• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-02-18 12:39:56 följande:
    tjohooo nu har plutten i magen fått en pappa på papper :D
    Berätta. Är det faderskap redan innan man föder eller du kanske redan har fött? Jag har så dålig koll på er fortfarande så ni får ursäkta att jag verkar helt virrig här inne

Nu måste jag sätta fart på dagen här och ta mig ner till stan och fixa med mina pengar, grr vilket elände det ska vara då.
    Gravid v.4+5 BF 24/10
  • Längtan efter liten
    telgebo skrev 2011-02-18 12:49:08 följande:
    Berätta. Är det faderskap redan innan man föder eller du kanske redan har fött? Jag har så dålig koll på er fortfarande så ni får ursäkta att jag verkar helt virrig här inne

Nu måste jag sätta fart på dagen här och ta mig ner till stan och fixa med mina pengar, grr vilket elände det ska vara då.
    det är faderskapspapprerna man ska skriva på som ogift...
    man gör som man vill om man gör det innan eller efter, men tycker det är smidigast att göra det innan så man slipper ta med ett nyfött knyte...
    Längtan efter liten är stor
  • telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-02-18 12:52:55 följande:
    det är faderskapspapprerna man ska skriva på som ogift...
    man gör som man vill om man gör det innan eller efter, men tycker det är smidigast att göra det innan så man slipper ta med ett nyfött knyte...
    ok förstår. Ska sätta mig in i det hela senare när jag kommit halvvägs åtminstone.

Nu är jag klar ocj ska ner på stan, återkommer senare idag om jag har ork kvar annars hörs vi imorgon.
    Gravid v.4+5 BF 24/10
  • Muffe

Då blir det nog Libero för oss, heter de typ Newborn eller finns det massor att välja på där som med allt annat? :)

• mallanis
    Mamma till W skrev 2011-02-18 12:23:29 följande:
    Ja och nu får du allt trycka ut liten mini 1010. :) eftersom det är ett sånt perfekt datum! 

Vi har ju hoppat igång bebisverkstaden redan nu eftersom det tog tid förra gången och skulle det ta sig redan nu skulle det bli kring 111111, inte exakt men där omkring. haha. men vi har sagt att en 2012:a skulle sitta fint! :)
    Mabaja- Åh jag har inte varit inne och kollat på din blogg på länge! Har ni redan satt fart med bebis nummer 2!!!!  Galningar ;) hihi ...

Jag tar jättegärna en fika framöver! Kommer till Sthm v 11 och som det ser ut nu så kan jag träffas måndag eller onsdag om det passar?  Är ni andra i tråden också fikasugna?
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Längtan- Gratulera till en papperspappa  då ;)  I den här tråden firar vi så mycket vi kan =)

Tredje gången gillt!?
  • Cat79

Sötfilur: Du är verkligen en person som vill ha stenkoll på läget innan bebis är här :) Så skön du är. Det är Libero Newborn nr 1 är den första för nyfödda. Ett tips ang omboning i ex sängen är att ha någon filt el annat runt om huvudet o lite av axlarna så de känner närhet till något och detta är bra även på skötbordet. Bebis har ju legat så skyddat i magen och därför känner många att de behöver ha samma utanför magen. Bara ett tips!

• Muffe

Jag gillar att ha stenkoll på det mesta hihi, lite jobbigt faktiskt! Är en sån som vill att allt ska vara klart direkt och helst skulle BB-väskan vara packad redan nu

• Cat79
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-18 14:02:40 följande:
    En fråga om BB bäskan, behöver man plocka ner blöjor!?
    Blöjor få du på BB!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma