Inlägg från: plutten02 |Visa alla inlägg
  • plutten02

Plus igen efter mf/ma

MCT79 skrev 2011-12-25 13:16:04 följande:
    ja sjukskriven tiden ut. Har bf 27/2 men de kommer nog tidigare än så.
    Okej, vad bra.

Jag har ju BF 27 juni... Då borde väl jag gå hem 1 maj???
  • plutten02

<Någon som har tips på vad jag ska ta mig till???
    Jag jobbar som personlig assistent och varje morgon stå står vi och borstar tänderna på vår brukare ca 20-30 minuter. Jag blir alltid kallsvettig och svimningskänsla. Har dock inte svimmat ännu men kan säga att det går så långt så det susar i öronen och börjar svattna framför ögonen.

Misstänker blodtrycksfall. Jag har inte talat om på jobb eller för cheferna att jag är gravid.

Tror det är för att man står så länge på ett ställe.

• plutten02
    MCT79 skrev 2011-12-25 18:44:40 följande:
    jag kan bli sådär om jag står i kö, eller tvingas stå på pendeltåget. Ett tips är att trampa lite med benen när man står på stället. Håller cirkulationen igång..
    Hjälper inte på mig... Blir samma sak ändå... Vet inte vad jag ska ta mig till... Jag väntar bara på den dagen då jag svimmar och ligger där på golvet hos brukaren.
  • plutten02

När köpte ni första kläderna??

Är ju rea nu och man kan fynda hur mycket som helst men är ju bara i vecka 14. Glad

Har inte kvar några kläder från storasyskonen så måste köpa allt nytt.

• plutten02

Sitter och kollar lite över min semester för sommaren... Jag tänkte ju ansökan om HP.... Som jag tror jag får beviljad då jag jobbar som personlig assistent, där det är konstig arbetsmiljö.
    Så jag tänkte ta min semester sen för att spara in på lite fp dagar...

• plutten02

Vad fn är detta??? Illamående har slagit till igen som ett brev på posten... är ju i vecka 15 nu... Jag sov mig igenom hela gårdagen även idag... Fan jag kan ju inte vara social med min familj. Sambon kom hem i fredags och åkte nu idag... Hur social är man då?

Någon som blivit sjukskriven pga illamående och trötthet?

Har två barn sen innan och jag har inga krafter att ta hand om dom efter jobb och dagis om dagarna.

• plutten02
    Mamma till W skrev 2012-01-01 16:02:32 följande:
    Här är uuuuselt humör. Mannen vågar knappt prata med mig! Inte blir det bättre av att vi har så varmt i huset (värmepannan hade slagit ifrån så fanns ingen värme i huset när vi kom i onsdags så höjde på värmen ganska mycket mer än "vanligt" och igår när det var kallt ute slog det till). Och så tröttheten på det.

Plutten: jag jobbade mig igenom trots illamående och trötthet när jag väntade w. Den här gången har jag ett hb på 96 så nu har jag sagt ifrån mig allt arbete och är bara mammaledig för jag orkar inte med vardagen som den är nu och då går jag hemma! Lider med min älskade dotter som har den mamma hon har just nu. Kan gråta floder för att jag inte orkar med.
    Blev du inte sjukskriven med det låga HB?
    Jag ska ju inte till BM förens vecka 25...
  • plutten02
    Mamma till W skrev 2012-01-01 20:03:33 följande:
    Jag jobbar med min syrra så hon fick veta tidigt. Min chef fick veta i typ v 25. Min brukare och familj har jag inte sagt till ännu och har inga planer på heller då de vägrar prata med mig och pratar med min syrra istället "jag tror Maria är gravid" osv osv.

När jag väntade w fick jag ett samtal från min chef "hej jag hörde av XX att du är gravid". Då hade jag inte sagt ett ord så därför säger jag inget... Lite fult kanske men tycker att jag blev felbehandlad förra gången.
    Okej då kan jag vänta lite till då... Jag är nu i vecka 15 och har inte berättat för cheferna eller kollegorna ännu... Tänkte iallefall vänta till det sena UL som blir 30 januari då är jag i vecka 19.

Är personlig assistent med mycket konstig arbetsmiljö och lyft.

För sen tänkte jag börja skicka in ansökan om HP så den kommer in för jag har planer att gå hem 1 maj (BF 27 juni)
  • plutten02
    Mamma till W skrev 2012-01-01 20:10:15 följande:
    Plutten: jag är också personlig assistent.
    har du inte funderat att söka HP eler graviditetespenning som det heter?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma