• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes

Odd, skickar en styrkekram till dig! Usch, vad jobbigt det låter! Hoppas du inte behöver gå tiden ut utan att den kanske kikar ut lite tidigare så du slipper gå och lida. Eller hade du tid för planerat snitt? Minns inte riktigt..

• Odetta
    Pancakes skrev 2011-01-12 09:17:47 följande:
    Odd, skickar en styrkekram till dig! Usch, vad jobbigt det låter! Hoppas du inte behöver gå tiden ut utan att den kanske kikar ut lite tidigare så du slipper gå och lida. Eller hade du tid för planerat snitt? Minns inte riktigt..
    Tack *kram tillbaks* Nej, tiden ut kommer jag ju redan inte att gå...bf är den 8/2 egentligen men den 28/1 blir jag igångsatt. Men det känns inte tidigt nog. 2 veckor och 2 dagar kvar....
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Pancakes
    Odetta skrev 2011-01-12 09:23:21 följande:
    Tack *kram tillbaks* Nej, tiden ut kommer jag ju redan inte att gå...bf är den 8/2 egentligen men den 28/1 blir jag igångsatt. Men det känns inte tidigt nog. 2 veckor och 2 dagar kvar....
    Åh, vad segt! Det finns ingen hjälp du kan få mot dina krämpor? Jag ska flytta på din BF och tycker att det känns jättesnart och är stressad över allt som inte är packat än. Vad olika man kan uppfatta tid ibland. 2 veckor kan kännas som en evighet ibland... stackare!
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2011-01-12 09:13:41 följande:
    Vad skumt..Jag tror faktiskt jag hade precis samma järnvärde som du i måndags men enligt BM skulle jag inte ta extra järntillskott. Men jag hade högt värde på nånting på F som jag inte kommer ihåg vad det var men det hade med blod och järn att göra och det var tydligen bra.

Kul med barnvagn! Har inte kollat än men precis som du vill jag ha nåt för promenader på landet eftersom vi flyttar snart. Hur är det nu...då innebär det att det blir en ganska tung och stadig vagn och inte en lätt liten cityvagn så är enkelt att gå in i bilen typ? Man skulle ju vilja ha allt liksom; stadig och rejäl men ändå lätt och smidig som tar liten plats i bakluckan. Existerar det?
    Kronan kanske skulle vara nåt för dig? Den är ju ganska lätt och smidig men samtidigt stabil och rejäl?
    Prinsessa 101010, mabaja.blogspot.com
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2011-01-12 10:20:11 följande:
    Kronan kanske skulle vara nåt för dig? Den är ju ganska lätt och smidig men samtidigt stabil och rejäl?
    Tack, ska kolla upp det. Är det märket som är Kronan eller är det en modell? Noll koll som du kanske märker :)
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2011-01-12 10:23:55 följande:
    Tack, ska kolla upp det. Är det märket som är Kronan eller är det en modell? Noll koll som du kanske märker :)
    Det är märket... :) www.kronan.com :)
    Prinsessa 101010, mabaja.blogspot.com
  • Cat79

Heja Bev, nu tycker jag bebis ska komma ut :) Förstår att du längtar nu!

Ang amningen så funkar den bra hos mig men ibland blir Lovis så hårdhänt och får lite ryck och inte kommer till ro riktigt men annars flyter det på. Jag hade sår i början men med bättre sugteknik efter några dagar gick det över. Påvägmotsyskon: jag hoppas det löser sig till det bästa så du kan njuta av din amning. Sänder dig en varm kram.

Odd: Tiden går fort och snart är bebis här men förstår att det är tungt nu. KRAM

• 3 barns mamma84

Odd: Gumman det är 16 dagar kvar tills din söta gulliga bebis tittar ut till dig och oss BARA 16 dagar kvar imon BARA 15 dagar kvar
    Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hejja Hejja Hejja{#emotions_dlg.flower}Hjärta

Bjornis:
    Elias var inte sig själv för 2 dagar sen han sover alltid när han ska o så är en ängel men den dagen och kvällen var han så JÄVLA mammig ville bara vara hos mig så fort jag la honom ner då jag ville koppla av gå på toan köket äta osv så skulle han minsan hålla på
    Igår ååååh han var en ängel var så snäll och till o med fick jag titta här och städa och damsuga och dona medans han sov på soffan

Syskon:
    Hmm är det då för att du har sillikon då att det blir fel ?
    Men skönt att du kommer iväg o får hjälp med ammningen gumman för ont ska man inte ha

Happi:
    Det kommer gå bra o det kommer bli en gullig normalstor beby ingen 6 kg iaf
    O när graviditeten är över är diabetes med över.
    O behöver inte komma tillbaks nästa graviditet häller ..
    Kram på dig

Rontgen:
    Ines kanske vill ha magmassase ??
    Försök att lyfta upp hennes små söta ben mot hennes mage och ta ner och upp några ggr och massera hennes mage luft upp henne så hon kan rapa o kanske så bajsar hon så blir det bättre..
    Se till att inte ge för mkt tutte eller flaska så det inte blir värre ..
    Kram på dig det kommer gå bra ska du se hjärtatHjärta

Nu måste jag GÅ en hungrig kille e sur haha

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Så tutten i munnen och en lugn kille fick man

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma