+4 nu och kanske att jag känner nåt men kan inte lova och på RUL sa hon att "han sparkar ju mycket nu" och jag kände inget.
    Så var det precis för mig också och så sa hon "det är fullt normalt om du inte känner, det kommer snart". Min man satt på rul "känner du det där, känner du det där" och jag "nej".

Men det roliga var att när jag började känna sparkar så var det just där den sparkade på rul. Mest nu med och då har det gått många veckor! Känner visserligen på andra ställen med men överhängande är på samma ställe som den sparkade på rul. :)
  • Mabaja
    Bjornis skrev 2010-08-01 18:37:37 följande:
    Ja, det jag tror att jag känt (nåt?) är också där den hade fötterna på rul, plus att den låg nästan på samma sätt på ul två veckor tidigare. Hon på rul sa att den flyttar sig heeela tiden. Men jag vet inte jag. Min bebis är en lat bebis. Min kompis dotter låg åt samma håll från typ v 25 och hon sparkade på samma punkt hela tiden så min kompis hade så ont i sidan. Haha.
    Jag gjorde två rul och på båda trots 5 dagar emellan så hade den huvudet mot min ryggrad och rumpan mot min navel. och sparkade mot vänster sida! Bm på andra rul sa att har de hittat en favoritplats ramlar de alltid tillbaka till den. Men alla bm säger ju olika! Nu de senaste tre veckorna har bebisen legat med huvudet nedåt. Även om den kan vända på sig tror jag att den inte gör det då den hittat en ny plats att trivas på. Den kan ju fortfarande sparka på vänster sida! Alltid vänster sida den sträcker benen på! och lite småknuffar på andra ställen! HAHA. Så jag har en lat bebis jag med!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma