• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-19 14:18:32 följande:
    Inte mycket bebern kom inte i natt så det värkar som om jag kanske kanske slapp den nu Drömmerhoppas jag.
    Men jag skulle hålla koll på min tå JA den var infekterad.
    Pencilin blir det.
    Mamma ringde oxå och hon sa om jag inte skulle ta hand om min liltå kan man få blodförgiftining.
    Febern ja han sa att det kan vara så ibland när kroppen skriker efter hjälp.

Men jag lider fortfarande av kraftig huvudvärk och ögonvärk och förskylning börjar bli bättre.
    Imon ska jag köpa andra nedsättande värktabletter för panodil är bara för barn typ inget hjälper ju !!
    Okej, va skönt! :) Men du var där alltså? Bra att du fick penicillin iallafall! :) Told u so ;)

Har du varit mycket täppt i näsan? Prova något avsvällande isåfall, rinexin finns ju här i sverige men vet inte om ni har det i danmark? Tror dock de är recept på de. Annars koksaltlösning, typ renässans nässpray kan underlätta lite också. Trycket i huvudet/ögonen kan bero på att du varit/är täppt i näsan.

Annars går de nog över snart :)
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-01-19 14:23:06 följande:
    Okej, va skönt! :) Men du var där alltså? Bra att du fick penicillin iallafall! :) Told u so ;)

Har du varit mycket täppt i näsan? Prova något avsvällande isåfall, rinexin finns ju här i sverige men vet inte om ni har det i danmark? Tror dock de är recept på de. Annars koksaltlösning, typ renässans nässpray kan underlätta lite också. Trycket i huvudet/ögonen kan bero på att du varit/är täppt i näsan.

Annars går de nog över snart :)
    Jag ringde in och pratade med läkaren pencilinen kommer in kl 16 men vi får pengar imon så ska jag hämta ut till mig och dottern.

rinex vet jag inte men jag har haft sen gravid och nu nässpray men nu är den skitet slut så jag köper imon vi ska ändå köpa lite från apoteket imon och fylla på vårt skåp ..
    Sen att jag känner mig yrr o vinglig är ju feber som tagit över min kropp
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Odetta

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN FÄRNEVIK!!!!

Och du, gumman. Detta gäller inte bara släktingar utan folk i ren allmänhet. I en relation med en annan människa, ställ dig själv frågan "mår jag bra av denna människa?" Är svaret nej så är det ganska givet vad du bör göra. Och bara för att man är släkt betyde det INTE att man får bete sig hur man vill...den människan skulle jag ha eliminerat ur mitt liv (vilket jag har gjort med en som kläckt ur sig liknande komentarer). Du mår bättre av att inte ha dem människan ta energi ifrån dig.

Och du, klart ni får er bebis nu och klart dottern får sitt efterlängtade syskon...så är det bara!

***bamsekram***

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • 3 barns mamma84
    Odd:
    IMORGON ÄR DET DIN DAG
  • Odetta

Ego:

Nu är allting klart typ. Det enda som är kvar är att ta bilbarnstolen till grannarna så de kan hämta lilleman från dagis i morgon om det blir igångsättning. Men det är allt. Mannen fixade matlådor till lilleman (han är ju allergisk) så grannarna och svärmor behöver inte bekymmra sig över att laga rätt mat till honom och vi behöver inte vara oroliga att han får i sig fel   Sedan är all tvätt tvättad och vikt, städat i hela huset och damsugit med. Och nya sängkläder i sängen. Allt detta hann jag med igår.

Vet ni vad jag gjort idag då? Haha, absolut ingenting! Jag sov middag i 3 timmar....sköööönt

Sedan har jag varit i kontakt med tv-människorna. Dem kanske ska vara med på läkarbesöket i morgon också. Få se hur jag känner då. Vi ska få träffa en manlig läkare och inte en av våra ordinarie...och jag har lite svårt för manliga läkare. Det är faktiskt typ det enda jag känner stress inför när det gäller morgondagen...

Och förlossningen. Alltås...om vi inte sätts igång i morgon kommer jag att gråta. Jag sov knappt något alls i natt för jag hade så ont i fogarna efter gårdagens städning. Men sätts vi igång så är det ren LYCKA!!!! Förlossningen är det första jag tänker på när jag vaknar och det sista jag tänker på när jag somnar. Jag ser så grymt mycket fram emot den!!! Som jag sagt förut...det är så grymt häftigt att föda barn

JAG ÄR REDÅ

I morgon klockan 11 är läkarbesöket. Jag hinner nog inte logga in något i morgon, men datorn följer med
    Nu ska jag se om jag får in den sista magbilden i datorn också....*kram*

• 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2011-01-19 15:05:34 följande:
    Ego:

Nu är allting klart typ. Det enda som är kvar är att ta bilbarnstolen till grannarna så de kan hämta lilleman från dagis i morgon om det blir igångsättning. Men det är allt. Mannen fixade matlådor till lilleman (han är ju allergisk) så grannarna och svärmor behöver inte bekymmra sig över att laga rätt mat till honom och vi behöver inte vara oroliga att han får i sig fel   Sedan är all tvätt tvättad och vikt, städat i hela huset och damsugit med. Och nya sängkläder i sängen. Allt detta hann jag med igår.

Vet ni vad jag gjort idag då? Haha, absolut ingenting! Jag sov middag i 3 timmar....sköööönt

Sedan har jag varit i kontakt med tv-människorna. Dem kanske ska vara med på läkarbesöket i morgon också. Få se hur jag känner då. Vi ska få träffa en manlig läkare och inte en av våra ordinarie...och jag har lite svårt för manliga läkare. Det är faktiskt typ det enda jag känner stress inför när det gäller morgondagen...

Och förlossningen. Alltås...om vi inte sätts igång i morgon kommer jag att gråta. Jag sov knappt något alls i natt för jag hade så ont i fogarna efter gårdagens städning. Men sätts vi igång så är det ren LYCKA!!!! Förlossningen är det första jag tänker på när jag vaknar och det sista jag tänker på när jag somnar. Jag ser så grymt mycket fram emot den!!! Som jag sagt förut...det är så grymt häftigt att föda barn

JAG ÄR REDÅ

I morgon klockan 11 är läkarbesöket. Jag hinner nog inte logga in något i morgon, men datorn följer med
    Nu ska jag se om jag får in den sista magbilden i datorn också....*kram*
    Varför kamera män med ?
    hihi spännade !!!
    Fan jag är inte häller inne imon sk atill sjukhuset förlossningen och göra hörseltest på Elias men när jag ändå är inne går mina tänkar för dig gumman!!
    Tänk där ligger du imon och har ONT hahahahaha och får lustgas dropp och massa men fan vad härligt att veta att imon gör det ont men imon eller ja i natt eller det beror ju på alla är olka men den 21 jan 2011 är du mamma IGEN till en bebis HOPPS bara dom ger dig igångsättning imon hopas du är mogen nog
    Men vi alla kommer att tänka på dig.
    Jag ska till och med äta på macdonals imon och fira med en glas imon för din skulle imon är det fan i mig DIN dag och ingen kan ta din dag ifrån dig !!! INGEN

Vi ska till sjukhuset kl 10.00 hihi
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-19 15:12:25 följande:
    Varför kamera män med ?
    hihi spännade !!!
    Fan jag är inte häller inne imon sk atill sjukhuset förlossningen och göra hörseltest på Elias men när jag ändå är inne går mina tänkar för dig gumman!!
    Tänk där ligger du imon och har ONT hahahahaha och får lustgas dropp och massa men fan vad härligt att veta att imon gör det ont men imon eller ja i natt eller det beror ju på alla är olka men den 21 jan 2011 är du mamma IGEN till en bebis HOPPS bara dom ger dig igångsättning imon hopas du är mogen nog
    Men vi alla kommer att tänka på dig.
    Jag ska till och med äta på macdonals imon och fira med en glas imon för din skulle imon är det fan i mig DIN dag och ingen kan ta din dag ifrån dig !!! INGEN

Vi ska till sjukhuset kl 10.00 hihi
    Du är så himla härlig vännen! Ja, fira med en glass...ät en åt mig med! Såg att dem har McFlurry Toblerone...den måste ju vara god

Och kamerafolk för vi ska ju vara med på en förlossningsdokumentär på tv Men är det män får dem inte följa med in...haha, aldrig! Men det är den manliga läkaren jag känner stress inför....hade hellre velat träffa en av de kvinnliga vi har träffat hittils....men då hade jag behövt vänta till nästa vecka och det ville jag
    *bamsekram*
  • Odetta

MEN...så postades mitt inlägg innan jag var klar!

Det ville jag INTE ska det stå

*kram*

PS: Nu ligger 2 nya magbilder ute också

• needtobreathe

Ååh Odd! Härligt att allt hemma är klart inför lillemans ankomst, och va skönt att du sovit lite idag också! Du behöver alla krafter du kan få nu :) Jättefina magbilder! Alldeles perfekt mage! :D Så fin så!

Ska tänka på dig imorn och hålla alla tummar för att dom kör igång dig då!

Önskar er lycka till!

Massa kramar! {#emotions_dlg.flower}

• needtobreathe
    Sötfilur skrev 2011-01-19 15:30:22 följande:
    Hej tjejer.... gamla Muffe här...
    Kände att det var dags att byta nick, som jag tänkt länge och borde gjort innan alla hann bli vana vid mitt nick.
    känner att jag skrivit så mycket dumt, oroliga nojjor m.m. så nu börjar jag om på nytt med nytt nick och ny bild

Hoppas ni kan vänja er vid mitt nya nick, annrs får jag väl byta tillbaka som sofy fick göra
    Meh.. försvinner dagens fråga me Muffe då också? Haha! ;)

Får vi se vem du är snart? *nyfiken*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma