• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Smålands jänta i storstaden

Längtan: ja v 32+ är en dröm för mig! Varit sjukskriven med ordinerad vila/ligga ner sedan v20. Legat inne 4 dagar med bricanylsprutor 21+6-22+2 men det funkade bra! Där efter har det varit strikt vila för minsta lilla utflykt har jag fått åka in igen och öppningen hade blivit lite större för varje gång. Men vem vet jag kanske går till 42+ nu bara för det!

Hoppas din lille stannar ett tag till! Lite större är alltid skönt att de blir!

• Längtan efter liten
    needtobreathe skrev 2011-01-10 19:04:10 följande:
    Längtan;

Jag har prematura sammandragningar också och kommer bli sjukskriven för det. Är ordinerad vila samt åka in igen om de blir värre. Varit inne 3 ggr nu. Vecka 26 nu.

Tror de handlar om mycke stress för din del, så bara du ser till o vila o ta hand om dig själv så lugnar de nog ner sig. Du ska nog sjukskriva dig själv från jobbet ngn vecka o bara va hemma, samt så får sambon rycka upp sig o hjälpa till.
    jo det är nog bara stress..
    sambon har jag haft ett ordentligt snack med nu och han förstog.. så det är bättre nu..
    Chefen har sagt att de självklart drar ner på mina tider om jag vill det..
    får se hur det blir när jag jobbar en heldag igen. märker jag att det blir värre får jag ta bort dom.
    Längtan efter liten är stor
  • needtobreathe
    Längtan efter liten skrev 2011-01-10 19:08:51 följande:
    jo det är nog bara stress..
    sambon har jag haft ett ordentligt snack med nu och han förstog.. så det är bättre nu..
    Chefen har sagt att de självklart drar ner på mina tider om jag vill det..
    får se hur det blir när jag jobbar en heldag igen. märker jag att det blir värre får jag ta bort dom.
    Jaa, stress påverkar mer än man kanske själv tror, både psykisk som fysisk. Och du verkar ju deala med båda :(

Skönt att han förstår, hoppas han tar de på allvar nu också!

Jättebra att tappen är opåverkad! :) Se bara till att ta hand om dig själv nu, så kommer de till 90% lugna ner sig! Och om han mot all förmodan skulle födas inom de närmsta veckorna så är de ingen fara, en tid på sjukhus men de kommer gå vägen.

Mina SD gör ont även i vila, men blir SÅ mycke värre om jag jobbar - jag var dum nog o "provade" en dag även efter att jag blivit tillsagd att vila, jag ångrade det sen kan jag säga.. ;)

Upp me hakan nu, massa kramar!!
  • Längtan efter liten

tack tjejer.
    ska ta min kropp på allvar och vila om det behövs, det är ju trots allt det viktigaste.

jag kommer nog gå över tiden haha :D

• Bev
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-10 14:29:06 följande:

Bev:

Skratta inte så mycket nu så vattnet går nu bara

Gör mitt bästa! ÖNSKAR att vattnet kunde gå så att det kunde sätta igång. I wish I wish I wish!!!

Happi: KRAM till dig idag!!!!
  • Happiness
    Bev skrev 2011-01-10 19:39:24 följande:
    Gör mitt bästa! ÖNSKAR att vattnet kunde gå så att det kunde sätta igång. I wish I wish I wish!!!

Happi: KRAM till dig idag!!!!
    Åh tack så mycket tjejen! Ja det är en mörk dag idag. När man tror man är i mål ja då händer detta.

Jag hoppas på att du ska föda snart snart. Och få se massor av bilder av ditt lilla underverk . kan du inte försöka skriva innan du åker in *snälla*

*kramar till dig och bebisen i magen*
  • Happiness
    färnik skrev 2011-01-10 17:44:12 följande:
    Mabaja: ha ha ha! Vilken rolig make du har!!! Skrattande Jag gissa rätt på första och sista, men mittenbilden trodde jag var skinka...

Happi: grav-diabetes, det var ju skit. Obestämd Vad jag vet ökar väl riskerna för stort barn, och även för tidig förlossning... Men det behöver ju absolut inte bli så! I de flesta fall räcker det ju dessutom att kostbehandla, hoppas det är så i ditt fall!
    Försöker verkligen tänka positivt nu...men det är lite tungt . Är väl i ett chocktillstånd ...får ge det några dagar så det lägger sig. Sen får jag se vad de säger på specen.
    Men absolut det är helt rikigt stor bebis, kan finns missbildningar, havandeskapsförgiftning. Suck och jag som trodde oron skulle vara över. Haha! Börjar resonera som så att jag ropar inte hej förrän barnet är ute nu och allt är som det ska.

Tänker på Havsklippan också som går igenom helvetet på jorden. Tycker faktiskt livet kan vara jädrigt orättvist.
  • Längtan efter liten

happi: vad är det som har hänt?

och vad är det som hänt havsklippan?

• Happiness
    MCT79 skrev 2011-01-10 17:47:56 följande:
    Jag hittade denna Happiness www.alltomdiabetes.se/website/content/living-... verkar som definitionen av diabeters är lite flytande? Där står det över 12,2mmol...
     12,2mmol/l är diabetes. Graviditetsdiabetes (som jag nu lyckats dra på  mig) står det om i stycket längre ner. Då  är det 10,0 mmol/l som gäller. Tror inte det är  flytande gränser utan ganska strikta riktlinjer. 50 procent av de som får graviditetsdiabetes får det även resten av livet.
    Men jag får hoppas på det bästa ....men som sagt så jäkla typiskt att dra på sig sån här skit. Orkar inte läsa om vad som kan hända barnet mer...då blir man ju idiot.
  • Bev
    Happiness skrev 2011-01-10 19:46:20 följande:
    Åh tack så mycket tjejen! Ja det är en mörk dag idag. När man tror man är i mål ja då händer detta.

Jag hoppas på att du ska föda snart snart. Och få se massor av bilder av ditt lilla underverk . kan du inte försöka skriva innan du åker in *snälla*

*kramar till dig och bebisen i magen*
    Kram kram kram! Om det inte går för fort så skriver jag en rad innan vi far in

Tänker på dig!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma