• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    Sötfilur:
    Söt som socker !!
    varför bytte du nick ?
    Muffe buffe

Jag vill byta men änså inte mitt nick är ju jag haha 
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Muffe
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-19 16:46:18 följande:
    Sötfilur:
    Söt som socker !!
    varför bytte du nick ?
    Muffe buffe

Jag vill byta men änså inte mitt nick är ju jag haha 
    För att börja om lite på nytt, känns som det finns massa folk/vänner här inne som jag anar att de vet att jag är jag, och då börjar jag om på nytt med nya, men inte så knäppa frågor Hihi...
    Men lite översliskigt gulligt namn va hahaha!

Nu kanske jag ska jobba lite, pyret i magen är vaken och rullar runt
  • 3 barns mamma84
    Muffe skrev 2011-01-19 16:54:04 följande:
    För att börja om lite på nytt, känns som det finns massa folk/vänner här inne som jag anar att de vet att jag är jag, och då börjar jag om på nytt med nya, men inte så knäppa frågor Hihi...
    Men lite översliskigt gulligt namn va hahaha!

Nu kanske jag ska jobba lite, pyret i magen är vaken och rullar runt
    Då förstår jag.
    Många känner mig oxå så man kan inte vara så öppen haha

Nick passar sig gulliga du och en miranda nalle oxå

Du får ta din hand på magen från mig och klappa bebben från mig
  • Muffe
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-19 16:58:04 följande:
    Nick passar sig gulliga du och en miranda nalle oxå

Du får ta din hand på magen från mig och klappa bebben från mig
    Älskar dessa nallar haha

Nu har jag klappat på magen och han kickar tillbaka
  • 3 barns mamma84
    Sötfilur skrev 201

1-01-19 17:00:25 följande:
    Älskar dessa nallar haha

Nu har jag klappat på magen och han kickar tillbaka
    ÅÅÅh tack bebisenHjärta

Du får detta..
  • färnik

Allt har gått jättebra, och just nu känns faktiskt allt bättre än på länge, trots den dåliga starten på dagen!

Dagens ultraljud visade att vattnet ökat till normal nivå igen (det måste varit skvätten sofy skickade via nätet Flört), Tilde följer sin kurva precis och beräknas väga ganska exakt 2kg (+11%.). Flödet var normalt (1,3 men det säger mig inte så mkt? Ngn annan som kan förklara?) De tog också en ctg-kurva, som var helt utan anämärkning (fast Tilde bråkade med dem och rymde från dosan några ggr, så det tog sin lilla tid att få den där kurvan. Oskyldig)

Läkaren var väldigt förstående, och hade satt sig in väl i min journal innan besöket och också pratat med min BM. Så skönt att slippa dra allting från början! Nu ska de göra ctg varannan vecka, och ultraljud varannan ( tillväxt, vattenmängd, flöde) och försöka få detta att sammanfalla med mina besök hos deras psykolog för att jag ska slippa åka så långt flera ggr varje vecka.

Ungefär efter 38 fulla veckor kollas lillan en extra gång och är tappen bara inte alldeles för stram blir det igångsättning då. Är den däremot alldeles omogen så får jag ngn förberedande behandling och så sätter man igång efter kanske ytterligare en vecka. Men det borde gå bra efter 38 veckor, iom att jag är omföderska. Hon sa också att det nog skulle fungera bra med igångsättning, iom att min förra förlossning gick såpass fort. Det brukade vara lättare då tydligen. Med lite tur blir det bebis omkring den 10:e mars alltså, 7 veckor dit! Jag hoppas jag ska orka tiden dit, det är ju inte så långt ändå... Och helst utan antidepp medecin, som även förlossningsläkaren ville att jag skulle överväga att ta det för att må bättre. Men jag vidhåller att det inte är deprimerad jag är, "bara" orolig över bebis...

Glädjande besked nr 2 var att bilen gick igenom besiktningen! Jag borde fått en 2:a då min ena torkare är sönder (rör sig inte, mekaniskt fel), men besiktningsmannen var snäll och gav mig en 1:a på den ("otillräcklig rengöring" skrev han istället för "ur funktion") bara för att vara snäll. Sådana besiktningsmän växer inte på träd direkt!

• Längtan efter liten

Oj hänger inte med,ska odd få igångsättning? Tänkte på henne idag och undrade hur det gick för. Henne.

Längtan efter liten är stor
  • Odetta
    Pancakes skrev 2011-01-19 16:13:00 följande:
    Vet Odd om det blir en kille eller tjej förresten? Nån som vet? Odd har loggat ut..
    Det är en lillebror som bör komma ut...haha, men man vet ju aldrig. Är det en tjej (trots otaliga UL som visat pojke och bildbevis) ja då kommer i alla fall jag ligga på marken och skratta ihjäl mig
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-19 16:40:48 följande:
    Då ska jag äta en MacFlurry Toblerone för dig gumman och bebisenTungan ute
    Åh jag längtar hihihi hur ska jag kunna sova nu åååh jag längtar.
    Är allt klart nu fast vagn skitet är sen men allt annat BB väskan är du som jag packar dagen innan eller har du redan gjort den ?

Roligt då måste du sänga till närden kommer på tv eller vilken kanal vill se !!!
    Men släpp in männen männen är bättre än kvinnorna att när det gäller filma jag LOVAR  ....
    BB väskan är packad Och det kommer inte vara kameramän (eller kvinnor) med på förlossningen sedan för det kommer vara en massa fjärrstyrda kameror istället. Haha, det ska bli spännande. JAg lovar att säga till när det sänds

FÄRNEVIK:
    Vad var det jag sa gumman?! Skönt att allt såg så bra ut och att dem tar dig på allvar. Ibland har man tur med vården. TOPPEN!

ALLIHOPA:
    Tack för att ni ska tänka på oss i morgon. JAg lovar att uppdatera så snart jag bara kan

Nu ska jag vara social med min älskade man. Lilleman är redan nattad och detta blir ju om allt vill väl vår sista lugna kväll bara han och jag för ett tag framöver. Tjoohoo! Det här trodde man inte på för nästan 1 år sedan när MA konstaterades den 25/1 förra året (skrapad den 26/1). Och knappt man tror på det nu heller....så overkligt!

*kram på er alla....vad hade jag tagit till mig utan er?*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Längtan efter liten

Åh odd, vad glad jag är för er skull... Håller tummarna stenhårt

Längtan efter liten är stor
  • 3 barns mamma84
    Odd:
    Du gör ju så att jag får tårar i ögonen !!!
    Vad skulle VI göra utan dig
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma