• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

rontgensyrran skrev 2010-08-01 18:59:55 följande:
    Vet inte om du har sagt det innan, eller om jag är glömsk. Men gjorde du 2 RUL med 5 dagar emellan? Hur kommer det sig? Låter lite skumt. Men måste vart kul att få se bebis en extra gång :)
    Jo jag gjorde ett rul på torsdagen och blev hemskickad då bm inte kunde kolla någonting då den låg med huvudet mot ryggraden. Hon kunde inte kolla hjärna och hjärta. Så blev hemskickad och fick komma tillbaka på tisdagen och då fick jag en annan bm som var mer erfaren och kunde kolla allt trots att den låg precis likadant som på första rul.

Vi var mest sura för att vi först blev tvungna att vara lediga från jobb (enda tid de tyckte att de skulle ge oss var kl 14) och sen att vi fick urkassa bilder. Så nästa unge ska banne mig vara snäll och ligga där så vi kan få vår första profilbild. haha.
  • Mabaja

Odd: Jag tror inte att det är någon fara för mf när man har svamp. och din svamp verkar ju "ytlig" om man kan säga så. Jag är ingen expert, det enda jag kan lite om är fotsvamp då min man har haft det tre ggr nu i sommar- innan dess visste jag inte hur det såg ut. haha.

GRATTIS till lyckat rul Röntgensyrran!

GRATTIS till lyckat vul Smålands jänta!

Måste bara berätta en liiiten grej som min man berättade för en stund sen. Vi pratade om att vi inte har haft sex typ alls under graviditeten, en gång i månaden i snitt. Och han berättade att han varit rädd för nytt mf! och i början stod han ALLTID och kollade så att det inte kommit blod på hans ädlare delar när vi hade haft sex. Det här var något jag INTE visste om att han känt! Men jag är glad att han äntligen berättade! Och att det faktiskt kommer ut så sent när vi båda kan relatera till en sparkande krabat här inuti! :)

• Mabaja

HAHA, jag känner igen mig såååå väl i det du skriver Bjornis. Förra gången vi hade sex kändes det precis som att jag förlorade oskulden på nytt! :) Så ni kan ju tänka er hur ofta man har sex då. haha. och nu är magen i vägen så då blir det naturligt att det är ont om sex, vilket jag tycker är skönt! HAHA.,

• Mabaja

Men snälla 2barns mamma84, 140 dagar kvar till förlossningen är ju lååååång tid! :) Jag har 8 veckor kvar, typ 58 dagar? Och jag är ju typ först ut! och det sista jag tänker på är just förlossningen! :) Ut kommer den på nåt sätt, det är ungefär så mycket jag kommit i mina förlossningstankar! HAHA.

Nej men känns så långt borta, herregud är ju nästa månad den ska ut, så kan fundera då! :)

• Mabaja

Haha, ska iväg och jobba i Dalarna nu tis-fre och upptäckte att enda "gravidkläder" jag har rent är mina mjukisbyxor. Var bara att vända ut och in på min garderob och vips så har jag tre byxor jag kan ha. Två linnebyxor som jag köpte förra året och mina jeans. Ok, jeansen kan jag inte knäppa men med en gummisnodd så funkar det! Blir ingen glipa heller utan går kant i kant. Snacka om att jag blev förvånad att jag fortfarande kan använda TRE par byxor! och då går jag in i vecka 33 på torsdag! :)

• Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-08-03 09:25:11 följande:
    Lovely! Det är gött! Jag kan inte använda jeansshorts och sånt som jag köpte förra sommaren ens. Jag har blivit så bred eller rättare sagt ännu bredare över rumpan och låren ;P Jag var ju bred redan från början men nu är det löjligt! Men du har ju inte gått upp så mycket heller under din graviditet eller hur? Jag har gått upp 5 kilo nu.
    Jag har gått upp 5-6 kg! och allt sitter på magen. Innan vi åkte till Egypten hade jag gått upp 1.5 cm över rumpan men det gick jag ner när jag var magsjuk i tre veckor. och eftersom jag inte kan göra nr 2 regelbundet så litar jag inte på vågen heller. :) men i lördags var det +6 kg och då hade jag INTE gått på toa på ett gäng dagar. så fem låter mer rimligt. haha.
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-08-03 13:49:17 följande:
    Pinklove:

Skönt att höra att allt är bra vännen! YEAY för lyckade VUL säger jag bara! *kram*

Ego:
    Visst har jag berättat om mannens bror och fru som väntade barn? dem som kom 2 veckor efter våran skrapning och berättade att dem oplanerat blivit gravida? Och som vi sedan dess har sagt upp bekantskapen med?

I alla fall...dem fick en pojke i morse.....och jag är sååååå glad att dem fick en pojke och ingen flicka. Usch vad elak jag känner mig.

Grejjen är den att på min mans sida har det inte fötts ett endaste flickebarn på typ 57 år...alla får bara söner! den sista flickan som föddes är min mans faster och hon är 57 år gammal (tror jag). Hon fick en son som har fått en son. Mannens farbror har fått 2 söner, mannens pappa fick 2 söner som den ena nu altså har fått 2 söner och vi, som fått en son. Jag vet att både mannens faster och mor har upplevt mf...så man börjar ju undra om dem ens kan göra flickor i den familjen.

Och vi vet ju inte vad våran är för sort och visst tusan blir jag lika glad om det är en lillebror, men visst vore det coolt om det är en lillasyster? Då skulle vi få den första flickan på 57 år! Och är jag helt ärlig så hoppades jag att mannens bror och fru inte skulle få en tös....det hade varit så typiskt. dem som inte ens önskade sig ett barn till...men nu fick dem en pojke till så nu är det vi som har chansen på första flickan.

Och ja, jag vet att jag nog är lite töntig....tycker ni att jag är töntig? Jag får skylla på hormonerna i så fall

Den 18/8 har vi nästa UL...då ska vi fråga igen (frågade sisst, men det var för tidigt att se...vi kollade, men det gick inte)

Spännande det där

*kramkramkram*
    Jag har också en sån historia! :) På min svärfars sida är det precis likadant. Är generationen före min mans farfar som det kom en flicka senast. Gissa vad vi vill ha? =) Och han är 81 år i år. Min man är osäker på om det var män eller kvinnor innan hans farfar så kanske ännu längre historia med män. :) Gissa om min mans farfar är trött på att hela tiden få höra "jag har fått en pojke". haha.

Happiness: Det löste sig efter lördagen. Eller han fick smöra som attan i söndags (det är hans sätt att be om ursäkt). Han fixade och donade och gjorde ALLT jag sa till honom att göra! HAHA. Så vi är sams..

Nu är jag uppe i Dalarna på jobb! Jag är sååå trött. Har varit i Rättvik hela eftermiddagen och kvällen på Classic Car Week med min brukare och hon har inte varit den roligaste, sovit två timmar inatt så antingen somnar hon eller så gnäller hon när hon blir såhär trött! Men nu ska hon banne mig sova inatt. Sitter och plågar henne på toaletten just nu (så jag slipper något otrevligt toabesök mitt i natten när JAG är som mest död). haha. Fullt upp denna vecka, hur ska jag orka! :) Bara 65 timmars arbete fram till fredag. och ansvar dygnet runt!
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-08-05 12:08:48 följande:
    Vet ni...jag tror banne mig att jag har börjat på foglossning igen! Suck säger jag till det.

Med trean blev jag påkörd i min bil, det var någon som körde in i mig bakifrån...så jag fick ännu värre problem med min stackars rygg än vad jag redan hade efter en ridolycka som tonåring. Så när jag väntade lilleman gick jag med kryckor sista veckorna för jag hade så ont och vi blev igångsatta tidigare för min kropp orkade inte mer, hade ju ont oavsett om jag vilade eller ej. Men då kom besvären smygande runt v20....jag är bara i v14 ännu! Vart ska detta sluta då?

Efter RUL i september ska jag ringa till sjukgymnasten igen...men ja, jag hade ju hoppats att inte ha besvär innan dess...

Hur har ni andra det med era ryggar?

*kramkramkram*
    Jag har foglossning som är en "mindre" plåga! Har haft problem sen vecka 12. Har jätteont i höften och ryggslutet, speciellt på vänster sida! Men biter ihop och kämpar vidare. Kvällstid kan jag ha svårt att gå, vissa kvällar får jag hålla mig i väggen för att kunna ta mig framåt då vänster ben/höft inte bär mig.
  • Mabaja
    acure skrev 2010-08-06 16:24:49 följande:
    Grattis till alla lyckade VUL och UL!!!! Underbart att läsa! Ego: har haft ont i ryggslutet i ett par dagar och mest spenderat semestern sista dagar i soffan och sängen. Idag började det dock krypa i kroppen av allt stillasittande så jag tog cykeln ner på stan. Väl där skulle jag börja promenera när hela vänster ben bara säger ifrån. Det liksom strålar smärta från bäckenet ner i hela benet. Det gjorde fruktansvärt ont och jag var tvungen att avbryta mina ärenden och gå och sätta mig innan jag sagta haltade hemåt igen. Känner mig typ invalid, måste dammsuga och plocka ur diskmaskinen men det bara tar tvärstopp. Någon som varit med om detta? Är det såhär foglossning känns eller är det kanske ischias? Hur som helst är jag orolig att det inte ska släppa, börjar jobba igen på måndag och vet inte alls hur det ska gå. Jobbar med små barn på förskola och det är mycket böja sig upp och ner och lyfta och klä på och klä av. Är bara i vecka 9+4 och vill gärna vänta ett par veckor till innan jag berättar för min chef att jag är gravid. Tack för att ni finns. Helgkramar till er alla!
    Kan mycket väl vara foglossning!

Ett tips jag fick var att ligga på rygg på golvet och lyfta ett ben i taget och gör det ont i bäcken, ljumskar, höft eller ryggslut så är det foglossning! Jag kan inte ens ligga på rygg utan att mina fogar protesterar!

Har nu traskat över till vecka 33 och jag tycker att min bebis lilla huvud trycker mot min stackars kissblåsa. Speciellt när den spjärnar så blir jag akutkissnödig! :) Men det kanske ska känna så när huvudet ligger som det ska med huvudet nedåt! :)
  • Mabaja
    rontgensyrran: fina bilder! Jag är så avis, önskar att vi kunde ha fått bild i profil på vår lilla, men vi har en bildskygg bebis. haha.

bjornis: kör hårt! Din make lär bli glad över "förvandlingen".

Annars här går livet sin gilla gång! Jag är trött efter att ha jobbat 70 timmar denna vecka. 12 timmar sömn hjälpte inte det minsta. Men är ledig på måndag så skönt med långhelg för mig. Ska även trycka i mig lite inolaxol idag och imorgon så jag kan få gå på toa, börjar ledsna på att gå en gång i veckan.

Idag ska jag och min man iväg och ta en "födelsedagsfika" några dagar sent. Sen måste jag in och se om det finns något billigt guldhalsband (9 karat lär det väl bli då) för nu får jag inte på mig mina ringar. Kan ha min mans ring, men mina egna är bara att glömma. Värsta prinskorvarna till fingrar!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma