• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    Happi:
    När man har diabetes så måste det inte betyda att man får stora barn för det så lugn gumman lugn
    Du kommer få massa koll och undersökningar och bebisen kommer inte bli en Amadeus jag lovar och det var inte häller Diabetes så tänka sig så kan vanliga gravida mammor UTAN diabetes få stora barn och gravida som har diabetes få normala barn
    Så gumman det ser fint ut i magen ska du se
    Du ska bara se att inte äta så mkt frukt som har socker innehåll och inte massa godis och mat som har socker innehåll.
    Se bara till att äta nyttigt och så barnet håller sig i skinet

Den där Gulosbelastningen FYFAN säger jag bara sen var piss hämsk äklig jävla skit hahaha jag lovar inget gott alls och du som säger den inte var så äklig hmmmm har du smaklökar
    Hahahaha skoja
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • färnik
    Muffe80 skrev 2011-01-11 09:35:30 följande:
    sofy, kul med bm.besök, det har jag också idag :)
    V 24 nu, vet inte vad man "borde" ha för sf-mått... runt 23 typ?
    Vad gör de mer idag, detta är mitt första besök sedan RUL?

Ska man lämna urinprov, tog inget i morse.... Kanske man kan göra det om det är aktuellt?
    kollar de blodvärde, socker å sånt? Hjärtljud?

Ska bli så spännande!!

Följer era sambosar med på varje bm-besök?
    Vid 24 fulla veckor (dvs 24+) är medel 22... 23+, medel 21  (ungefär plus-minus 2 räknas som normalt)

Här kontrollerar de urinen, blodtryck och fosterljud, utöver magmätandet. Blodprov enbart vissa ggr.

Min man har inte varit med vid ett enda besök den här gången. Känns lite överflödigt att ha honom med. Oskyldig Däremot har han varit med vid alla ultraljud, som har hunnit bli hela 9 stycken...  med första barnet var han däremot med varje gång.
  • Muffe80

Oj har jag då gjort en stor miss som inte tagit med urinprov?
    Funkar det att lämna där eller bör det vara morgonurin? Vad kollar man i urinet?

• 3 barns mamma84
    Muffe80 skrev 2011-01-11 11:57:01 följande:
    Funkar det att lämna där eller bör det vara morgonurin? Vad kollar man i urinet?
    Med Ebba kollade jag aldrig urinet 05
    Med Amadeus kollade jag 1-3 ggr 08
    Med Elias var det bara 1 gång ''morgonurin''
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • färnik
    Muffe80 skrev 2011-01-11 11:57:01 följande:
    Jag har aldrig lämnat morgonurin, kissar alltid direkt på vc.

De kontrollerar väl socker, äggvita och bakterier, tror jag. Här görs det varje gång, men det verkar vara olika...
  • Muffe80

Ok, får väl se vad de säger när jag kommer dit, kanske ska fråga i kassan när jag anmäler min närvaro där?!

• airamanna

Hej, alla, vad det händer grejer här i tråden, hinner knappt med att hålla koll...

Var på UL igår och mini mådde finemang och var precis lagom stor för 12 fulla veckor Glad sprallade runt en massa och vinkade på oss, helt underbart skönt!

Happi: Grav-diabetes låter jobbigt, hoppas att det blir ok ändå och att du får all hjälp som kan tänkas behöva!

Lycka till hos BM idag Muffe

• Pancakes
    airamanna skrev 2011-01-11 12:18:45 följande:
    Hej, alla, vad det händer grejer här i tråden, hinner knappt med att hålla koll...

Var på UL igår och mini mådde finemang och var precis lagom stor för 12 fulla veckor Glad sprallade runt en massa och vinkade på oss, helt underbart skönt!

Grattis till lyckat UL! Oj, är det redan 12 fulla veckor för dig. Tyckte du plussade nyss :) Vad kul! Nu kan du slappna av lite!
  • needtobreathe

Haha sådär då :) De gick kanon hos BM som vanligt..

Vecka 26 (25+)

Blodtryck; 105/65
    Vikt; Oförändrad
    P-glucos; 5,2
    Hjärtslag; 150
    SF mått; 25,5 (fortfarande mot övre kurvan)

Då har vi konstaterat det då, stoor livmoder - liten mage! ;) Så grabben växer på finfint!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma