Inlägg från: plutten02 |Visa alla inlägg
  • plutten02

Plus igen efter mf/ma

Någon som testat med preg... Kan dom också ge falska + som cb? Tänkte köpa ett och testa i eftermiddag

• plutten02
    MCT79 skrev 2011-07-12 08:48:39 följande:
    Min gissning är att ägget befruktas men aldrig riktigt fäster när det blir så... en del teorier är att blodförtunnande skulle äka blodgenomströmningen i livmoderslemhinnan och därmed fäster ägget bättre...
    Sen vet jag att det också finns de som har en blödningsrubbning dvs de koagulerar blodet lite för bra. Det som kan hända då är att när ägget borrar ner sig i slemhinnan uppfattar kroppen det som ett sår och försöker läka det, ägget stöts bort och det blir ett tidigt missfall...
    Men med mina två andra har jag också väntat en vecka lite mer innan jag testat, så det kanske är därför jag fått starka pluss på engång då
  • plutten02

Måste fråga... När ni tar era CB test... Kossar ni direkt på stickan eller doppar ni 5 sekunder i skålen där ni samlat urinen???

I morgon är det torsdag och det är dags för att nytt Cb test... Har 3 stycken som ligger... Gjorde ju ett i tisdags morse och det visade ju lika som i måndags... Så nu gjorde jag inget idag. Däremot gjorde jag ett testlagret sticka idag och inte ens någon tillstymmelse av streck.

• plutten02
    MCT79 skrev 2011-07-13 16:12:06 följande:
    Hittade den här www.familjeliv.se/Forum-4-252/m59078259-4.htm... det verkar inte helt ovanligt med plus på CB som sen inte är nått.... men var är din mens då kan man ju undra??
    Ja det undrar jag med... Och varför denna molande verken till och från och bröst värken till och från... Ska göra ett nytt cb i morgon bitti...

Men vad är bäst... Kissa direkt på testet eller kissa i en mugg och sen doppa stickan??? Det ska ju vara 5 sekunder i urinstrålen eller 5 sekunder i hållaren med kiss i.
  • plutten02

Nä hönni!!! Det var nog spökstreck på båda mina CB test både måndag och tisdag. Idag var det inte ens någon tillstymmelse till något +.

Och testlagrets stickor är hur blanka som helst fortfarande.

Vad ska jag göra nu???

Vänta in mensen eller kan man ha sån tur att mensen hoppar över denna månaden så jag kan börja testa för ägglossningen kanske???

• plutten02
    Evve81 skrev 2011-07-14 07:37:27 följande:
    Plutten: Har du testat neg sedan ditt mf? Kroppen spelar ju en ett spratt i bland. Jag och alla andra här inne förstår din frustration. Kroppen kommer att hämta sig och förmodligen kommer du snart bli gravid igen. Jag hålelr tummarna för dig. jag har aldrig testat ägglossningen så jag har inget råd att ge dig. Men jag kan säga att det tog 3 månader efter mitt MA innan jag blev gravid igen.

Mabaja: Jag håller tummarna för dig idag!!!
    Ja jag testade negativt redan dagen efter jag hade börajar blöda, så det var inget sånt.
  • plutten02
    Evve81 skrev 2011-07-14 07:45:23 följande:
    Kroppen kanske inte är redo än helt enkelt även fast man helst skulle vilja köra på direkt.
    Men jag tycker ju lixom om inte ägget blev befruktat så borde ju mensen kommar... och inte utspela sig med en massa gravsymtom hela tiden.

Jag har ju två barn innan och hade ett MF innan vi fick den första. Så jag vet att kroppen kan spela ett spratt.

A, jag lägger undan tester och sånt nu får det bli när det blir. Ska se fram emot att kanske ha två mens så man har lite koll på sin cykel. Så kanske man kan räkna ut lite också när ÄL ska infalla.

Innan jag fick barn så hade jag en cykel på 28 dagar. Även mellan barnen hade jag 28 dagar. Sen när jag tog ut min p-stav i mars så blev det aldrig redigt innan jag blev gravid i maj. Den enda mensen jag hade där efter utttag av staven var endast 3 dagar så trodde inte det var en redig mens så där blev jag ju chockad när jag blev gravid där.

Nä som sagt. Nu lägger jag bort alla tester så får det bli när det blir.
  • plutten02

Sambon lär nog åka på jobb i veckan... Åker måndag morgon och kommer nog hem på fredag.

Enligt äl kalendern här på Fl så har jag ÄL torsdagen den 28 juli... Om vi har sex på söndagen ca 4 dagar innan kan det lyckas då??? och sen på fredagen, om han kommer hem då.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma