• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Längtan efter liten
    Happiness skrev 2011-01-10 21:02:07 följande:
    tack tjejen du är ju för himla gullig alltså. Hur många trådar är det vi är i tillsammans. Haha! 3? 4?
    Har inte sett dig på ett tag.....kommer peppra dig med frågor i den andra tråden Härligt att du fått ett TUl. Tror verkligen det kan lugna ner mycket.
    Puss puss tjejen hörs sen. Nu ska försöka "deleta" hjärnan och glo på något rikigt meningslöst på TV. KRAMAR TILL DIG!{#emotions_dlg.flower}
    ja du, jag är ju med i en hel del trådar :D varför inte vara med i alla när man har börjat lixom =)
    Nej jag har inte använt datorn på jag vet inte huuuur länge. men ska försöka att vara lite bättre på att vara inne. man missar ju så sjukt mycket om er alla och hur det går för er..
    Stor kram..
    Längtan efter liten är stor
  • mallanis

Happi- En kollega till mig fick grav-diabetes. Bebis var hur frisk som helst inte över 4 kg och både hon och bebis mår hur bra som helst nu! Behöver ju inte betyda att det är tok.... men förstår att du nojjar dig ;) man är ju inte mer än mänsklig ;) *kram*

Tredje gången gillt!?
  • needtobreathe
    Happi;

Usch! :( De va ju inge kul alls! Men skitbra att du får kontakt me specen nu, dom är fantastiska!! :) Och förhoppningsvis är de bara gravrelaterat, så försvinner de sin kos när Sofia tittar ut! *håller tummen* Nu kommer du ju få TUL o sånt också för o ha koll på henne! Inget ont som inte för något gott me sig! KRAAAAM!!! Hjärta

Ego;

Jahapp.. BM besök idag då kl 11.. puh! Får se vad SF måttet ligger på idag, :)

Är de förresten någon som vet om man kan hitta spjälsängsskydd med döskallar eller stjärnor på nånstans?!? Nätbutik eller vanlig, alla tips är välkomna! Även påslakanset med sånt?
  • Längtan efter liten

Sofy har magen din växt något nu? Ego: någon som har något riktigt bts tips på söta drycker eller tuggsaker som triggar upp bebisen mycket? Ska på 3/4d ul i kväll och förra gången vi var där låg han med huvudet i bäckenet vilket inte går att få några fina bilder då. Så hon sa att vi fick komma tillbaka på nytt försök idag. Men att jag skulle vara jätte jätte kissnödig och även äta något sött.

• Pancakes

Happiness, usch vad tråkigt att höra. Vad mycket elände du ska råka ut för då! Men som många skriver behöver det ju inte betyda några komplikationer, mest jobbigt för dig bara. Att inte få slippa oron också.. Kram!

Längtan efter liten, håller tummarna för att din bebis stannar kvar lite längre. I min bok står det dock att i stort sett alla som föds efter vecka 28 blir fullt friska!

Sofy, lycka till på ditt BM-besök idag! När börjar de mäta SF-måttet? Jag var hos BM igår och då mätte hon inte. Vecka 21 nu. Fick höra hjärtljud för första gången igår :)

• Längtan efter liten

Pancakes, tack för dina ord. Tror faktiskt han stannar full tid. Nu har det varit lugnt sen i söndags vilket är bra. Bm trodde det triggades på av att jag fått utlösning ha ha då är man känslig. Så efter v 35 är det jag som ska komma 5 gånger om dagen. Ha ha

• Pancakes
    Längtan efter liten skrev 2011-01-11 09:17:44 följande:
    Pancakes, tack för dina ord. Tror faktiskt han stannar full tid. Nu har det varit lugnt sen i söndags vilket är bra. Bm trodde det triggades på av att jag fått utlösning ha ha då är man känslig. Så efter v 35 är det jag som ska komma 5 gånger om dagen. Ha ha
    Jaså, kan det vara så? Haha, då får det bli sexförbud ett tag då..
  • Muffe80

sofy, kul med bm.besök, det har jag också idag :)
    V 24 nu, vet inte vad man "borde" ha för sf-mått... runt 23 typ?
    Vad gör de mer idag, detta är mitt första besök sedan RUL?

Ska man lämna urinprov, tog inget i morse.... Kanske man kan göra det om det är aktuellt?
    kollar de blodvärde, socker å sånt? Hjärtljud?

Ska bli så spännande!!

Följer era sambosar med på varje bm-besök?

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2011-01-11 09:35:30 följande:
    sofy, kul med bm.besök, det har jag också idag :)
    V 24 nu, vet inte vad man "borde" ha för sf-mått... runt 23 typ?
    Vad gör de mer idag, detta är mitt första besök sedan RUL?
    Jag hade mitt första BM-besök efter RUL igår men ligger ju några veckor efter dig. Det är väl olika i olika kommuner kanske. I alla fall så fick vi lyssna på hjärtljud, få papper från försäkringskassan, välja BB-sjukhus, kolla blodtryck och diskutera provsvaren från inskrivningen. Inget SF-mått dock, men hon kände på livmodekanten under naveln och typ konstaterade att det såg normalt ut.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma