Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

Plus igen efter mf/ma

Min man var jättepositiv sist trots att jag hade en så dålig känsla. Tror inte riktigt jag vågade uttrycka hur orolig jag var då även om jag samma morgon som det negativa vulet sa att "det känns inte bra"... Hade inget mer än magkänslan att basera det på då. Inte en blödning, inte ont. Nada. Den bara låg där inne, orörlig 1,5 vecka mindre än den borde...
    Maken är lite mer nervös denna gång men märker på mig att jag är mer positiv och då vågar han också hoppas. Plus att senaste vulet ju var en vecka senare än den avstannat sist så Det gjorde ju en del för oss båda. Men nu när det närmar sig vul igen så blir jag fundersam - känns det verkligen bra? Borde jag inte vara lite svullen om magen iaf? Och borde jag inte känna livmodern ovanför blygdbenet? (Hur fan man nu känner den?! Jag tror jag klämmer på nån förvirrad magmuskel?). Haha. När man aldrig varit gravid (eller gått så här långt i en graviditet) så vet man ju inte?!

Odd och sommaren: Håller tummarna för er! Klart det ska gå bra nu!!!

• Bjornis
    Mabaja: Ok, ska sluta känna. Skäms Har ju haft den underbara förmånen att peta på livmodertappen två ggr om dagen hela jäkla tiden också då jag stoppar in progesteronvagitorer! "Shit, oj, va låg den är idag." "Nu är den lite hård ska den va det?". Hahaha. MEN jag har lärt mig att livmodertappaen säger NADA om hur det är därinne iaf.
    Vilken söt man du har. Men det låter väl bara mänskligt att inte kunna jobba när man får jobbiga nyheter. Säger ju en hel del hur mkt det betyder för honom.
    Jag minns min egen sorg när vi såg den orörliga bönan på skärmen men kommer ALDRIG glömma min mans min. Börjar nästan gråta nu när jag tänker på det. Han såg så förstörd ut. Det var han som "tjatade" sig till att vi skulle börja försöka bli gravida så han har varit sugen längre än jag. Och när det sen gick som det gick. Plus att jag kände mig misslyckad för att den inte levde... Nä, det där är en upplevelse jag inte vill överlåta till någon annan, fiende eller ej.

Sommaren: Å, tack! Ja, vi får skicka många fina vibbar på torsdag!
  • Bjornis

Maria204: Å håller tummarn för imorn!!

Mabaja: Usch, lät som en jobbig tid. Men nu har ni kommit ur det tillsammans! Man känner sig oerhört gift efter såna upplevelser har jag märkt! Det kommer ju alltid något positivt ur det onda oftast! *kram*

• Bjornis
    maria204 skrev 2010-06-09 10:56:46 följande:
    Tack för alla tummar, men det hjälpte tyvärr inte. Det blir en skrapning till, nu på fredag. Gråter Jag är trött, ledsen och tom. Känslorna känns igen... Idag är jag hemma från jobbet, men imorgon tänker jag gå på avslutningen och sedan ska jag prova brudklänningen. Ikväll ska vi träffa prästen. Allt känns så absurt! Min älskade sambo grät han också idag. HAn var verkligen inte beredd på det här. Fostret hade inte växt som det skulle och det fanns ingen hjärtaktivitet och inget flöde till det heller. Fy fan! Jag vet inte om jag kommer våga försöka igen. I alla fall tar vi en paus nu över sommaren och försöker leva i nuet.

Lycka till ni andra!
    Å usch, *ryser* Så fruktansvärt orättivst. Jag hoppas innerligt att ni får en ordentlig koll nu. Typ risk för proppar osv. Skickar massor av kramar!
  • Bjornis

Håller hårt tummarna för oss 3 som ska in och kolla vad som finns där inne imorn!

Jag har sura uppstötningar nu vilket gör mig orolig för det har jag nästan inte haft alls denna gången. Med ma:t hade jag det hela tiden. MEN det kan bero på att vi åt pizza till middag och sen la jag mig i soffan och somnade och vaknade för 30 min sen. Haha. Jaja, imorn får vi se. Jag dyker väl upp här efter lunchtid och berättar hur det gick...

• Bjornis
    kajsalisa skrev 2010-06-10 10:31:20 följande:
    Hallå tjejer. Tittar in och avlägger rapport. Allt såg strålande ut. Är så fantastiskt lycklig!!! Grodan där inne hoppade och skuttade framför våra ögon och hjärtat tickade så fint. Blev framflyttad ett par dagar och har nu bf på nyårsafton. Hoppas innerligt att det går bra för er andra idag. Stor kram till er alla!!
    Woooo!

Samma här! Så lycklig!
    Ska strax lägga in bild.
    Shit va nervösa vi var och OJ vad hon tryckte på magen. Jag är ju så förstoppad så det gjorde så ont. Haha. Men så dök den upp där. Stilla tyckte jag. Varför rör den inte på sig. Sen sa hon "Här är huvudet och där är hjärtat". Jag: "Slår det?". "Jaja". PUH! Men rör på dig då!! Och sen satte den igång och sprattla. 62 mm stor!! Mätte huvudet på bebisen för CRL var tydligen inte bra å mäte när den är så här stor för enl CRL är jag i v 12+5 typ men enl huvudmått 12+0 idag!!! Enligt äl 11+5 och enligt förra vul 11+1! Så den har växt MKT bra. Moderkakan i framvägg och fina siffror på KUB! Hon sa: "Njut nu!" och det ska vi banne mig göra!
  • Bjornis

Tack tack!
    Ja, tror också äl stämmer bra. Jag vet ju exakt när äl var så men det kändes så bra att den växt på så bra! Men nu vill jag ju se den IGEN. NU på en gång! Haha.
    Vi fick ändå titta i säkert 20 minuter med tanke på att den vägrade ligga på sidan. Efter massa buffande så flyttade den på sig en kortis iaf. Hehe. Coolt att man kan flytta på den genom att buffa på magen redan liksom.

• Bjornis
    Mamma till W skrev 2010-06-10 13:28:52 följande:
    Jag går också på äl! För övriga kroppen stämmer överens med äl, men inte huvudet som är några dagar mindre.. Får se vad 3d säger nästa månad! =)

Det är en fantastisk känsla av att ligga och titta på lille bebisen där inne när det sprattlar som aldrig förr! och sen är det kul att se min mans reaktion! Han tvingade överläkaren på vulet i vecka 14 att skriva ut bilder till honom.. och han satt typ hukad framåt så långt det gick och ställde frågor och hade jordens största ögon! HAHA. Han var så söt!

HAHA, angående att buffa på magen,. Jag fick göra två rul för att den VÄGRADE att byta position.. Den trivdes alldeles ypperligt att ha sitt huvud mot min ryggrad så bm inte kunde kolla om allt stod rätt till. haha. den sparkade och slogs en massa när hon försökte flytta på den, men vägrade att ändra position.. haha, Envis krabat!
    Man blir lite glad när den är envis också. Jag sa att den är precis som sin mamma för har jag lagt mig på ett sätt i soffan till exempel så ligger jag så och vill inte bli puttad på. Å va härligt att din make hade en sån go reaktion. Min bara satt där helt fascinerad och höll mig i handen.

3D vill jag med göra. Ser så fräckt ut!
  • Bjornis
    Sommaren2005 skrev 2010-06-10 14:26:03 följande:
    Åh, kuuuul Bjornis! Alldeles fantastiskt och underbart! Jag hade en bra magkänsla för dig Nu ska ni kunna njuta och minnas den fina bilden.

Nu beger jag mig ifrån arbetet till mitt vul... har ont i magen och fjärilar i hela kroppen... håll tummar alla ni som kan!!
    Tack och stort lycka till!!!
  • Bjornis
    Odetta skrev 2010-06-10 16:03:34 följande:
    Bjornis!

YESYESYES!!!!

Nu är der bara en kvar idag som vi väntar rapport ifrån
    Solig Tack!
    Ja nu hoppas vi på fina nyheter från sommaren!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma