• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-17 16:02:13 följande:
    Tråkigt gumman men har du kollat Carena syskon vagnen ??
    wooohoooo yess bebis denna vecka !!!!
    Ja, men jag vill ju ha den häääääär (Hauck Duett 2011)

Men men...vi får se. Är frestad att vänta ut den just för att den ju har väldigt många bra finesser, men jag beställde ju 2 vagnar därifrån och då vill jag att dem skickar den andraredan nu i alla fall för jag vill INTE vänta på båda vagnarna till mitten av mars.

Hur mår du idag? Mär du bättre? *kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2011-01-17 16:11:44 följande:
    Ja, men jag vill ju ha den häääääär (Hauck Duett 2011)

Men men...vi får se. Är frestad att vänta ut den just för att den ju har väldigt många bra finesser, men jag beställde ju 2 vagnar därifrån och då vill jag att dem skickar den andraredan nu i alla fall för jag vill INTE vänta på båda vagnarna till mitten av mars.

Hur mår du idag? Mär du bättre? *kram*
    Förstår dig har du ringt dem och kommit överräns med något ?
    Kanske ett lån och sen kommer din vagn .. de e ju något .

Jo jag mår bättre gumman ingen feber nu och huvudvärken har nog släppt tog 2 st panodil så nu e det lugnt än ''peppar peppar'' men ja förskylning och hans ont men vadå att föda barn är värre Tungan ute får man säga så ? killarna säger ju så
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • airamanna

Nu har jag vågat mig på att berätta för chefen, det gick utmärkt och känns väldigt skönt. Gick in i v 14 idag :) 

• 3 barns mamma84
    airamanna skrev 2011-01-17 16:48:48 följande:
    Nu har jag vågat mig på att berätta för chefen, det gick utmärkt och känns väldigt skönt. Gick in i v 14 idag :) 
    Grattis till härliga veckorna
    Skönt att chefen accepterade ..

Själv vågade jag inte berätta haha jag berättade till henne i vecka 15-16 ca jag gick i stora tröjer så hon inte skulle värka haha men tillslut sa hon grattis
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • airamanna
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-17 16:51:43 följande:
    Grattis till härliga veckorna
    Skönt att chefen accepterade ..

Själv vågade jag inte berätta haha jag berättade till henne i vecka 15-16 ca jag gick i stora tröjer så hon inte skulle värka haha men tillslut sa hon grattis
    tackar, tackar! Glad

det syns fortfarande inget på mig... men vet att de närmaste veckorna som kommer nu skulle vi i princip inte setts så kände att jag ville få det gjort innan dess. men visst har jag gått och våndats ett tag nu innan.... 
  • kajsalisa

Åh wow Happi, låter som ett heltidsjobb det där. Fast skönt att dom hållet koll på dig iaf.... Skitars också Odd!! Surt med vagnen. Har du bestämt hur du ska göra?

• Bev
    Cat79 skrev 2011-01-17 11:13:48 följande:
    Bev: helt underbart söt och så mycket hår. Hjärta
    Tack! he he jaa hon är lik sin syster som oxå hade massor av hår. Först mörkt och sen super blond!
  • acure

Bm-besök idag Vecka 34 (33+2)

Vikt: 78 kg
    SF-mått: 30 cm
    Hb: 110
    Blodtryck: 114/73
    Fosterljud: 136

Nu har jag gått upp 10 kg sen inskrivningen vecka 12. Hur mycket hade ni andra gått upp i vecka 34?
    Jag är orolig att jag ska lägga på mig en massa nu de sista veckorna. Börjar få tillbaka min aptit som annars
    varit ganska dålig under hela graviditeten, känns som om att jag äter hela tiden. Särskilt nu när jag jobbar halvtid och är hemma så mycket. Nu kommer jag säkerligen bli heltidssjukskriven också pga SD och det kommer säkert innebära ännu mer mat, eller snarare snask och sånt dumt för att fördriva tiden. Hade tänkt att jag skulle hålla mig under 80 kg-strecket men inser nog att det är kört. Hur mycket gick ni upp de sista veckorna?

Vill inte fixera mig så mycket vid vikten. Kroppen lägger väl på sig det den behöver, men som de flesta tjejer idag så stirrar man sig blint på vikten oavsett om man är gravid eller ej.

• Happiness
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-17 15:30:13 följande:
    Uscha happi, låter jobbigt med alla dessa stick i fingret och kosten! Jag äter när jag är hungrig vilket kan vara 1-100 gånger/dag. Skulle inte palla att gå på matschema, framför allt inte som gravid!

Mer än 4 timmar har gått sen den äckliga flytningen och inga värkar! kan ju vara så att det var en bit av slemmisen men att det inte startar för det, den kan ju återbildas oxå så det hoppas jag på! Tappen va ju som sagt inte allt för lång senast så det är inte omöjligt, kan ju hålla sig såhär ett ta till (hoppas jag)! Men tack snälla för svar! Och tack mabaja oxå!
    Min man kom hem från jobbet idag och berättade om en Erik som bor i Småland. han och sambon väntar barn. Min man beskrev exakt din situation. Så jag bara utbrister, Henne känner jag hon är med i vår tråd .

Sen blev det vissa detaljer som inte stämde. Hon var i V.26..Men ändå din man heter inte Erik va? Eller vänta nu du bor ju inte i Småland nu? Haha jag är så snurrig va...så det inte är sant.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma