• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness
    CAT79: Stort GRATTIS till dig igen och din fina lilla flicka Lovis! Låter som att du fick en snabb och bra förlossning. Men att du måste ha jätte ont där bak. Påvägmotsyskon råkade ut för samma sak. Hon kanske har några bra tips att ge på vägen?

Hon verkar väldigt lugn och behaglig din lilla tös. Sover gott och kommit igång med ammningen. Visst är det underbart att vara mamma. Man går omkring med ett lyckorus. Nåja jag blev lite ledsen när mjölken rann till men det vet man ju att det går över. Tänk att du var hemma så länge. Beundrar dig! Önskar jag kan vara det också. Det hade varit drömmen

Undra hur det går för Kajsa idag? Hallå Kajsa...är den någon inne idig som vill komma ut idag?
  • Cat79
    Happiness skrev 2011-01-07 12:03:32 följande:
    CAT79: Stort GRATTIS till dig igen och din fina lilla flicka Lovis! Låter som att du fick en snabb och bra förlossning. Men att du måste ha jätte ont där bak. Påvägmotsyskon råkade ut för samma sak. Hon kanske har några bra tips att ge på vägen?

Hon verkar väldigt lugn och behaglig din lilla tös. Sover gott och kommit igång med ammningen. Visst är det underbart att vara mamma. Man går omkring med ett lyckorus. Nåja jag blev lite ledsen när mjölken rann till men det vet man ju att det går över. Tänk att du var hemma så länge. Beundrar dig! Önskar jag kan vara det också. Det hade varit drömmen

Undra hur det går för Kajsa idag? Hallå Kajsa...är den någon inne idig som vill komma ut idag?
    Tack snälla! Jag förlossningen gick bra och även att jag har ont så är det värt varenda öre. Får höra hur det är med Påvägmotsyskon om hon utsattes för samma. Trodde ej jag skulle vara hemma så länge m insåg nog inte riktigt vad som hände men skönt att vara helöppen när jag kom in och slippa ligga där och räkna centimetrar. Lovis är än så länge så lugn, sover i sin vagn nu och har gjort det några timmar nu. Jag blev också jätteledsen 4:e dagen, tårarna bara rann i flera timmar.... vanligt sägs det ju med alla hormoner.

Stor kram till dig med och härligt med TUL.
    Jag undrar med vart Kajsalisa är..................
  • acure
    Happiness skrev 2011-01-07 11:34:34 följande:
    Tack ODD Kajsa och Mabaja (haha snygga spiror....nä det har jag inte, men det blir ju bättre med högklackat )

Har lagt till er Muffe och 2 barns mamma...det är en faslig blandning....Ville visa Sofy att vi hade ganska lika magar (från min första graviditet, nu är det du och jag ODD )
    Jag vill också se bilder! :)
  • acure

Muffe: jag har köpt en modell som är som de i länk nummer två. Fått för mig att de är enklare att hålla rent och att Bebisen ligger stadigare, tror dessa är lite större också så Bebisen kan använda dem längre.:) sen är de i mitt tycke snyggare också, men det är självklart inte det viktigaste. Hihi

• acure

Ego: jag har idag haft 14 st sammandragningar på tre timmar, är det normalt? Har som mensvärk i kombination också. Blir orolig samtidigt som sammandragningarna inte är regelbundna så det är säkert inget konstigt. Vecka 31+6 idag.

• Muffe80
    acure skrev 2011-01-07 14:20:30 följande:
    Ego: jag har idag haft 14 st sammandragningar på tre timmar, är det normalt? Har som mensvärk i kombination också. Blir orolig samtidigt som sammandragningarna inte är regelbundna så det är säkert inget konstigt. Vecka 31+6 idag.
    Kan du inte ringa och fråga?

Tack för tipset. Lutar åt den modell du har köpt, du är nöjd med den vad jag förstår? Vilken köpte du?

Min sambo kommer vara borta 8 dagar när jag är mellan v 31-32, är livrädd att jag ska föda då, borde jag lugna ner mig eller vad skulle ni göra? Han kommer vara utomlands och kommer nog inte kunna ta sig hem på åtminstone 15 timmar tror vi...
  • gemigsinnesro

Igår den 6/1 kl 09.12 kom vår tjej till världen. 3200 g tung och 49 cm lång så hon är inte stor inte :). Nu är vi hemma och kopplar av med amning och lära känna varandra. 

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma