• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    mallanis skrev 2011-01-10 14:37:13 följande:
    hmm jag kanske var för entusiastisk! Jag kommer ner på tisdag och på jobbet under dagarna ;) tänkte inte på att ni kanske ville träffas dagtid ;) Men är det kvällstid kanske jag kan hänga på kommer också ner 31-1 feb ;)
    Men det är lugnt för min del! finns ju kvällsöppna gallerior man kan träffas i! kanske käka middag eller fika eller liknande?
    Prinsessa 101010, mabaja.blogspot.com
  • needtobreathe

Hahahahaha!

Jag va inne en sväng på förlossningen idag igen.. hade med en kompis som skulle till spec mvc samtidigt så hon följde me in där först, hon har stor mage och är ungefär lika långt gångna. Dom trodde vi skojade när vi sa att de va JAG som skulle undersökas, hon fick be om ursäkt när hon såg i min journal att jag faktiskt är i v 26.. dom trodde oss inte alls först.. kul! Kommer väl bli nekad när ja ska in o föda sen, haha ;) Nerå så illa äre nog inte då.. men nog känner ja mig liten allt! Dock mycket fostervatten och stor livmoder så.. de är ett mysterium detta ;) Inte gått upp nånting heller än.

Ang fika, anytime! :) Jag e ju också bara hemma... blä!

• Mabaja

sthlmsträff:
    Om vi satsar på en galleria, vilken skulle föredras? Var håller alla hus? jag skulle föredra norrort/västerort för då hittar jag och kan ta bilen... kista har ju öppet till 21 på kvällarna och det går tunnelbana dit?

• färnik
    needtobreathe skrev 2011-01-10 14:44:49 följande:
    Hahahahaha!

Jag va inne en sväng på förlossningen idag igen.. hade med en kompis som skulle till spec mvc samtidigt så hon följde me in där först, hon har stor mage och är ungefär lika långt gångna. Dom trodde vi skojade när vi sa att de va JAG som skulle undersökas, hon fick be om ursäkt när hon såg i min journal att jag faktiskt är i v 26.. dom trodde oss inte alls först.. kul! Kommer väl bli nekad när ja ska in o föda sen, haha ;) Nerå så illa äre nog inte då.. men nog känner ja mig liten allt! Dock mycket fostervatten och stor livmoder så.. de är ett mysterium detta ;) Inte gått upp nånting heller än.
    Ha ha, det kan bli lite kul ibland! =)

Vad gjorde du på förlossningen idag?
  • Mabaja

min man kom med dagens inköpslista idag... jag höll på att dö av skratt: måste visa er!

kan ju säga att jag inte riktigt lyckades lista ut vad han ville ha förutom sista bilden. :)
  • Smålands jänta i storstaden

Haha mabaja! Tvättlappar, julskinka? Mjölk skulle jag gissa på!

Ang träffen, bor söderort och hittar inte alls västerort! Men kvällen går bra
    För min del oxå, äta lite! Mitt förslag är inne i stan någon stans? Har aldrig varit i kista och är rädd att kag inte hittar! :-0

• Pancakes

Hoppas ni mår bra allihop, mammor och gravida!

Jag har BM-besök idag. Minns inte riktigt vad det är vi ska göra...prover, hjärtljud, mätning kanske?! Vecka 21 nu! Tiden går fort.

• Mabaja

du hade två rätt av tre småland. Tvättlappar och mjölk var rätt, sen var det bacon! haha.

vad är öppet kvällstid med plats för barnvagn? =) Sofy bor också söderort om jag inte minns alldeles galet! :)

• Smålands jänta i storstaden

Två rätt är ändå bra med tanke på bilderna! Måste varit kul att gå och handla idag iaf!!

Gallerian inne i stan har väl öppet? Tänkte på mallanis som kanske inte heller hittar så bra varken söderort eller västerort? Enda galleriannsöderort jag känner till är skärholmen... Finns det fler förslag så fram med dom! Kanske något fik med plats för lilla Wilda oxå?

• Happiness

Hej tjejer!

Idag var jag hos BM kl.8.00 för att göra det där glukosbelastningsprovet. Hade ju inte druckit sen 8 kvällen innan så jag var något törstig. Hon stack mig i fingret och då var värdet 4,6. Helt Ok!

Sen fick jag dricka sockerlösningen och det var inte alls så illa som många säger. Var bara att svepa. Frågade BM om hon spetsat den med lika läkarsprit

Sen hade jag bara tråkigt i 2 timmar fick inte gå därifrån utam BM var gullig och la mig i ett rum. Sen var det stick igen. Och det var tydligen inte bra 10,6. Skit också! Nu har jag dragit på mig graviditetsdiabetes också.

Och jag som är rädd för stor bebis...nu kommer jag väl få en jätte bebis bara för det. Graviditetsdiabetes kan väl leda till det om jag inte minns fel. Har varit helt slut efter detta och inte läst på på nätet ännu. Fick tid till dagsjukvården på spec. MVC redan på fredag. Nu ska ja gtydligen sticka mig själv i fingret efter varje måltid. Fan också jag som är så känslig för stick i fingertopparna . Hoppas man får sticka i magen eller nått.

Känner ingen som har diabetes eller grav.diabetes kan absolut nada om detta. Om det är någon som kan något i detta ämne så får ni gärna ge lite input.

*not to Happi today*

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma