• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • PåvägMotSyskon
    Cat79 skrev 2011-01-07 12:33:07 följande:
    Tack snälla! Jag förlossningen gick bra och även att jag har ont så är det värt varenda öre. Får höra hur det är med Påvägmotsyskon om hon utsattes för samma. Trodde ej jag skulle vara hemma så länge m insåg nog inte riktigt vad som hände men skönt att vara helöppen när jag kom in och slippa ligga där och räkna centimetrar. Lovis är än så länge så lugn, sover i sin vagn nu och har gjort det några timmar nu. Jag blev också jätteledsen 4:e dagen, tårarna bara rann i flera timmar.... vanligt sägs det ju med alla hormoner.

Stor kram till dig med och härligt med TUL.
    Jag undrar med vart Kajsalisa är..................
    Vad råkade du ut för vid förlossningen?

Jag hinner inte läsa ikapp härinne om nån skriver till mig känns de som.. så tråkigt.. har fullt upp och emellan allt vill man landa om de går. Amningen tar mycket tid och är ju som alla vet lite kämpigt me sår osv.

GRATTIS gemigsinnesro till Flickan =) härligt att hon kommmit!!
    Missar jag nån mer, ber ja om ursäkt, kolla bara väldigt lite bakåt.

Namnet på vår kille har blivit de vi pratat på länge, Vincent.
    Kram på er alla.
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥ Prins 2011♥♥
  • Mabaja
    Cat79: Ja visst är det skönt när det går fort? Vi kom ju in 3.30 när W ville ut.. 6.16 var hon hos oss. vid första undersökningen var jag öppen 8 cm (5.00).. när vi kom in i förlossningsrummet var jag öppen 10. :) Jag hoppas på att få såna förlossningar om jag får fler barn! :) Återigen stort grattis! Hur kom det sig att du sprack så mycket? Vissa spricker ju utan anledning, andra för att man tar i vid fel tidpunkt osv. Är det bara där bak eller hela vägen? Stackare där som sprack så mycket, men som du säger det är ju sååå värt det när man fått sin skatt, för er en Lovis! :) Återigen stooort grattis!

gemigsinnesro: Jag har anat ugglor i mossen! Kul att hon är här! GRATTIS! Underbart med fler bebisar!

Happiness: Ja du hade ju jättefina ben på bilderna! :) Och som sagt kanonfina bilder! Såna ser man gärna mer av! :)
    Prinsessa 101010, mabaja.blogspot.com
  • färnik
    Odetta skrev 2011-01-07 16:19:20 följande:
     Jag _har_ sammandragningar där magen blir hård, men mensvärkskänslan är ju mer konstant och visst lite mer om magen blir hård, men inte specifikt bara då. 
    acure skrev 2011-01-07 16:45:08 följande:
    .Det låter som om att vi har ungefär samma symptom. Jag har också mensvärk men den är som du beskriver mer konstant än bara i samband med sammandragningarna.
    jag har haft likadant och var då inne på förlossningen för koll. De kunde inte riktigt säga varför det var så, men det var iaf ingen förlossning på g. Flört
  • Odetta
    acure skrev 2011-01-07 16:45:08 följande:
    Odd: vad bra att du ringde och skönt att du fick så bra svar. Det låter som om att vi har ungefär samma symptom. Jag har också mensvärk men den är som du beskriver mer konstant än bara i samband med sammandragningarna. Jag ringde nu också och hon trodde inte att det var någon förlossning på gång utan mer att min livmoder är lättirriterad och säger åt mig att ta det lugnt. Hon ifrågasatte ocksa om det verkligen är så att jag ska jobba överhuvudtaget nu sista tiden, även om det bara är 50%. Huvva vad långtråkigt men samtidigt vore det skönt om det innebär att sammandragningarna minskar. Vill ju att bebis stannar till åtminstone vecka 38. Men jag ska höra av mig igen om besvären blir värre. Jag får bara för mig att jag har GBS och vill verkligen att de kollar upp det. Ska ta det med min Bm när jag ska dit den 17e. Jag äter ju antibiotika som förebyggande mot Uvi men vet inte om det innebär att man är helt skyddad mot det. Ikväll blir det på spåret och säkert en skål med glass! Vad ska ni göra? Kraaaam
    Låter bra. Och du, äter du antibiotika är du skyddad mot GBS för man behandöar GBS med just antibiotika. Jag frågade BM på förlossningen också just angående GBS eftersom jag ju har det, men hon sa att GBS i sig inte orsakar sammandragningar utan att det i sånna fall är UVI orsakat av GBS som ger sd...typ.

Men äter du antibiotika så är det lugnt på GBS fronten för din del, vad skönt!

Glass lät gott förresten

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-07 18:17:28 följande:
    SOFY: hur gick det hos läkaren idag? Kollade de tappen på dig? Hoppas allt var/är bra!
    Heej!

De gick bra.. puh! Jag bröt ihop totalt när han frågade hur graviditeten varit/är. Tårarna forsade verkligen. Inte visste jag att de tagit så hårt på mig me alla MF innan o så denna gång - men de är som Färnevik säger. Jag tror fortfarande inte att de kommer en levande bebis ur mig om 3 månader. Jag vill ha honom här innan jag kan njuta. Jag har fortfarande inte greppat det, trots alla sparkar o allt. Avsaknaden av en "riktigt gravidmage" gör nog sitt också faktiskt, hur löjligt de än må låta.

Han var helt fantastisk. Han bokade in mig på TUL + flöde om 3-4 veckor, och sen tar dom ställning till hur många fler som behövs, om det behövs. Men i annat fall kan jag begära fler och då fixar dom det direkt, bara för att se så allt ser bra ut. Han skrev även i min journal att han LOVAR att jag INTE ska gå över tiden, inte en dag. Jag har med kopian på det hem, känns BRA! Kommer i vilket fall som helst bli igångsatt innan BF pga blödarsjukan jag har, dock blir det lite speciella omständigheter. Kommer medicineras 10 dgr innan, under förlossning då även hematologer kommer finnas närvarande om de behövs, samt 10 dar efter förlossning. Jag får inte eda/spinal, han får heller inte tas ut med sugklocka (han kan ha ärvt min blödarsjuka, och de kan då ge allvarliga skador) och dom undviker helst kejsarsnitt. Får se hur dom ska lösa de om jag inte är mogen alls när jag sätts igång, men de löser dom nog :) Om han skulle visa sig vara stor kan jag sättas igång från 36+0, dock senast 38+0. Så de är MINDRE än 14 v kvar nu, garanterat.

En sån jävla lättnad.

Ingen koll av tapp, men han ville sjukskriva mig så ska prata om de nästa vecka.
  • Odetta

Hörre ni...jag måste bolla en sak med er....

PLUGGA HELTID MED NYFÖDD.....går det????

Jag kollade på schemat för vt-11 nu och det ser ut som det enbart är 2dagar/vecka som är 9-16 i skolan och resterande dagar är hemmastudier....tror ni det går att plugga med en nyfödd/bebis så???

Grejjen är den att då skulle jag fortsätta nu kommande vårtermin för med kommande USA-resan till sommaren så skulle CSN verkligen verkligen vara en mycket välbehövd och bättre inkomst än vad min mammapenning på lägsta nivå är.

Bara en tanke jag fick....vad tror ni???

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • färnik
    Happiness:Vilka underbara bilder, och vad vacker du är!  Hjärta Ytterligare en modell i tråden ju! Härligt att du nu förhoppningsvis får ett TUL!

gemigsinnesro: Grattis!!! Låter som du hade en bra förlossning, trots att du sprack....

EGO: Psykologbesök för mig idag. 1 timmes gråt och prat, och jag var verkligen helt slut efteråt, det tar på krafterna det där! Ska dit en gång i veckan nu, synd att det ska vara så förbaskat långt dit (6 mil enkel väg) Känns bra med en psykolog som är knuten till antenatal, får jag själv inte fram det jag vill i kontakt med läkarna, kan hon till viss del "föra min talan" sas. Hoppas de här samtalen kan hjälpa mig att må lite bättre...

Efter psykologbesöket blev det lite ärenden i stan, jag hämtade ut min renoverade vigselring och den nya förlovningsringen (hade dessvärre tappat den ursprungliga)  och sedan åkte vi och valde ut min födelsedagspresent, ett nytt kylskåp. Skrattande Det är ju också en suspekt grej att få i födelsedagspresent men...! Flört Ska bli så jäkla skönt att få en stor, fin, själavfrostande kyl, den lilla eländiga vi har nu är från 80-talet kanske, och satt i torpet när vi köpte det. Skåpet är trasigt, fruktansvärt otätt så det frostar igen på ett par dagar, och går inte att stänga ordentligt, man får ställa ngt emot det för att inte dörren ska åka upp av sig självt. Oskyldig Det nya, fina rostfria kommer hem den 21:e!
  • Cat79

Påvägmotsyskon/Mabaja: Nyårsafton var jag orolig i magen och gick på toa flertalet gånger samt även under tiden jag hade värkar här hemma sprang jag på toa. Detta kan vara lite av varför jag sprack baktill (ej framtill utan det får räcka med ett av det). Sen gick det ju fort men jag lyssnade ändå på BM och stoppade krystvärkarna när jag skulle men hon visste ej varför jag sprack som jag gjorde men vissa gör bara det även om hon höll emot. Det var verkligen skönt att vara helöppen när man kom in så därför var det inte konstigt att jag hade så ont här hemma. Mabaja: Din förlossning var ju snabb och smidig men vet ej om du sprack nåt? Påvägmotsyskon: varför blev det som det blev för dig? Fint med Vincent, då har de stola storebröder nu.

KRAM

• Mabaja
    Odetta skrev 2011-01-07 19:25:07 följande:
    Hörre ni...jag måste bolla en sak med er....

PLUGGA HELTID MED NYFÖDD.....går det????

Jag kollade på schemat för vt-11 nu och det ser ut som det enbart är 2dagar/vecka som är 9-16 i skolan och resterande dagar är hemmastudier....tror ni det går att plugga med en nyfödd/bebis så???

Grejjen är den att då skulle jag fortsätta nu kommande vårtermin för med kommande USA-resan till sommaren så skulle CSN verkligen verkligen vara en mycket välbehövd och bättre inkomst än vad min mammapenning på lägsta nivå är.

Bara en tanke jag fick....vad tror ni???
    JA det går att plugga med nyfödd! :) Jag missar dock tentan på tisdag eftersom mannen inte kan ta hand om W en hel dag. Men får ta det i vår istället!
    Prinsessa 101010, mabaja.blogspot.com
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma