• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Odd; fick rys när jag läste ditt inlägg. Nu är det nära. Wow va häftigt!!

• 3 barns mamma84

Dessa fick jag nyss av elias bilder mer kommer på bloggen nu ..

denna virus ja kaja det e jobbigt men jag måste orka för mina barns skull men inte kul o se massa glas o talrikar som står framme o väntar med o komma in i vask o tvättkorg som växer o allt som e kom o hjälp mig typ näh det måste jag ta hand om.
    min sitter bara still o hänner att jasg gungar till e så yr i kroppen känner mig varm i kroppen nu o svettes men plötsligt ändrar det och jaag vill bara lägga mig ner under 2 tecken och fryser.
    känns som min balanssinne blivit värre av detta oxå vingar hela tiden kan inte gå rakt det är skit jobbigt men folk har det nog sämmre än mig kan jag lova så detta är inget ..

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2011-01-18 11:11:36 följande:
    odd. Tack, det var tänkvärt och helt sant!
    Det beror lite på vad man gör det till. Vi är båda måna om redan nu att det ska bli som "vanligt" , att vi inte ska ge upp resandet, att vi ska ge vrandra tid till egna saker och att vi ska ha barnvakt och hitta på saker bara vi två.
    Hoppas att ett barn bara förgyller vår tid tillsammans Man är ju lite rädd när man nu har det så himla bra, och så finns en risk att det  förändras liksom
    Känner PRECIS likadant så att det är som jag nästan skrivit det själv Glad
  • Pancakes

Åh, vad söt han är 2barnsmamman! Helt underbart verkligen :)

• PåvägMotSyskon
    mallanis -  Ja han är så go min lillkille =) äter sover och bajsar är väl hans hobby =) Han har varit vaken liiite längre stunder nu, men sen så är de sov stunder som gäller.
    tack, ja försöker krya på mig.. ingen feber iaf o mjölkstockning, så de artar sig, hoppas de håller i sig. Å så e de ju snart halvvägs i min penicilinkur.
    Grattis till halvvägs, nu går de undan kan jag säga

cat79 -
    Mhm, mammas pojke hihi. Ja de känns skönt att slippa gå runt me feber helad agarna..samt mjölkstockningen som försvunnit (hoppas på att den ej kommer igen=

kramm
    ♥♥Theodor 2007♥♥Dexter 2009♥♥ Vincent 2011♥♥
  • needtobreathe

Hemma..

Sjukskriven, inga lyft at all, inga matkassar o inge dammsuga. Absolut inget jobb.

Prematura sammandragningar, risk för prematurfödsel.. så står de i väldigt korta ord på pappret :)

28 feb går den ut, men hon sa åt mig o söka HP från då och de skulle inte alls vara några problem me mitt arbete och med mina problem. Hm, jaja.

Hon kom knappt åt tappen.. kanske den va väldigt bakåtvänd? Eller? Skulle be min andra läkare göra VUL på fre iallafall, o blev de värre innan så förlossningen direkt.

Hon sa även att 4 april kan bli aktuellt o sätta igång.. hjälp de känns snart! Och så sa hon "Undrar om du går sålänge.."

• Happiness
    ODD: Ja nu börjar det dra ihop sig. Ska bli så spännande detta. Så kul att vi alla varit med från början hela tiden. Ni ska vara på TV också. Då kommer det bli ännu mera som vi i tråden är med Nu blir jag nostalgisk och sentimental igen. Låter som du boat ordentligt nu. KRAM!

2barnsmamma: Kontakta läkare genast! Dina små bebisar behöver sin friska mamma.

Alltså Elias är en riktig liten kerub. Bara sååååå söt!

Sofy: Hur har det gått för dig idag? {#emotions_dlg.flower}
    Dels med rastlöshet och var det inte BM du skulle till?

Ego: Så trött idag och igår...orken försvann ihop med kolhydraterna. HAha!

jag tycker verkligen att vi ska använda tråden till att rapa ur oss. Ja precis som bebisar typ. Alla motgångar och jobbigheter rapar vi upp här. Så att de försvinner ur kroppen. Vi klagar som galningar härinne. Och ingen behöver skämmas . Det är ju perfekt. Våra barn och män behöver lyssna och vi mår mycket bättre av att ha rensat rören . För stunden vill jag rapa upp att jag mår piss av den här grav. diabetesen. Blä!

Prata med mamma idag men hon var liksom på en annan planet och hade ingen förståelse för att detta skulle kunna vara jobbigt. Visst tröttnar man på att berätta ibland. Så nu vill jag rapa upp det. Blä för oförstående mammor.

Har varit på bib. och lånat 2 böcker. "Obstetrik och gynekologi" (läromedel)...sen "graviditetens möjligheter en tid då relationer skapas och utvecklas". Ska bli kul att läsa! Senare ska mannen och jag träna på profylax. Herregud det är ju så kort tid kvar. Jobba, jobba!

Har börjat boa på ordentligt . Ullared till helgen och igår köpte jag underlakan/påslakan/örngott till Sofias spjälsäng (allt i Hello Kitty ). På Ullared vill jag köpa babysitter och spjälsängsskydd bl a. babygym. Mobil över sängen i Hello Kitty har jag inte hittat, så det får bli Humphrey på den.

Ska fixa bilder när det är klart: Alla kanske inte vill se bebisinredning/kläder/barnvagnar osv i tråden. Är det bättre att ha en separat tråd för det i TS?  Så kan de som mär intresserade länka? Ja en slaskbildstråd liksom. Där man kan lägga in allt som man vill visa. Vad tror du?

KRAM
  • Happiness
    BEV: Hon är så himla fin din prinsessa. Helt ljuvlig! Vilken kalufs hon har såååå fin. Grattis igen!{#emotions_dlg.flower}
  • needtobreathe
    Happi;

Kolla inlägget ovanför! ;) Ska ta upp de me min andra läkare på fre, ang ADHD'n. Idag blev de sjukskrivning pga SD.. står utförligre ovanför som sagt! ;D

Ska ba äta, kommer om 30!
  • Happiness
    Sofy: Gött och Grattis till sjukskrivning...eller? Svårt att veta nu när du är rastlös. Frågade du något om det eller tar du det med din andra läk?

Har funderat på vad du ska göra? ...Hög musik i öronen och ut och gå Får du simma eller vatten gympa? Skriva brev...HAha. Du kan skriva ett brev till mig ett riktigt alltså. Fika kan du inte bara träffa någon och fika en heldag...typ ute i skogen eller nått? Eller på ett café....Ladda ner massor av filmer. Vet ju att du gör det redan.

kan du inte sy något? Jag ska köpa Hello Kitty tyg och sy en himmelsäng till Sofia i dagarna. Tips på billiga tyger är Jysk. De har mycket med barn mönster..ja du vet Disney osv.

Funderade på antidep. funkar de? Kan snurret i skallen bli bättre av Lergiganet...man blir ju så in i norden trött av dem iallafall. Jag bara sov när jag tog åt de. Ja vad kan vi mer hitta på....bebiskläder. Allt fixat för det? jag har inte kommit halvvägs än. Behöver någon fleeceoverall, mössa och tossor. Jag vet....spana in ebay UK de har mycket kul där. Slå på scull eller nått då borde de ju komma upp en massa kraniegrejer..

KRAM
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma