• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-01-18 12:58:48 följande:
    3barnsmamma; Åk till läkaren! Feber så länge tyder på infektion nånstans. Mer än 3 dgr o du ska söka läkarvård!

Odd; ÅÅÅÅH va härligt!! 2 dagar!! Fan vad jag är glad för din skull!! Du får de att låta så HÄRLIGT att föda barn, underbart! ;) Men vi hörs mer innan dess!

Småland; Haha jaa, ska snart börja röra mig mot läkaren. Hoppas också den är opåverkad, något förkortad sist ju eller ja för 1 mån sen men förhoppningsvis har de inte blivit värre! :D Återkommer me besked  ikväll!
    Okej då blir det nog och ringa läkaren .. men han kommer bara säga ät panodil eller ?
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • needtobreathe
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-18 13:08:09 följande:
    Okej då blir det nog och ringa läkaren .. men han kommer bara säga ät panodil eller ?
    Säg att du haft feber i 5 dgr, ingen vettig läkare skulle säga åt dig att ta panodil då utan att ta prover. Kolla sänkan och ditt AT. Det KAN va influensan, den är förjävlig. Men de KAN också va en infektion pga din tå som du skrivit om innan. Hur hög feber har du haft? Har du ngn koll på det? Var du sjuk när febern började eller började det med BARA feber + din tå?

Säg också att du ätit febernedsättande men att det inte hjälper.
  • Muffe80

Ahhh, någon som har tips på vad man gör med ond rygg?
    Har ont i ryggen, typ i svanken och lite längre upp på sidorna. Sitter mest hela tiden på jobbet, 8 timmar om dagen, men får även ont om jag står längre stunder.... suck.

Vad gör man?

Ikväll blir det nog chokladbollsbakning, blev sjukt sugen på det nu En idé för den som inte har ngt att göra är att forma dem till hjärtan med pepparkaksformar... haha, låter det som att jag har lite att göra?

• acure

Ja ring och resonera med läkaren. Det kan ju vara en olycklig kombination av en hemsk förkylning och infektion i tån du kanske behöver antibiotika som hjälp på vägen. Det är tufft nog att må så dåligt utan barn och nu har du ju tre att ta hand om. Hur ser föräldrarledigheten ut i Danmark? Kan din man ta föräldraledigt och du sjukskriva dig tills du är pigg igen?

• needtobreathe
    3barns;

Ska iväg till läkaren nu, sen iväg o hämta upp lite smågrejer till lägenheten, är tillbaka runt 17! Kommer in då igen. Men ring till din läkare nu o förklara läget, berätta om febern som jag skrev o att febernedsättande inte hjälper, säg att du vill ta prover om han säger att de är "normalt".

Bättre att kolla om du har nån pågående infektion som behöver behandlas. Du ska ändå orka med att vara mamma också! :) Kan va skönt o veta också, om de går över av sig självt eller inte :)

Lycka till!

Temperaturen är individuell

Den normala temperaturen i kroppen varierar från person till person, vanligen 36-37°C i munnen, mätt på morgonen. Feber har du när din temperatur är högre. Man fryser ofta när febern stiger och när den sjunker brukar  man svettas. Om du får frossa, skakar och hackar tänder när du har hög feber (över 39°C) beror det oftast på influensa, men det kan också vara någon annan allvarlig infektion.

Från apoteket.se

• acure

Muffe: jag är beroende av min vetekudde, det är det enda som lindrar ryggvärken. Prova att lägga en kudde i svanken också när du sitter ner. Ta många pauser och sträck på dig.:)

• 3 barns mamma84

Tack ska ni ha ..
    Ringde läkaren men tyvärr hade dom stängt får ringa imon kl 09.00 och få tid direkt typ akut blir det då ..
    lär ju få feber i kväll och i natt skit jobbigt
    Det blir nog en kur med antibejotika för tån och sen starkare piller då panodil inte hjälper alls

• 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2011-01-18 11:29:03 följande:

Ego:

Igår var vi och handlade och fixade...städade lite också på kvällen sedan och tvättade 2 maskiner.

Idag ska jag vika den sista rena tvätten och damsuga bottenvåningen. Har också hunnit städa lite, så det är i princip klart...behöver bara lägga den vikta tvätten där den ska vara...dvs inte i IKEA kassen utan i respektive klädskåp

Imorgon ska jag damsuga överplan här hemma och sedan bara vila vila vila

och i övermorgon...ja, då hoppas jag att det blir bebis.

Gahhhhh...det är bara idag och i morgon kvar då egentligen...shit shit shit! Jag är så förväntansfull så jag vet inte vart jag ska ta vägen. LÄNGTAR till förlossningen, det är ju så himla HÄFTIGT att föda barn! Och jag LÄNGTAR efter att få träffa denna lilla individ, se honom och klappa på honom, lukta och snusa och gosa och pussa. Och jag lääääängtar efter att bli av med magen...att kunna ta på mig mina strumpor utan att bli andfådd, att kunna sitta på golvet och kramas med lilleman och leka med honom och att kunna gå på promenader med min älskade man igen.

ÅÅHHHHH!!!!!

Odd vi längar lika mkt som du hihi iafjag ååååh vad jag längatar .. snar har du din bebis fattar DU helt sjukt snart är det dags att mötas på riktigt !!!!
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2011-01-18 11:29:03 följande:

Ego:

Igår var vi och handlade och fixade...städade lite också på kvällen sedan och tvättade 2 maskiner.

Idag ska jag vika den sista rena tvätten och damsuga bottenvåningen. Har också hunnit städa lite, så det är i princip klart...behöver bara lägga den vikta tvätten där den ska vara...dvs inte i IKEA kassen utan i respektive klädskåp

Imorgon ska jag damsuga överplan här hemma och sedan bara vila vila vila

och i övermorgon...ja, då hoppas jag att det blir bebis.

Gahhhhh...det är bara idag och i morgon kvar då egentligen...shit shit shit! Jag är så förväntansfull så jag vet inte vart jag ska ta vägen. LÄNGTAR till förlossningen, det är ju så himla HÄFTIGT att föda barn! Och jag LÄNGTAR efter att få träffa denna lilla individ, se honom och klappa på honom, lukta och snusa och gosa och pussa. Och jag lääääängtar efter att bli av med magen...att kunna ta på mig mina strumpor utan att bli andfådd, att kunna sitta på golvet och kramas med lilleman och leka med honom och att kunna gå på promenader med min älskade man igen.

ÅÅHHHHH!!!!!

HjärtaHjärtaHjärtadu ska bara veta att jag tänker på dig varje dag
  • kajsalisa

Usch, det där låter inget vidare 2barnsmamma. Vilket skit att du inte fick komma in idag. Kan inte föreställa mig hur jobbigt det måste vara att vara sjuk när man dessutom har tre barn att ta hand om. Skickar massa kramar till dig!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma