• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness
    acure skrev 2011-01-16 15:17:36 följande:
    Happi: har inte tagit mig ut idag och köpt någon kur. Vi har problem med bilen och jag har för mycket sammandragningar för att promenera ner på stan. Imorgon ska jag ändå till barnmorskan så då kan jag ta svängen förbi apoteket. Men det är inte kul nu, kliar till förbannelse!!! Men jag får skylla mig själv som inte orkar ge mig ut idag. Kan ju fråga sambon men då får jag så dåligt samvete för han kommer känna sig tvungen då. Haha. Men du rekommenderar pevaryl istället för canesten? Och den med 1 långtidsverkande tablett inte 3? Jag vill helst inte trycka upp nåt "där" alls, får för mig att det ska påverka tappen, eller att det ska ta sig in till bebisen och infektera den. Vet att det inte funkar så men jag tror ju att jag är ett undantag. Haha. Usch vad jag nojjar över allt.
    Vad bra att du ska till BM imorgon. Be henne ge dig en tid till läkaren så du får komma på samtal. Har lite svårt atttförstå att de ger penecillin i förebyggande syfte. Har faktiskt aldrig hört det....bra om du kommer till någon annan läkare än den som säger att du ska äta pencillin hela graviditeten. Jag har också haft UVI innan jag blev gravid men de har aldrig sagt att jag ska äta penecillin för det som förebyggande. Är det på spec. mvc de sagt det? Eller är det MVC.läk? Bara nyfiken Hur motiverar dom det?
    Helt rätt försök att ta det lugnt och vila, men ja tycker gott din man kan ge sig ut och köpa Pevaryl.
    Ja det kan löna sig att byta märke . Allt är ju värt att prova nu bara för at bli av med eländet. Du ska inte ha dåligt samvete...mår mamman dåligt, ja då påverkar det hans barn. Så jag tror faktiskt han vill hjälpa dig
    Eftersom du inte provat långtidsverkande så tycker jag du ska göra det. Värt att prova! För mig funkade det bra.
    Det påverkar inte tappen.  Svampen sitter på slemhinnorna inne i slidan så vagitorie är ett måste. Det spelar ingen roll hur mycket man smörjar utan på Som sagt det är OK att göra det två gånger på raken. Men problemet är ju ditt penecillin och jag tycker du ska ifrågasätta det hos din läkare Om det är vanlig UVI skulle jag hellre sluta med penecillin och se tiden an. Kom ihåg du har rätt att bestämma själv!
  • Happiness
    Mabaja: Hon ser cool ut vilda WILDA när hon kommer i sitt vrålåk. Jag tror hon håller på att övningskör
  • needtobreathe
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-16 17:45:24 följande:
    Softy: TÄNK på din bebis nu du måste ta det lugnt kvinna !! snart binder jag dig fast så du måste sitta still !!
    Hahahaha, jag hatar att ta de lugnt.. ;) Men nu har jag rensat klädkammaren, kört två maskiner me tvätt, torkat det i tumlaren, städat köket, vikt all jävla tvätt vi hade sen innan, rensat våra garderober.. PUH! Sen ett bad men helvete va SD jag har. Men, jag får skylla mig själv!

Låter inge vidare me dig :( Krya på dig!! {#emotions_dlg.flower}
  • Happiness
    ODD: Nu blir jag nyfiken vad var det för film ni såg? Är ju film nörd

Idag ska vi se 127 timmar och imorgon får det bli Black Swan. Men inga skräckisar eller blod klarar jag nu. Ej heller filmer där barn far illa. Har Changeling liggandes här men den kan jag asbolut inte se nu.
  • 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2011-01-16 18:08:26 följande:
    ODD: Nu blir jag nyfiken vad var det för film ni såg? Är ju film nörd

Idag ska vi se 127 timmar och imorgon får det bli Black Swan. Men inga skräckisar eller blod klarar jag nu. Ej heller filmer där barn far illa. Har Changeling liggandes här men den kan jag asbolut inte se nu.
    Va e det för film 127 ?
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Cat79

Happiness: Söt du är för dina rader du skrev. Försöker ha koll på alla här och kommentera men inte alltid lätt :)

Kram på er alla fina mammor och blivande mammor.

• needtobreathe
    Cat79 skrev 2011-01-16 18:39:33 följande:
    Happiness: Söt du är för dina rader du skrev. Försöker ha koll på alla här och kommentera men inte alltid lätt :)

Kram på er alla fina mammor och blivande mammor.
    Jag håller me Happi :) Du kommer alltid ihåg alla! {#emotions_dlg.flower}

Själv glömmer jag bort hälften jag ska skriva om jag så bara bläddrar en sida, haha.. minnet e bra men kort ;)

Kram, hoppas allt går bra därhemma!
  • Cat79

sofy: Jag försöker hänga med så gott jag kan och skriva något om alla då och då Flört Kul att det uppskattas.
    Hemskt vad du har fixat men ta det lugnt oxå! Det går bra här hemma med Lovis, lite svår att söva då hon inte kommer till ro... (har tagit ca 2 h några dagar i rad) men sen när hon väl somnat så sover hon ca 4 h i streck och sen amning, byte blöja och natta och sen sover 3-4 h igen.

• 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-01-16 18:07:10 följande:
    Hahahaha, jag hatar att ta de lugnt.. ;) Men nu har jag rensat klädkammaren, kört två maskiner me tvätt, torkat det i tumlaren, städat köket, vikt all jävla tvätt vi hade sen innan, rensat våra garderober.. PUH! Sen ett bad men helvete va SD jag har. Men, jag får skylla mig själv!

Låter inge vidare me dig :( Krya på dig!! {#emotions_dlg.flower}
    Tänk om det skulle sättas igång innan BF tror du det ?
    Men det behöver ju inte hade kraftiga sd med amadeus började i vecka 30 men då var han väl ca 4kg :-s så kroppen för mig ville väl ha ut honom innan klockade dem men dom var ej så regelbundna men detta hade jag ända fram till op rummet v 41+2
    Helvettes sd och värkar ..
    Slemmisen lossnade på BF dagen oxå.

Men DU måste ta det lugnt gumman (låter som en mamma hahaha) men var rädd om dig hjärtat
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma