• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness

skriver somen skata...i EGO-inlägget ska det ju stå "INTE"...våra barn och män behöver INTE lyssna. Som något med socker hade inte varit fel...

• needtobreathe
    Happiness skrev 2011-01-18 19:13:57 följande:
    Sofy: Gött och Grattis till sjukskrivning...eller? Svårt att veta nu när du är rastlös. Frågade du något om det eller tar du det med din andra läk?

Har funderat på vad du ska göra? ...Hög musik i öronen och ut och gå Får du simma eller vatten gympa? Skriva brev...HAha. Du kan skriva ett brev till mig ett riktigt alltså. Fika kan du inte bara träffa någon och fika en heldag...typ ute i skogen eller nått? Eller på ett café....Ladda ner massor av filmer. Vet ju att du gör det redan.

kan du inte sy något? Jag ska köpa Hello Kitty tyg och sy en himmelsäng till Sofia i dagarna. Tips på billiga tyger är Jysk. De har mycket med barn mönster..ja du vet Disney osv.

Funderade på antidep. funkar de? Kan snurret i skallen bli bättre av Lergiganet...man blir ju så in i norden trött av dem iallafall. Jag bara sov när jag tog åt de. Ja vad kan vi mer hitta på....bebiskläder. Allt fixat för det? jag har inte kommit halvvägs än. Behöver någon fleeceoverall, mössa och tossor. Jag vet....spana in ebay UK de har mycket kul där. Slå på scull eller nått då borde de ju komma upp en massa kraniegrejer..

KRAM
    Nej nej neeej, inte grattis till sjukskrivning!! :p De va ju de ja inte ville! Haha! Hoppades på ett "Jamen vafan, ut o spring me dig.. här kan du inte sitta" ;) Men nä, inge sånt. Buähää! Nu får mannen ta över markservicen också, stackarn!

Hahaha skriva brev, ja de skulle iallafall hålla mig sysselsatt kan ja säga ;) Skulle ju inte gå som o skriva här direkt! ;D Snigelpost! De va tider de. Jag är så jäkla opysslig av mig, har ingen ro i kroppen till det, helst full fart hela tiden - de gillar jag ;) Men de e ju uteslutet. Hm! Nä ja vet fan inte. Åka o luncha me mormor, mamma.. ja, får fundera lite! Ska spåna på hur jag ska göra me Devins hörna i sovrummet också, de kan ju hålla tankarna borta en sväng iallafall. Får kika runt på ebay uk, kanske hittar nått där! :D

Nää, antidepp funkar inte alls.. Asså me ADHD.. :( Men som sagt.. 4 april, de går fort! Om jag behöver gå så länge hahah ;)

Och ang din idé tycker jag de låter kanon me en sån bildtråd! Jättekul ju att se hur andra gör och får ihop de! :D

De blir en liten HK tjej för dig alltså? ;)
  • Happiness

Haha...ja ren HK-tjej ....dock ingen HD tjej om mamma får bestämma. Hade jag haft orken hade jag målat en stor Hello Kitty på sänggaveln till spjälsängen. Målade en stor Humphrey där åt sonen...känner mig själv det kommer bli det vart det lider. Ska det vara HK så ska det

Nä det är sant du har så kort tid kvar...men kan du ta dina starka prep om du ska amma eller?
    Själv vill jag ju gärna börja med T3 Liothyroin för sköldkörteln men jag måste höra med en läk först (endokrin) om det är OK. Det är ju lite olika teorier där. Försökte få tag på han i veckan men nu hade gubben (långt över pensionålder) gått och opereratryggen. Hade varit skönt att träffa honom och få recept innan Sofia kommer. Ska in och kolla direkt vad FASS säger. Jag vet att han inte tycker att det är bra att ta det när man är gravid men den andra endokrin jag gick till tyckte inte det. HAha som vanligt!

• Happiness

Nä men snälla lilla Happi...jag lägger ner skrivandet för idag. Har jag gått och fått dyslexi också eller . GUBBEN TYCKER DET ÄR BRA ATT TA LIO UNDER GRAV. Stön!

• kajsalisa

Snabb summering av dagen... Idag har Ted kissat på mig två gånger, projektilbajsat på mig en gång samt lagt en kräka innanför J's tröja. En riktigt lyckad dag med andra ord... ;)

• Happiness
    kajsalisa skrev 2011-01-18 20:08:48 följande:
    Snabb summering av dagen... Idag har Ted kissat på mig två gånger, projektilbajsat på mig en gång samt lagt en kräka innanför J's tröja. En riktigt lyckad dag med andra ord... ;)
    Haha...händerna fulla, men jag tror TED har haft rikigt roligt åt sina föräldrar . Kolla min fråga till dig inlägget ovan Ha en skön kväll!
  • Smålands jänta i storstaden

Skönt att höra att läkaren gav dig bra riktlinjer sofy! Se nu till att sysselsätta dig med lugnare saker, sticka eller virka kanske?

Kajsalisa: underbar unge ni har, har man tråkigt så fixar man saker för mamma och pappa att göra!

Happi: stå på dig med kosten, det ÄR jobbigt och ös på här bara! Du är fantastisk som fixar allt med stick och kosten och allt, allt för din lilla sessa.

Odd: snaaaart snusar du på din lille prins! Väntar spänt på att få se dig på tv!

• Smålands jänta i storstaden

Ego: amningskurs idag, URDÅLIG! lär mig nog mer av att läsa en bok eller nått! Hade med mig sambon så han och en till pappa var det, sen bara mammor, han har samma uppfattning som mig... Ser mer fram emot förlossningskursen om 1 vecka. Hoppas någon bättre BM leder den.

• needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-18 20:21:42 följande:
    Skönt att höra att läkaren gav dig bra riktlinjer sofy! Se nu till att sysselsätta dig med lugnare saker, sticka eller virka kanske?
    Hahahahaha! Ni e roliga ni! ;) Sticka, virka, pyssla.. jag önskar verkligen jag hade tålamodet för det men näe, det går bara inte. Hoppas dock på ngn lösning med läkaren på fre! Vi har diskuterat detta innan me adhd och bli mamma, så får se om hon kommit fram till ngt bra! :D

Vad fick du för diagnoskod? ICD kod? Jag fick O470, lyckades hitta vad de stod för;

Diagnos: Prematurt värkarbete, hotande förtidsbörd med eller utan cervixpåverkan

M
    en jaja, bara ta kopior och skicka in till fk då, och till jobbet.

Hur ere me dig annars?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma