• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness

2barnsmamma: Tusen tack vännen!

Men vad fint ni bor. Vad härligt med en gräs till barnen och en sandlåda. GULD värt. Vilken duktig man du har . Dagens ros till honom

KRAM

• needtobreathe
    Happiness skrev 2011-01-17 14:32:04 följande:
    Sofy: Du är så himla gullig du

pusspuss!

Snart blir det sticki sticki...

Du har ju både varit sänliggandes och inne länge nu så jag förstår att detta inte är kul ...Vem som helst får ju ångest i ett sånt läge. Hur går det? Jobbar du något nu eller har tar du det lugnt?

Vilket prep. är det du tar annars) Speciellt för adhd eller?

Vad bra att du har kunnat fixa lite hemma trots allt. orkar du läsa något nu? Du som gillar att lära dig en massa nya saker och gillar medicin. Stick ner till bib. och låna lite grav.böcker och varför inte gyn.böcker...
    Älskar att läsa sånt.

KRAM!
    Nää de e inge kul alls.. finns ju dom som har de värre, typ Småland.. men då hade ja krigat för att få ut ungen tidigare, hade aldrig klarat av det. Bara dom här två-tre veckorna har varit vidriga.. Centrifugen i skallen går på full fart, och jag försöker hålla mig sysselsatt men de går inte hela tiden för jag får ont.. o då får ja panik istället o blir arg! Blä. Jag äter medikenet (sök på fass, HAHA så sköna biverkningar. plötslig död!) och har även ätit metamina (licensmedicin) - dom e ju väldigt starka.. amfetaminliknande, så de e ju gaaanska förståeligt o inte äta de nu. Provade ritalin + concerta men de fungerade inte alls på mig.. som sockerpiller typ!

Nää ja har ingen ro i kroppen alls för o läsa just nu, så ja halkar efter.. värdelöst!! Inget jobb.. är bara hemma.. men funderar på om ja inte ska köra på igen, då får ja dagarna o gå o ja får ut min energi på nånting iallafall.. såhär kan ja inte gå i 10 v till, de går verkligen inte.. tänk dig en duracellkanin.. så e ja dygnet runt.. o i skallen äre en centrifug på full fart..

nä usch, gnäll gnäll!

Puss på dig fina du!!
  • Happiness

Så där ja....skönt 5,2 låg det på...Men är det för lågt eller? Haha nu är jag rädd att det är för lågt också ..Nä jag tror nog inte det kan bli det.

Nu ligger det nålar och teststickor överallt i hela huset...haha! Tur att man inte har småbarn

• needtobreathe
    Happiness skrev 2011-01-17 14:40:34 följande:
    Så där ja....skönt 5,2 låg det på...Men är det för lågt eller? Haha nu är jag rädd att det är för lågt också ..Nä jag tror nog inte det kan bli det.

Nu ligger det nålar och teststickor överallt i hela huset...haha! Tur att man inte har småbarn
    5,2 e kanon!! :) Yiha!! {#emotions_dlg.flower}
  • färnik
    Happiness skrev 2011-01-17 14:15:33 följande:
    BM föreslog makrill på burk *vrålskrattar* men hon måste vara skogstokig...känner nog tre som gillar det. SOFY, min man och min pappa
    Makrill är ju jättegott! Här är det älskat av hela familjen, särskilt dottern tycker det är det godaste som finns! Vi åt just macka med makrill nu när hon kommit hem från dagis! Tungan ute
  • Odetta

mh...prutt också.

Fick precis ett mail från dem jag har beställt vagnarna av och syskonvagnen, den jag är mest intresserad av...den är försenad från leverantören....till mitten av MARS

Så nu har jag väntat så länge och så kommer inte vagnen komma förrens då...och då känns det ju nästan för sent...vill ju ha den nu.

Få se hur jag gör, om jag väntar eller inte...det är ju en fiffig vagn....och den verkar bättre än Phil&Ted vagnen vi har...men mitten på mars?

annars har vi fixat en hel del idag. varit på IKEA och storhandlat så allt är klart för bebisens ankomst. Idag är det måndag och shit....förhoppningsvis blir det bebis DENNA vecka. Wooohooo (sorry för mitt tjat, men woooooohooooo!!!!)

*kram på er alla*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Smålands jänta i storstaden

Uscha happi, låter jobbigt med alla dessa stick i fingret och kosten! Jag äter när jag är hungrig vilket kan vara 1-100 gånger/dag. Skulle inte palla att gå på matschema, framför allt inte som gravid!

Mer än 4 timmar har gått sen den äckliga flytningen och inga värkar! kan ju vara så att det var en bit av slemmisen men att det inte startar för det, den kan ju återbildas oxå så det hoppas jag på! Tappen va ju som sagt inte allt för lång senast så det är inte omöjligt, kan ju hålla sig såhär ett ta till (hoppas jag)! Men tack snälla för svar! Och tack mabaja oxå!

• Smålands jänta i storstaden

Haha jaadu sofy, ibland fattar jag inte hur jag står/stått ut! Men jag har ingen centifug i mitt huvud och liknas sällan vid en duracellkanin så jag har lyckats härda ut i många veckor nu! Men nu är det stopp, vilar när kroppen säger till annars är jag på benen nu! du kan få låna lite lugn av mig?

• 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2011-01-17 15:09:11 följande:
    mh...prutt också.

Fick precis ett mail från dem jag har beställt vagnarna av och syskonvagnen, den jag är mest intresserad av...den är försenad från leverantören....till mitten av MARS

Så nu har jag väntat så länge och så kommer inte vagnen komma förrens då...och då känns det ju nästan för sent...vill ju ha den nu.

Få se hur jag gör, om jag väntar eller inte...det är ju en fiffig vagn....och den verkar bättre än Phil&Ted vagnen vi har...men mitten på mars?

annars har vi fixat en hel del idag. varit på IKEA och storhandlat så allt är klart för bebisens ankomst. Idag är det måndag och shit....förhoppningsvis blir det bebis DENNA vecka. Wooohooo (sorry för mitt tjat, men woooooohooooo!!!!)

*kram på er alla*
    Tråkigt gumman men har du kollat Carena syskon vagnen ??
    wooohoooo yess bebis denna vecka !!!!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma