• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik
    Tack för alla grattis!!!

Psykologen avklarad, sitter på sjukhusbiblioteket och inväntar TUL-tiden nu. Ägnade hela psykologtimmen åt att prata om en släkting. En släkting som inte alltid är så finkänslig. Obestämd 

Träffade nämnda släkting i morse, och när denne såg barnvagnen som står i hallen, fick jag kommentaren "Är inte det lite väl tidigt att skaffa barnvagn? Ni vet ju inte om det blir ngn bebis ens", typ. Så jäkla osmidigt, särskilt som personen i fråga vet hur jag mår, hur orolig jag är och att jag går hos psykolog varenda vecka... Det gjorde mig skitledsen, och har verkligen förstört den här dagen... Gråter

Liknande kommentarer har dottern (snart 5) fått av samma person, typ att det kanske inte blir ngn bebis, och om det blir ngn, så är de bara jobbiga och skriker. Så jäkla dåligt att säga det till ett litet barn som jättemycket ser fram emot att få ett syskon!
  • needtobreathe
    färnik skrev 2011-01-19 12:23:22 följande:
    Tack för alla grattis!!!

Psykologen avklarad, sitter på sjukhusbiblioteket och inväntar TUL-tiden nu. Ägnade hela psykologtimmen åt att prata om en släkting. En släkting som inte alltid är så finkänslig. Obestämd 

Träffade nämnda släkting i morse, och när denne såg barnvagnen som står i hallen, fick jag kommentaren "Är inte det lite väl tidigt att skaffa barnvagn? Ni vet ju inte om det blir ngn bebis ens", typ. Så jäkla osmidigt, särskilt som personen i fråga vet hur jag mår, hur orolig jag är och att jag går hos psykolog varenda vecka... Det gjorde mig skitledsen, och har verkligen förstört den här dagen... Gråter

Liknande kommentarer har dottern (snart 5) fått av samma person, typ att det kanske inte blir ngn bebis, och om det blir ngn, så är de bara jobbiga och skriker. Så jäkla dåligt att säga det till ett litet barn som jättemycket ser fram emot att få ett syskon!
    Graaattis vännen!! :D

Alltså.. förlåt.. men.. jag hade nog bett den där j*vla släktingen knipa igen truten ganska rejält. Stoppat in en strumpa i käften eller nått. Fyfan, hur kan man ens uttrycka sig så? Släkting eller ej? Vidrigt!

Snart dags för TUL o då kommer dagen bli bra igen! Se lilla tjejen därinne vinka o härja omkring! {#emotions_dlg.flower}
  • acure

Färnevik: grattis på födelsedagen!!! Vad ledsen jag blir att höra om din osmidiga släkting. Det var verkligen onödigt att säga. Jag köpte vagn i vecka 14 för jag hittade ett butikex till bra pris, tänkte att händer något så händer det och då kan man alltid sälja vagnen eller spara den då vi ändå vill ha barn på något sätt. Saker är bara ting liksom och gör inte sorgen större om något skulle hända. Men inget ska hända inte någon av oss!! :) jag har precis samma oro som du kring förlossningen, smärta är jag beredd på men oron handlar om att något ska hända bebisen som kunde förhindras med exempelvis ett planerat snitt. Men ingen verkar förstå hur orolig jag är över detta. Så jag förstår din oro precis. Hur gick samtalet annars?

• Pancakes

Grattis Färnevik! Vilket pucko till släktning! Och på din födelsdag och allt, vad lågt! Skönt att du fick prata av dig om det med psykologen i alla fall. Lycka till med resten av dina åtaganden idag!

• 3 barns mamma84
    Färnevik:
    Be dom dra åt ****** gör mig så less att vissa kan behandla folk så varför ska man bli tryck stå på sig detta klarra du !!!
    Snart TUL ååh och en bebis myser i magen hihi *avis*
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • needtobreathe

3barns;

Såå, va sa läkarn? :D

• Pancakes

Tjejer, är att det drar i höftböjaren och gör lite ont ett tecken på foglossning? Eller brukar det vara nån annanstans? Har varit och kört body pump så det kan vara det, men har aldrig känt så här förut riktigt.

• 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-01-19 13:36:33 följande:

3barns;

Såå, va sa läkarn? :D

Inte mycket bebern kom inte i natt så det värkar som om jag kanske kanske slapp den nu Drömmerhoppas jag.
    Men jag skulle hålla koll på min tå JA den var infekterad.
    Pencilin blir det.
    Mamma ringde oxå och hon sa om jag inte skulle ta hand om min liltå kan man få blodförgiftining.
    Febern ja han sa att det kan vara så ibland när kroppen skriker efter hjälp.

Men jag lider fortfarande av kraftig huvudvärk och ögonvärk och förskylning börjar bli bättre.
    Imon ska jag köpa andra nedsättande värktabletter för panodil är bara för barn typ inget hjälper ju !!
  • 3 barns mamma84

febern ska det stå

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma