• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Stövlar, regnrock och gummiskrapa??

• MCT79

Låter som det perfekta bröllopet/snittet!!  Cool

Väntar tvillingar! 18+2 idag!
  • MCT79
    FruW skrev 2011-09-28 12:07:52 följande:
    Tack lycken! Nu hoppas jag bara att den stannar!
    Klart den stannar! Solig Det är ju din tur nu!
    Väntar tvillingar! 18+1 idag!
  • MCT79
    Happiness skrev 2011-09-28 16:16:50 följande:
    Frågar er härinne tjejer ni som har det pluset färskare i huvudet än vi "gamlingar" i andra tråden.

Kände ni av molvärk i underlivet som mensvärknär ägget blivit befruktat?
    Inte i underlivet men jag fick molvärk redan 4-5 dagar efter äl... över livmodern alltså. =)
  • MCT79
    Javisst skrev 2011-09-28 17:41:21 följande:
    Undra om jag ska våga kliva in här hos er...?

Det är en del bekanta "ansikten", men för er som inte har koll på vem jag är så är min historia följande;

Graviditet nr 1, MA vecka 10.
    Graviditet nr 2, MA vecka 16.
    Graviditet nr 3, MA vecka 12.

Har ring min privatläkare (som även skriver ut fragminsprutor till mig) för att boka VUL. Jag var helt inställd på att få komma dit i vecka 7 som vi planerat, men min läkare var bortrest då så det blir vecka 8 istället   Det gör kanske inte så mycket men en hel VECKA till! Det är ju en hel EVIGTHET dit! Började tom gråta i telefonen när jag ringde... känns bättre nu dock

Kändes dock konstigt att säga till henne att jag var gravid, vet att det sist tog flera veckor innan det skönk in (gick runt och var likgiltig), någon som känner igen sig?
    Uja.... jag har fortfarande svårt att säga det....
  • MCT79
    FruW skrev 2011-09-29 05:03:08 följande:
    Åh! Ligger vaken o nojjar... Känns som om ALLA hade MASSA symptom i vecka 5. Jag känner inget :(

Tror ni att det betyder ngt?
    Nooope... det betyder ingenting.... jag var lite yr före bim... sen försvann det innan mensen skulle kommit... sen hade jag lite molvärk...
    Mina symtom kom v 7-8.. å då väntar jag två! =)

Man ska läsa allt med en nypa salt... i en annan tråd jag hänger har alla känt sparkar sedan v 14 typ... bara jag (med två!) som inte känner nått....
  • MCT79
    FruW skrev 2011-09-29 14:40:16 följande:
    Ja det är en bra ide! Väntar på att mina 2 dr ska höra av sig, så får jag se vad som ingår o vad jag kan få för hjälp!
    Jag har inte haft någon kurator men tänkt ringa en ett tag nu... mest för att jag känner mig så...hmm..."nollställd"...? Alla runt omkring mig är sååå glada och jag är mer dämpad... vill liksom kunna njuta av det här för det blir min enda graviditet.
    Jag ska inte säga jag är superorolig längre...mer krass..."jaja... vi får väl se" typ. :) Förstår du?
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-09-29 14:53:27 följande:
    MCT jag är samma. Jag har ingen glädje alls att jag är gravid. Man vet alla risker och man förtränger bort att man skulle vara gravid. Jag tror o hoppas att när man går över vecka 28 så blir det bättre, hmm jag hoppas verkligen det.

Vi har köpt Bilbarnstol och vagn och jag går förbi och tänker vems är det!!!
    Skönt att höra att nån är lika... Jag de är bara overkligt och..konstigt.
  • MCT79
    FruW skrev 2011-09-29 15:13:04 följande:
    Jag tycker oxå det är skönt, o tragiskt! Vill ju kunna va glad o njuta, inte va ledsen o avtrubbad...

Men, har pratat med min ena dr nu, ska sluta med metforminet, o har bokat in ett Vul i v 8, den 19 okt, jättelångt tills dess!! Jag hoppas jag inte behöver boka av det bara!
    Spännande! Cool
    Jag minns VUL tidigare som "jag ser ju den suddiga fläcken och ser det där som pulserar som du kallar hjärtat... men..."
    I v 8 var det mer en nallebjörn! Söt liksom!
  • MCT79
    kajsalisa skrev 2011-09-29 15:16:42 följande:
    När bebisen kommer kastas man brutalt in i verkligheten... ;)
    Hahhaa! tack! ;)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma