• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    Happiness skrev 2011-01-16 14:32:37 följande:
    Sofy: Har tittat på dina bilder. Du har en söt lägenhet. Stilrent. me like
    Ser framemot att se hur det blir när bebis grejerna är på plats KRAM
    Taack! :) Jaa, jag håller på o rensar för fullt här hemma just nu, puh! SD sd sd.. Blä! Men de måste göras så de e bara bita ihop! Klar om nån timme hoppas jag.. då ska vi möblera om lite också, så får jag se om de e värt o ta nya kort eller om jag avvaktar tills resten är på plats! ;) 
  • Happiness
    pinklove: HUr går det med svampen?

Du kan utan problem ta två kurer på raken. Ingen fara alls. Sen ska du ett uppehåll....Försök att få bukt på det ordentligt nu. Kan du inte beställa tid till mvc.läkare och prata om hur du ska göra med penicillinet? Som du skriver det är ju inte konstigt att du får svamp när du äter det.

Om jag var du ade jag testat själv en sista gång sen hade jag snackat med läkaren. Du kan ju inte ha återkommande infektioner resten av din graviditet. Det måste finnas något de kan göra....Fråga hur de brukar ta sig an patienter som har denna typen av problem. Kankse att du kan gå dit regelbundet och bli penslad (?) i förebyggande syfte. KRAM
  • PåvägMotSyskon

ja ni, ord finns inte attt beskriva hur ja känner efter denna upplevelse... efter förra förlossningen så tänkte jag att ALDRIG mer behöva genom gå detta igen, men tydligen så är man inte säker ens efter en operation,,,,,,,

stämma dem eller prata o skälla ut dem har jag god slust me när ja orkar, även fler i min omgivning känner lika..

mår ok nu, haft ingen feber tills nu då den ökat lite, hoppas den ger sig,

triss i prinsar =)))
  • acure

Happi: har inte tagit mig ut idag och köpt någon kur. Vi har problem med bilen och jag har för mycket sammandragningar för att promenera ner på stan. Imorgon ska jag ändå till barnmorskan så då kan jag ta svängen förbi apoteket. Men det är inte kul nu, kliar till förbannelse!!! Men jag får skylla mig själv som inte orkar ge mig ut idag. Kan ju fråga sambon men då får jag så dåligt samvete för han kommer känna sig tvungen då. Haha. Men du rekommenderar pevaryl istället för canesten? Och den med 1 långtidsverkande tablett inte 3? Jag vill helst inte trycka upp nåt "där" alls, får för mig att det ska påverka tappen, eller att det ska ta sig in till bebisen och infektera den. Vet att det inte funkar så men jag tror ju att jag är ett undantag. Haha. Usch vad jag nojjar över allt.

• Odetta

Kajsalisa:

VAd fin han är er lilla Ted!!! Han ser så....minimänniska ut Vår lilleman var ingen knubbis när han kom heller, han var som er Ted, liten och fin liksom....en liten minimänniska GRATTIS igen!!!

Bev:
    GRATTIS GUMMAN!!!! Och du...TACK för att du startade den här tråden Nu är trådstartarens bebis här...så himla häftigt!!! GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!

Mallanis:
    Vännen...var är du? Hoppas allt är väl...skriv nått, vi är oroliga!

Ego:
    Vi var spontant till storstan igår och hälsade på svärföräldrarna. Dem skulle passa lilleman så skulle mannen och jag gå på bio det var jätte mysigt att passa på att göra nått bara han och jag...men haha...filmen vi valde var ju ingen höjdare precis. Det stod att det skulle vara årets biosucce....och visst, det var bra skådeseleri och så....men årets BIOsuccé? Nja....vi ville ha lite ljudeffekter, ljus....explosioner....och fick en stillsam drama/thriller (annonserad som enbart thriller). Men men, huvudsaken var ändå att älsklingen och jag hade en trevlig dejt, och det hade vi Nu är vi redå...4 dagar till typ....shit, helgalet att vi förhoppningsvis får vår bebis då! 4 dagar...det är ju ingenting!!!

*kramisar*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • kajsalisa

Tack Odd, ja, han är vår lille farbror den där Ted... ;) Shit, 4 dagar är ju ingenting. Sååå spännande för er! Stor kram.

• Odetta
    kajsalisa skrev 2011-01-16 16:55:29 följande:
    Tack Odd, ja, han är vår lille farbror den där Ted... ;) Shit, 4 dagar är ju ingenting. Sååå spännande för er! Stor kram.
    Jag ska se om jag hittar bilden på vår lilleman där man ser hur liten och gubbig han var. Haha, han var också en liten farbror vår lille grabb...och nu ska han bli storebor och fyller snart 2 år!

*kram*
  • Odetta

Nä...hittar inte rätt bild nu...får leta mera sen

Nu ska jag vara lite social med familjen...syns mera senare!

*kramisar*

• 3 barns mamma84

Kommenterar imon idag har jag ingen ork jag bara tittar in och läser och vill säga att BEV du är en stål kvinna !!!
    Jag har feber feber feber fredag-lördag och idag söndag.
    Är så trött på detta jag orkar inte längre.
    Orkar knappt att ta hand om Elias men jag gör det iaf jag är mamma och mammor måste.

Känner mig så dum som inte orkar skriva men ni vet jag tänker på er ALLA !!
    Syskon: JÄVLA sjukhus säger jag bara Skrikandeshoppas det blir bättre gumman{#emotions_dlg.flower}
    Odd: SNART dags hihi bara 4 dagar kvar på TORSDAG gäller det !!!
    Mabaja: ÅÅÅH vad fin hon är (tut tut) hahaha
    Mallanis:Säger som alla andra var är DU !!! kom till oss och berätta vi tänker på dig blir ocskå orolig hjärtat hoppas inget har hänt digHjärta
    Softy: TÄNK på din bebis nu du måste ta det lugnt kvinna !! snart binder jag dig fast så du måste sitta still !!

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma