• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik

Ja gisses vad slött här är! Bara enstaka inlägg sista dygnen. Är det Odds frånvaro som gör det, eller råder det allmän stiltje hos alla? Flört

Igår var jag jätteambitiös, så ambitiös att jag tillslut fick gå och lägga mig, för sammandragningarna var helt hysteriska. Oskyldig

Frostade av frysen (var nog ett år sedan sist...), Långkok till middag (dillkött på älg!) och rensade två skåp som inte fått sig en genomgång sedan flytten hit för 3 år sedan... I det ena hittade jag ngt som försvann i flytten, och som jag grämt mig jättemkt över: pärmen med alla papper, ul-bilder mm från graviditeten, förlossningen och första två åren med dottern. Jag blev så glad! Skrattande

Det enda som saknas, är mvc-journalen från den graviditeten, vore kul att ha och jämföra lite med och sådär... Tror ni man kan ringa MVC (annan ort än nu) och begära ut en kopia? det måste man väl ha rätt till? Journalen är från 05-06, den borde väl finnas kvar i deras arkiv?

På kvällen spelade vi spel jag och maken, fanns inget vettigt alls på tv.  (Jo föresten, 19:30 var det ett halvtimmeslångt program, "vi ska ha barn" där de filmat en hemförlossning! Jag satt förstås som klistrad, medan maken sov jämte. Flört)  Iaf, sammandragningarna tog fart ordentligt av att jag hela tiden lutade mig framåt för att flytta spelpjäsen, så att magen tog i bordskanten, så tillslut fick maken flytta min pjäs också, för att vi skulle kunna spela färdigt. *ha ha* I dag ska jag nog ta det lite lugnare, det blir så jäkla jobbigt med så mkt sammandragningar!

• Muffe

Färenevik, jobbigt med sammandragningar... jag har det nog också men de känns inte än men magen blir stenhård.

Konstigt att det är så lugnt här inne idag, är alla ute i solen må tro? Hoppas det är sol imorgon, är ledig då och skulle vara skönt med sol på kinderna. Har fått som små röda utslag, som ser ut som början till finnar fast det är inte det.... ngn som vet hur man blir av med dem? Har haft dem många veckor nu. (dagens fråga )

• Muffe

just det, en fråga till. Det verkar som om alla får hem papper, eller att man i alla fall får se bm skriva in ens värden m.m. Min verkar inte göra det, när vi är där skriver hon ner allt huller om buller på ett block och jag får inget papper med mig hem. Sist glömde hon även ge mig moderskapsintyget fast vi frågade om just föräldrapenning etc...

• mallanis

Halloj tråden har varit nere i sthm på massa jobb.... Det var nog tur att det inte blev trådfika för det har varit SÅÅÅÅ mycket!
    Nu e jag hemma (åhhh sååå skönt) igen! Här växer magen och bläckfisken härjar den kanske den har fått socker chock då det blivit massa efterrätter och dumle kola (så blir det på konferenser....)

Men muffe vilken söt Miranda nalle .... men nu har man ju vant sig att du e muffe ;) men ok Sötfilur det får funka! De nallarna kan man kanske ha i barnrummet? Jag har ju bara träffat BM en gång hitils Cool men då fick jag inte heller några siffror nedskrivet. Hur gick det med dina beräkningar på fp, blev du klok till sist?

Färnevik- JOBBIGT med sammandragningarna men ÅHH Så kul med pärmen! Kul med en spelkväll! Det ska jag också försöka få till i kväll efter tacosen (längtar så efter tacos just nu!)

Sofy- Hur är läget? Har du coolat ner dig nu ingen städning eller bärande ;)

ODD- Hur har allt gått med dig och Sofia ?  ?  ?  ? ? ?  ? ? ? 

Tredje gången gillt!?
  • Odetta

Hej alla glada!

NU, idag den 21/1 kom han äntligen efter en seeeeeeeeeeg igångsättning! Det tuffade på i lugn takt för att mitt i ta en himlans fart för att sedan vid 9cm öppen helt enkelt inte vilja öppna mera. Lillebror kom inte ner som han skulle på flera timmar och jag kan ju lova att jag var mer än glad att jag faktiskt fick min ryggbedövning i alla fall.

Men sedan gjorde han det och 3 krystvärkar senare kom han ut och vi fick alla vår förklaring till varför han tagit sådan tid på sig: Han gjorde en stålmannen och kom med ena handen bredvid huvudet och så vägde han då...ja....vad vägde han?

Kan ni fatta att ungen som föddes i vecka 37+2 är 55cm lång och väger 4575 gram?????

Japp....stora lillebror! Och han är så söt så.

Nu sitter vi på BB och har skittråkigt. Eftersom han är så stor så vill dem hålla koll på hans blodsocker, så vi får inte åka hem förrens i morgon. Men just nu gör det inget, jag sitter här, med en sussande liten knorrande tjockisbebis instoppad under tröjan *myyyyys*

Tack för alla tankar och lyckoönskaningar, ni är underbara! *bamsekram*

PS: utförlig förlossningsberättelse kommer sen
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • kajsalisa

Sötfilur; Be bm om en utskrift av din journal om du vill se dina värden. Lite konstigt att hon inte skriver in det medan du är där, men det kanske är olika?!

• färnik
    mallanis skrev 2011-01-21 12:10:17 följande:
    Nu har du nog blandat ihop det lite, Happi har en Sofia i magen, Odd med all sannolikhet en liten pojk! =)
  • rontgensyrran
    mallanis skrev 2011-01-21 12:10:17 följande:

Halloj tråden har varit nere i sthm på massa jobb.... Det var nog tur att det inte blev trådfika för det har varit SÅÅÅÅ mycket!
    Nu e jag hemma (åhhh sååå skönt) igen! Här växer magen och bläckfisken härjar den kanske den har fått socker chock då det blivit massa efterrätter och dumle kola (så blir det på konferenser....)

Men muffe vilken söt Miranda nalle .... men nu har man ju vant sig att du e muffe ;) men ok Sötfilur det får funka! De nallarna kan man kanske ha i barnrummet? Jag har ju bara träffat BM en gång hitils Cool men då fick jag inte heller några siffror nedskrivet. Hur gick det med dina beräkningar på fp, blev du klok till sist?

Färnevik- JOBBIGT med sammandragningarna men ÅHH Så kul med pärmen! Kul med en spelkväll! Det ska jag också försöka få till i kväll efter tacosen (längtar så efter tacos just nu!)

Sofy- Hur är läget? Har du coolat ner dig nu ingen städning eller bärande ;)

Odd har ingen Sofia i magen, det har happiness ;)  Appropå Odd, tror ni hon snusar bebis nu? Det måste hon väl ändå göra! Jag längtar tills vi får höra ifrån henne och inte minst se hennes förlossning på tv:n. Så häftigt!

Jag videofilmade ju också min förlossning, men jag har bestämt mig för att inte titta på den förrens om några månader. När man bearbetat allt och vågar se sig själv hahahaa...
  • färnik

Åh, grattis Odd!!!! Hjärta Vilken fin liten (eh, jättestor!) kille! Helt sanslöst att han var så stor, så tidigt! (Min dotter var lika stor, men kom ju i v 42+1!) Skönt att allt gått bra, jag har tänkt på dig!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma