• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Småland: Min slemmis släppte i tre omgångar.. De två första var det gulgröntbrunt slem.. Sen när det drog igång var det en blodblandad slemklump! :)

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • färnik

Nej nej, för tusan, ingen slemmis, den får för fasen vänta minimum en månad, helst två. Oskyldig Har haft sådana här flytningar till och från i över en vecka... Ska höra med förlossningsläkaren som jag ska träffa på onsdag vad hon säger om saken...

fröken SJ skrev 2011-01-17 11:54:05 följande:
    .Kan säga att "vanligt sex för oss har vilat typ fyra månader pga dom,jag känner mig så äcklig!!
    Samma här. Vi hade typ sex 2-3ggr när vi fick tillåtelse runt v 16, sedan har det inte blivit mer, just för att det känns lite äckligt. Tycker jag, mannen bryr sig inte nämnvärt som tur är. Oskyldig
  • Happiness
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-17 09:39:54 följande:
    Ego: varning först lite äckel!!! ljusbrun/mörkgula seg klump flytning i morse, men hade tid till BM vid 8. Kunde vara en bit av slemmisen sa hon men kan oxå vara normalt.. Har iof bara haft vita vattniga innan men vi får se, vågar nu inte gå på toa för att kolla :-0 hur har era slemmisar sett ut ni som redan är mammor!?

BM besöket gick bra, hb 125 varannan dag med niferex mrn jag kommer ta var tredje som innan, socker 6,1, sf 32 växer på bra och följer medelkurvan fortfarande. Svårt att känna hur han ligger troligen med huvudet ner sa hon men högt upp, efter det skulle hon lyssna på hjärtljuden men liten var stressad av allt buffande så pulsen var hööög. Vila 10 min och pulsen var okej på 148. Nu ska jag vila en stund, sen montera ihop spjälsängen!
    Min slemmis var precis i de nyansera du beskriver . Skiftade från gult till mörkbrunt. Hela slemklumpen kom med på en gång ca 4 timmar innan förlossningens start.

Lycka till med spjälsängen
  • 3 barns mamma84

åååh motera spjälsäng och allt åååååååh avis till 1000 haha
    Kommer ihåg när jag gjorde det förra året Tungan utevad mysigt !!!
    Snart ploppar det bebisar är hej vilt haha

Lagt in en bild på magen bland våra bilder så bara in o titta om ni har lust och ja deggig är magen och utan Bh haha men så är det om man ska amma och man har vanlig Bh så pallar man inte längre ha på när man ändå är hemma

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Happiness

Här stick det i fingrar som aldrig förr. Kommer få men för livet. Tycker väldigt synd om mig själv som måste hålla på med detta. Skit jobbigt rent ut sagt.

Men jag är GLAD idag för jag ifck ett fint frukostvärde. Det är det enda värdet som är högt under dagen. Så det verkar som att jag slipper insulin *ta i trä*

Ska dit på onsdag men ringde dem idag och sa att vi tar det på telefon, eftersom det är en bit att åka. Men återigen den enda risken är att barnet blir stort och att det föds med för lågt blodsocker vilket man kan rätta till i ett nafs. Som tur är har jag en graviditet att jämföra med och min lilla Sofia kommer inte komma upp i sonens vikt. Helt övertygad.....Men TUL vill jag ha ändå. HAha!

jag måste äta konstant nu känns det som.  Två små frukostar (8 och 10 typ), lunch (mycket sallad och proteiner) mellanmål (smörgås med proteiner) stor middag mellan mål igen. Ja ni fattar vilket planerande. man blir galen. stackars min man han fick köpa en massa grejer igår. Det är ju så himla dyrt också detta. Sen i fredags har jag nog bränt 2000 kr på mat BARA till mig själv. Vilket vansinne. Men det är så inget ris, ingen,pasta, inget "vanligt" bröd, ingen potatis, inga flingor, skorpor..inget med vetemjöl eller flingor (typ havregryn) bara hela korn, ingen mjölk. Alltså man får inte äta någon produkt med detta i sig. Ja ni förstår det är kämpigt...Vad ska man äta liksom. BM föreslog makrill på burk *vrålskrattar* men hon måste vara skogstokig...känner nog tre som gillar det. SOFY, min man och min pappa

Sticker mig 6 gånger strax före måltid och 1 1/2 timme efter. Ja men ni förstår vilket meck....hela livet kretsar ju kring detta nu och jag som bara vill njuta av att vara gravid. Lång näsa! Haha!men jag tänker på vad ni har sagt tjejer. Fram till förlossningen bara och förhoppningsvis är det borta för alltid sen. Då ska jag fullkolmligt VRÄKA i mig godis VARJE dag *skojar* Nu ska jag sluta tjata om detta, men jag var helt knäckt igår kväll och bara bölade. men som sagt vet jag att jag har kunnat få ner det höga värdet.

Puss på er!

En sak till här nere i GBG har snön smällt bort lite. Underbart för då kan jag ut och gå igen! 2 saker att glädjas över. Nej en sak till. Jag och mannen skiter i Elite Hotel till helgen och åker till Ullared istället och köper barngrejer. MYCKET bättre!

Låg på 4,3 mmol/l nu innan lunch. Ska snart sticka mig igen och se vad det blev. Får absolut inte vara mer än 8 men sen ska det helst inte stiga mer än 2,5 enheter. Nä nu ska jag sluta svammla.

• Happiness

och självklart inget med socker heller . Det viktigaste glömde jag. har köpt Canderel och det funkar ibland på tex frysta bär tycker jag. Bär får jag äta en gång per dag typ.

• needtobreathe
    Happi;

Haha fyfan vilket jäkla elände! ;) Men förhoppningsvis försvinner de ju sen efter du kläckt ut Sofia.. håller tummarna för det! Du verkar ju änsålänge inte ha så grov diabetes, 4,3 är ju kanon! Spännande o höra va du hade nu efter lunch, tell me later, ok?! :)

Jobbigt också me allt du måste utesluta just nu, de är ju en del.. men som sagt, de är ju bara för en kort period.. hoppas vi!

Makrill.. mmm.. de e sååå jävla gött! Älskare! Kan äta direkt ur en såndär plåtask haha! Och på finn crisp.. och med pasta! Gaah! Måste ha!

Blev inge vila för mig idag ändå.. min adhd-ångest börjar komma nu känner jag.. rastlösheten bara kryper i kroppen och de är så jäkla jobbigt!! Går inte beskriva. Så jag tog tag i dammsugarn, moppade golven, slängde in mer tvätt, städade köket, rensade lite mer, duschade.. nu sitter ja här me ett glas kaffe o väntar på att klockan ska gå så ja kan åka iväg o hämta hem Charlie från jobbet.. jag veeet att de e dumt me tanke på att de blir så mycke värre efter, men ja kan liksom inte koppla av.. bara måste göra något hela tiden annars får ja blackout istället o de e inge vidare de heller..

Får ju absolut inte äta min medicin under grav, ganska förståeligt dock. Men fram tills nu har de varit hanterbart, har ju mått så dåligt me illamåendet o allt, men nu när ja "bara" har SD så mår ja ju bra i övrigt.. och sitta still då går bara inte.. paniiiik!
  • 3 barns mamma84

Happi:
    Skönt att frukostvärdet såg bra utTungan ute
    Men jag håller med det är jobbigt men vad gör man likom man gör allt för den lilla undervärket du har inne i dig som växer fint.
    Håller tummarna att du slipper gumman det värkar se ljust ut ju för annars brukar värdet hoppa upp och ner och du är ung så det kommer så gott utGlad
    6 ggr låter ap tuft men som vi säger DU klarar detta och DU är inte ensam med detta många drabbas men många slipper efter hala graviditeten ++++ efter förlossningen.

Och sen näsan snön borta i gbg ja jag ska vissa dig en bild LIVE ingen snö någonstans inte änns is hihi
    Sen MÅSTE jag bara få skryta sambon har gjort denna (sandlåda till våra tre barn)
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Happiness
    Sofy: Du är så himla gullig du

pusspuss!

Snart blir det sticki sticki...

Du har ju både varit sänliggandes och inne länge nu så jag förstår att detta inte är kul ...Vem som helst får ju ångest i ett sånt läge. Hur går det? Jobbar du något nu eller har tar du det lugnt?

Vilket prep. är det du tar annars) Speciellt för adhd eller?

Vad bra att du har kunnat fixa lite hemma trots allt. orkar du läsa något nu? Du som gillar att lära dig en massa nya saker och gillar medicin. Stick ner till bib. och låna lite grav.böcker och varför inte gyn.böcker...
    Älskar att läsa sånt.

KRAM!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma