• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Bev
    Cat79 skrev 2011-01-12 10:28:37 följande:

Heja Bev, nu tycker jag bebis ska komma ut :) Förstår att du längtar nu!

Ang amningen så funkar den bra hos mig men ibland blir Lovis så hårdhänt och får lite ryck och inte kommer till ro riktigt men annars flyter det på. Jag hade sår i början men med bättre sugteknik efter några dagar gick det över. Påvägmotsyskon: jag hoppas det löser sig till det bästa så du kan njuta av din amning. Sänder dig en varm kram.

Odd: Tiden går fort och snart är bebis här men förstår att det är tungt nu. KRAM

Tack Cat... Det är tungt nu... suck!
  • 3 barns mamma84

Bev:
    Den som väntar på något gott väntar ALLTID förlänge
    Snart har du dit Hjärta hos dig gumman

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Bev
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-12 10:53:05 följande:

Bev:
    Den som väntar på något gott väntar ALLTID förlänge
    Snart har du dit Hjärta hos dig gumman

Jag vet... men åhh vad det är tradigt att vänta och vänta... Vill snusa på lilla bebis!
  • 3 barns mamma84
    Bev skrev 2011-01-12 10:56:01 följande:
    Jag vet... men åhh vad det är tradigt att vänta och vänta... Vill snusa på lilla bebis!
    åh ja snusa får du allt göra när bebyn kommit hihi och bara titta på er underverk ni fått till er Hjärta
    men frågan är kommer babyn vänta tills den 20:e
    för de e bara 8 dagar dit men NU får h*n titta ut faktist ..
  • färnik
    needtobreathe skrev 2011-01-11 21:13:53 följande:
    Hahaha, insåg något väldigt roligt igår.. jag läcker råmjölk eller va de heter, kolostrum. Alltså de rinner från tuttarna nu, hahahaha!
    Med dottern läckte jag redan strax efter v 20. Och nu, -ingenting? Känns jättekonstigt att inte ens kunna klämma ut en droppe, eftersom det rann tidigt förra gången...
  • MCT79
    Bev skrev 2011-01-12 10:56:01 följande:
    Det kanske är meningen att du ska ha en till på samma datum Bev! ;)
  • Bev
    MCT79 skrev 2011-01-12 11:44:44 följande:
    Det kanske är meningen att du ska ha en till på samma datum Bev! ;)
    ha ha ha jaa jag är rädd för det :P
  • kajsalisa

Kort uppdatering från oss.... Fortfarande kvar på bb. Planerade hemgång idag, men lilla Ted har lite problem att hålla blodsockret uppe, så vi får snällt stanna en natt till så att dom kan hålla koll på honom. Han är superfin annars och fokuserar mest på att få till amningen just nu. Hoppas allt är bra med er och att Bevs lilla bebbe vill komma snart. Har ingen chans att läsa ifatt tyvärr, men jag tänker på er alla och lovar att bidra med en liten förlossningsberättelse när jag kommit hem och har tillgång till datorn. Kram på er!

• 3 barns mamma84
    kajsalisa skrev 2011-01-12 12:08:56 följande:
    Kort uppdatering från oss.... Fortfarande kvar på bb. Planerade hemgång idag, men lilla Ted har lite problem att hålla blodsockret uppe, så vi får snällt stanna en natt till så att dom kan hålla koll på honom. Han är superfin annars och fokuserar mest på att få till amningen just nu. Hoppas allt är bra med er och att Bevs lilla bebbe vill komma snart. Har ingen chans att läsa ifatt tyvärr, men jag tänker på er alla och lovar att bidra med en liten förlossningsberättelse när jag kommit hem och har tillgång till datorn. Kram på er!
    åh härligt att höra ifrån dig och ja blodnivåt för Ted måste ju bli bättre självklart
    Hur gör dom ?
    Ger dom honom något ?

Nu väntar jag tills du kommer hem o landar på fötter så vi kan höra din upplevelse
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2011-01-12 10:42:16 följande:
    Här kommer reklam för min vagn: www.emmaljunga.com/se/Barnvagnar/Hitta_din_mo...
    Vi köper till en citykorg som liggvagn och har alltså båda från starten.

Hm, jag blev orolig över min rh neg... jag har ju haft missfall, kan det påverka ngt? Då visste man/jag ju inte att jag var negativ ju.....
    Åh, vad fin! Nåt sånt som jag tänker mig också. Men kan man justera så det blir liggvagn? Ser ut som en sittvagn på bilden. Som sagt, är totalt borta på detta och har verkligen inte satt mig in i djungeln än... :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma