• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-06 15:20:34 följande:
    Ännu mera suck, slemmiga flytningar nu... Har bara haft vattniga innan... 31+4 idag....
    Stora stora kramar till dig! Förstår att du känner dig less nu *kram*

PS:slemmiga flytningar kan man ha, helt normalt
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • PåvägMotSyskon

tack för alla grattis hälsningar

cat- superfin hon är, hoppas förlossningen gick bra =)

hur går de me amningen..? hittar alla bebisar rätt tag, eller e de klite jobbigt nu i början?

♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥ Prins 2011♥♥
  • Odetta

Åh jag är sååååå tröööööött!!!

Jag vet att mitt hb är det lägsta jag någonsin har haft och det är därför jag är så trött, men jag vet inte alls vad jag ska göra nu. Jag har 2 alternativ...

1. Låta det vara precis som det är och då kanske få sluta med Trombylen i tid

2. Äta vitaminer med järn i för att höja mitt hb igen, men då helt klart äta Trombylen ända till förlossningen

-alternativ 1 innebär att jag förblir supertrött till förlossningen, men att jag kommer få ta eda som bedövning och blödningsrisken för min del minskar

alternativ 2 innebär att jag blir piggare, men förblir lättblödande pga Trombylen och förlossningen kommer bli som hittils planerat helt naturlig

Magen känns annars lite lugnare igen, men hela min kropp känns ur balans och ja...bara skittrött.

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • needtobreathe

Värdelös dag här också.

Ont i magen. Alldeles för seg och rastlös för o vila. Körde fast me bilen o stod o skrek o sparkade på den. Illamående. Tungt o andas. Grinig jävla man.

Och han är grinig för han sa imorse att hans gamla "klass" (typ 5 pers) skulle åka på kryssning i slutet av januari, o han sa att han skulle åka me, eller han frågade om de va ok samtidigt som han typ bestämt det. Jag blir smått irriterad o han slår bakut, sen dess har han vart tjurig. Bitterjävlafitta! Vi som snackat om att VI ska åka iväg tillsammans, han och jag. Vid löning. "Men nu frågade ju dom igår o de e gratis" JA tjena, allt e gratis på båten. Ne, men resan men inte resten. Men visst, åk du sa jag. Då sa han att han inte ville längre för jag va grinig.

Suck. Män. Han kanske inte fattade att jag blev besviken för att JAG ville göra ngt me honom som VI pratat om?

• Längtan efter liten

Jag är också less. Orkar inte längre... Kommer söka egen lägenhet, det har gått för långt nu. Är bara så jävla rädd att mista dottern.

Längtan efter liten är stor
  • needtobreathe
    Längtan efter liten skrev 2011-01-06 17:25:01 följande:
    Jag är också less. Orkar inte längre... Kommer söka egen lägenhet, det har gått för långt nu. Är bara så jävla rädd att mista dottern.
    De va länge sen du va inne.. va händer?
  • Längtan efter liten

Ja, jag vet. Verkligheten kommer ifatt en. Jobbar så mycket och när kvällen kommer är jag alldeles för trött för att sätta mig vid datorn. Egentligen har inget stort hänt. Är bara så trött på sambon som inte har brytt sig alls om graviditeten inte det minsta + att vi total renoverat kök o hall (läs håller på) och allt är upp och ner vänt och ser förjävligt ut. Sen som grädde på moset är sambon en som sover bort varenda jävla morgon och lägger över all ansvar på dottern till mig. Idag fick jag tom. Ringa barnvakt för att jag skulle jobba trots att han var hemma. Sen en skitsak men som läggs på hela paketet är att jag frågat om att han bara kunde försöka hålla ordning hemma och kanske tända lite ljus tills jag kommer hem från jobbet (21:00) då sitter han med dottern 3 år och spelar data. Hon hade inye pyjamas på sig, inte borstat tänderna och inga ljus var tända, borden hade fort.f mat kvar sen de ätit middag. JAG FÅR ALLVRLIGT PANIK! Och han ser inget problem...

• needtobreathe
    Längtan efter liten skrev 2011-01-06 17:51:29 följande:
    Ja, jag vet. Verkligheten kommer ifatt en. Jobbar så mycket och när kvällen kommer är jag alldeles för trött för att sätta mig vid datorn. Egentligen har inget stort hänt. Är bara så trött på sambon som inte har brytt sig alls om graviditeten inte det minsta + att vi total renoverat kök o hall (läs håller på) och allt är upp och ner vänt och ser förjävligt ut. Sen som grädde på moset är sambon en som sover bort varenda jävla morgon och lägger över all ansvar på dottern till mig. Idag fick jag tom. Ringa barnvakt för att jag skulle jobba trots att han var hemma. Sen en skitsak men som läggs på hela paketet är att jag frågat om att han bara kunde försöka hålla ordning hemma och kanske tända lite ljus tills jag kommer hem från jobbet (21:00) då sitter han med dottern 3 år och spelar data. Hon hade inye pyjamas på sig, inte borstat tänderna och inga ljus var tända, borden hade fort.f mat kvar sen de ätit middag. JAG FÅR ALLVRLIGT PANIK! Och han ser inget problem...
    Men, jobbar du fortfarande? Hur känns de? Förutom att du självklart är trött då..

Annars måste jag nog säga - även om de inte är en ursäkt att killar är killar. Dom förstår inte på samma sätt, är mer relaxed till sättet och gör de som behövs när lusten faller på, inte när dom måste. Min kille jobbar hela dagarna, kommer hem o sätter sig o spelar WoW (World of Warcraft) de är typ de enda han gör. Hahaha. Jag kan bli galen, men jag orkar inte bråka om de. Jag är för de mesta hemma om dagarna, jobbar ibland - och sköter städning, tvätt, disk osv. Plockar efter honom titt som tätt (nu vill jag inte måla ut honom som nån lat jävel, för de är han verkligen inte och skulle jag be om hjälp skulle jag få de. Fast kanske inte ALLTID just DÅ när jag gör de utan när han är klar me sitt, typ)

Vi tjejer är ju lite mer ordningsamma av oss, vi vill boa o ha de rent o snyggt hela tiden. Killar (inte alla) ser inte de på samma sätt som vi gör, och verkar därför som om de inte bryr sig fastän dom gör de egentligen..

De är ju kanske inte mycke till hjälp.. men ändå..

Massa kram! {#emotions_dlg.flower}
  • Smålands jänta i storstaden

Kramar till längtan, sofy, odd och alla andra som oxå behöver en extra kram just nu!

Inget mera slem, så jag är glad. Läkaren jag träffade i måndags sa att jag måste ringa fl om flytningarna ändrade sig då det tydligen fanns stor risk att det går fort om det skulle starta. Några veckor till får han vänta även om jag gnäller!

• Längtan efter liten

Jag jobbar fort.f men hoppas få beviljad hp nu så då går jag hemma from. 4 feb. Men som det är just nu jobbar jag hellre än att vara hemma... Jo jag vet att killar är annorlunda när det gäller hem och sånt, men för mig är det viktigt att man åtminstonde försöker och visar att man vill. Han verkar ju helt enkelt skita i vad jg tycker är viktigt. Okej han har renoverat och inte jag, men har han rätten på sin sida att helt skita i sin familj och den snart kommande sonen? Då klarar jag mig bättre ensam. Jag bor hellre ensam än går runt här sur och vresig hela dagarna. Ingen mår bra av att ha en arg, ledsen gravid kärring i huset...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma