• MCT79

Plus igen efter mf/ma

SoMa72 skrev 2011-09-26 15:56:49 följande:
    Hjälpte det nåt lite?

Kul! Då är jag inte ensam om att ha barnasinnet kvar iaf...
    Näe det hjälper inte... har panik här.... :(((
    Väntar tvillingar! 18+1 idag!
  • MCT79

Det gör ont i flanken på höger sida, precis nedanför revbenen mot ryggen tlll... Skulle jag beskriva det skulle jag säga njuren...

• MCT79
    JoWiAn skrev 2011-09-26 17:56:45 följande:
    Ring så de får kolla!!!!!!!!
    Man hamnar ju bara på vårdguiden när man ringer till gynakuten... sen känns det inte "gynnigt"... kanske ska ringa ändå...  men oooorkar inte åka nånstans... vill helst stå på alla fyra... då känns det bättre...:!
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-09-26 18:02:30 följande:

Tror inte på gallsten, möjligen njursten.

Du har bara inte sträckt dig och fått en bristning bak i ryggen då?

Nej det kom smygande när jag satt stilla på jobbet vid lunch, sen blir det värre och värre.
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-09-26 18:15:55 följande:
    Men njursten då? Eller UVI? Jag fick skitont en gång bak i ryggen när jag hade UVI.
    Njursten kommer plötsligt Telge, det här kommer smygande och lättar/försvinner när jag står på alla fyra. En människa med njurstensanfall klättrar på väggarna..

Tog en u-sticka på jobbet.... 1+ på vita annars ingenting..
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-09-26 18:39:59 följande:
    Ok, spelar ingen roll vad jag säger så jag ger upp. Vill du ha hjälp så åk in.
    Jag har ett läkarbesök i morgon som sagt, så jag försöker stå ut till dess. Jag har ingen lust att sitta på en akutmottaning.

Å vadå "spelar ingen roll vad jag säger"... vad ska jag säga då? "jaa! Det är förmodligen njursten, TACK telgebo!"

Jag VET ju att det inte är det... av flera anledningar..
    - Smärtan förvinner i vissa ställningar, det gör inte njursten
    - Smärtan kom smygande, det gör inte njursten
    - Jag har jobbat 4 år på en urologi/kirurgavdelning och sett patienter med njursten. De KAN inte vara stilla utan "klättrar" längs väggarna, jag gör inte det.

Men naturligtvis... jag borde bekräfta att du har rätt! Dumt av mig... Demon
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-09-26 18:46:17 följande:
    MCT: Sluta, du är alltid så avig mot mig så jag ska göra dig en stor tjänst...sluta svara dig för att slippa bli behandlad. Lämnar tråden igen och går till de andra där man blir behandlad schysst.
    Ja alla är ju emot dig när man inte tycker lika/håller med.
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-09-26 21:21:51 följande:
    Nej enbart för att du är så otrevlig i dina svar mot mig när jag bara försöker hjälpa
    1. Du föreslår njursten.. jag säger att det inte är det,
    2. du föreslår njursten igen, jag säger återigen att det inte är det.
    3. Du reagerar då med "Ok, spelar ingen roll vad jag säger så jag ger upp. Vill du ha hjälp så åk in."

Då tappar jag humöret ja. Inte min mening att låta otrevlig bara så oerhört frustrerande när du inte läser vad jag svarar och tror mig! Jag är sjuksköterska sen rätt många år nu och vet ju också vad jag känner i min egen kropp!
    telgebo skrev 2011-09-26 21:23:15 följande:
    men gallsten sitter inte i ryggen, gjorde det aldrig på mig iaf.

och det blir tråkig stämning när nån svara så otrevligt när man försöker hjälpa.
    Gallsten är skitlurigt... det vanligaste är att man har ont som du i högra övre delen av buken, under revbensbåde. Men det är inte helt ovanligt att den också strålar ut mot ryggen. Ibland som ett band runt kroppen, ibland rakt igenom.
    Jag hade också patienter som sökte akut med smärtor i vänster axel (!) där man tillslut upptäckte gallstenar... referred pain kallas det. (rätt vanligt hos kvinnor med hjärtinfarkt bland annat...)

Idag är det RUL iaf, sen läkarbesöket... hoppas på lite svar då! =)

Ha en bra dag allihop!
    Väntar tvillingar! 18+2 idag!
  • MCT79
    Happiness skrev 2011-09-26 22:44:45 följande:
    MCT79: Kan du vara gullig och titta...jag har skrivit till dig.
    Tittat, läst, svarat! =)
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-09-27 11:41:48 följande:
    Jag svarade också UVI men det glömde du visst bort. Jag kan ju bara gå efter mig själv. Jag har bla åkt in till akuten med rejält ont i ryggen och det har visat sig bero på en kraftig UVI.
    Näe jag såg det och som jag också svarade dig så så tog jag en u-sticka på jobbet som inte visade något.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma