• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Cat79

Tänkte skriva om min inledelse av det nya året :)

Jag firade nyårsafton fram till 00.30 och satt där kaxig att nu äntligen är det 2011 nu kan bebis komma. Vaknade kl ca 05.00 av att jag hade sån mensvärk så jag höll på att då. Det gjorde bara ondare och ondare o jag inseg att värkarna var igång på allvar. Ringde förlossningen och de bad mig klocka värkarna samt att jag skulle ta ett bad eller värma vetekudde o ta alvedon. Min sambo tappade upp ett bad och det blev bara värre och värre. När jag efter mycket om och men kom upp ur badet var det svårt för min sambo att klä på mig då jag hade så jävla ont... Insåg nu att vi måste åka in så vi ringde förlossningen och vi var välkomna när värkarna var så täta. Ingen slempropp eller vatten gick men när jag lyckats ta mig till förlossning (var en jävla pärs i bilen samt gå till avd) så gick först slempropp när jag gick på toa samt vattnet strax därefter. Sen blev jag undersökt och då visade sig att jag var helöppen. Inte konstigt att jag hade ont hemma och att det var så tätt mellan värkarna. Jag fick igång lustgas och kände mig bekväm i detta och då lugnade det ner sig lite men sen var det bara jag som fick säga till när jag ville börja krysta. Vi kom in ca 8.30-8.45 och vår lilla tjej kom till världen 11.22 = gick väldigt fort. Tyvärr så fick jag kraftiga bristningar i ändtarmen samt så kom ej moderkakan ut så därav operation 1 h efter att hon var ute. Allt har gått bra förutom att jag har ont i baken... men som sagt det läker väl så småningom och nu går jag på värktabl och annan medicin.

Är så lycklig och Lovis är än så länge så snäll och nöjd. (tar en dag i taget) Inatt sov jag först 2 h, sen var vi vakna 2 h och sen sov vi ca 4,5 h. Hon har sånt lättsamt skrik som tur är. Amningen kom igång direkt då hon gick upp 90 g på ett dygn samt så tar hon redan lite napp.

Vill sända er en stor kram som behöver det just nu och sen väntar jag med spänning på Kajsalisa.

Tack för alla fina kommentarer om vår prinsessa (Det kanske kan bli Elias tjej framöver men då får han flytta ner till Småland)

• Happiness

Tack ODD Kajsa och Mabaja (haha snygga spiror....nä det har jag inte, men det blir ju bättre med högklackat )

Har lagt till er Muffe och 2 barns mamma...det är en faslig blandning....Ville visa Sofy att vi hade ganska lika magar (från min första graviditet, nu är det du och jag ODD )

• Happiness

Har precis kommit hem från BM. Där hände det faktiskt ganska mycket idag. Kors i taket!

En akutfråga till ODD:

Hade inte inte du gjort glukosbelastning? Vilket glukos värde hade du för att de skulle göra det? Hur tyckte du det var? Tycker det verkar vara lång tid på fasta....Hur såg värdet ut på glukosbelastingen?

Vad gör de om det skulle vara för högt? Vilka risker finns? Är så sopa dålig i detta ämne men ska försöka läsa på lite idag.

Oj jag har glömt att skriva att på måndag ska jag göra det då värdet låg på 8,4 vid första provtagningen (vid samma tillfälle) och 8,0 vid andra.

• 3 barns mamma84
    Cat79 skrev 2011-01-07 11:25:44 följande:

Tänkte skriva om min inledelse av det nya året :)

Jag firade nyårsafton fram till 00.30 och satt där kaxig att nu äntligen är det 2011 nu kan bebis komma. Vaknade kl ca 05.00 av att jag hade sån mensvärk så jag höll på att då. Det gjorde bara ondare och ondare o jag inseg att värkarna var igång på allvar. Ringde förlossningen och de bad mig klocka värkarna samt att jag skulle ta ett bad eller värma vetekudde o ta alvedon. Min sambo tappade upp ett bad och det blev bara värre och värre. När jag efter mycket om och men kom upp ur badet var det svårt för min sambo att klä på mig då jag hade så jävla ont... Insåg nu att vi måste åka in så vi ringde förlossningen och vi var välkomna när värkarna var så täta. Ingen slempropp eller vatten gick men när jag lyckats ta mig till förlossning (var en jävla pärs i bilen samt gå till avd) så gick först slempropp när jag gick på toa samt vattnet strax därefter. Sen blev jag undersökt och då visade sig att jag var helöppen. Inte konstigt att jag hade ont hemma och att det var så tätt mellan värkarna. Jag fick igång lustgas och kände mig bekväm i detta och då lugnade det ner sig lite men sen var det bara jag som fick säga till när jag ville börja krysta. Vi kom in ca 8.30-8.45 och vår lilla tjej kom till världen 11.22 = gick väldigt fort. Tyvärr så fick jag kraftiga bristningar i ändtarmen samt så kom ej moderkakan ut så därav operation 1 h efter att hon var ute. Allt har gått bra förutom att jag har ont i baken... men som sagt det läker väl så småningom och nu går jag på värktabl och annan medicin.

Är så lycklig och Lovis är än så länge så snäll och nöjd. (tar en dag i taget) Inatt sov jag först 2 h, sen var vi vakna 2 h och sen sov vi ca 4,5 h. Hon har sånt lättsamt skrik som tur är. Amningen kom igång direkt då hon gick upp 90 g på ett dygn samt så tar hon redan lite napp.

Vill sända er en stor kram som behöver det just nu och sen väntar jag med spänning på Kajsalisa.

Tack för alla fina kommentarer om vår prinsessa (Det kanske kan bli Elias tjej framöver men då får han flytta ner till Småland)

Drömförlossning så fort det gick ojoj haha men gud så söt Lovis är{#emotions_dlg.flower}
    Och mega grattis..
    Skönt att allt gich finnt men att spricka aaaaaaj  men tillslut gick de med bra
    Jora när Elias är 18år får han komma till Småland men än måste han ha mammas tutte
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

HjärtaHappiHjärta
    DU är så jävla FIn !!!
    Vilka fina bilder och DU är så fantastisk FIN kvinna !!!!

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Happiness

Fortsätter prata om BM samtalet.

Sofia ligger tydligen neråt med huvudet, men med rumpa och ben till höger som en ostbåge. Det var absolut förbjudet att rucka på henne. . Bebsiar ska ligga med huvudet neråt senast v.36...men det behöver inte vara fixerat. Tydligen vanligt att det inte är det på andragångsföderskor...hjälp!

V. 30+2
    Vikt: Ville inte se när hon vägde mig
    Glukos: Max 8,4
    Hb: 122 (2 st Niferex i veckan)
    Blodtryck: 115/70
    SF: 31 cm ( hon följer sin kurva jätte bra...men som sagt den är för hög enligt min smak ) Har gått upp en anings och ligger strax under översta linjen. 

BM av rådde mig från att hålla på med Pevaryl mer utan rek. Lactal. Ska genast inhandla.
    Ska åter på måndag för glukos belastning. Sen TSH provtag och SF mätning den 20/1.

Men nu till det bästa av allt. Har fått tid till läkare den 7/2 för att bestämma tid för TUL. Är inte detta fantastiskt så säg? Himlen öpnnade sig och änglar började spela ljuvmusik ....Är glad! Nu är det ju inte säkert att läkaren går med på det....men hon kommer inte undan så lätt.

• Happiness
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-07 11:45:34 följande:

HjärtaHappiHjärta
    DU är så jävla FIn !!!
    Vilka fina bilder och DU är så fantastisk FIN kvinna !!!!

Puss puss vännen!Hjärta Vi är de snyggaste morsorna i stan..
  • Muffe80

Fina bilder Happi Vackert!

Jag tror jag behöver tabletter för järnvärde, känner mig faktiskt rätt trött och orkeslös numera. eller så är det brist på träning och att jag känner att jag ska orka med allt som jag gjorde innan jag blev gravid.

Får gäster till helgen och känner direkt att jag borde baka färskt bröd till frukosten då, men det kanske man ska prioritera bort och vila istället?

funderar på att byta nick för att "börja om" lite hihi, ngn som har förslag på bra namn som ni skulle känna inte är alltför olikt mitt nuvarande, kom gärna med förslag

• Happiness

Min BM var jätte rolig idag....Undra vad hon går på

Jag höll på att skratta ihjäl mig. Ni måste höra detta:

Sitter i väntrummet med en genomskinlig sportflaska. I den har jag blandat kaffe och mjölk. Är ju en riktig kaffeoman . Men ni vet färgen...riktigt brunsunkigt  så där. Min BM (hon är en äldre dam) öppnar dörren och bara stirrar på sportflaskan. Sen säger hon (håll i er nu):

" Men oj det var en konstig flaska att lämna urin i....färgen ser ju inte så bra ut".

Haha hon är ju för rolig alltså. Tror faktiskt att hon först trodde att det var urin för jag har tidigare lämnat i en massa konstiga förpackningar. Haha! Typ plastpåsar, spermieburk osv.HAha!

"färgen ser inte så bra ut"......

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma