• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

MCT: Ja det skulle se lite roligt ut om man fick en av varje "roligt" datum. haha... nu är det bara för dig att växa på dig och sen trycka ut bebis 1010.. Så delar vi datum! :)

Mallanis: Det är inget vi pratar öppet om... Att vi ska börja med "nr 2"... Vi har ju "räknat" med att det tar lika lång tid som med W... Jag vet inte när v 11 är men jag kan måndag efter 16 och onsdagar hela dagarna. :) Bara att bestämma tid och plats, helst norr om stan för då kan jag ta bilen och slipper krångla med kommunala medel som inte går att lita på! :)

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • färnik

Nu har jag varit på tillväxtultraljud, ny läkare då min ordinarie är på skidsemester. Den här kändes lite... forcerad, hade bråttom tyckte jag, och jag upplevde även att h*n  mätte lite slarvigt i jämförelse med vad jag är van vid, så jag vet inte hur väl det stämmer... Istället för att försöka få bebis att lägga sig optimalt för mätningen så sa h*n att "här är lite skuggor och sådär så det blir inte så exakt". Vilket väl inte är hela världen, men ändå lite störande. Jag tror h*n tog i för mkt, så bebis är enligt min uppfattning kanske lite mindre än vad h*n kom fram till.

Men lillan bedömdes iaf väga ca 2,9kg vilket var +13%.(!) Flödet var 0,89. Vad det nu betyder. För en månad sedan var det 1,3, och det enda jag vet är att siffran sjunker med tiden. Det här var tydligen helt normalt.

Nu väntar CTG fredag v 8 och torsdag v 9, sedan ny läkartid 8/3 för tillväxt och flödesultraljud, ctg och bedömning av livmodertappens mognad inför igångsättningen! Och förhoppningsvis blir det sedan bebis några dagar senare!

• Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-18 14:28:58 följande:
    Okej tack cat!
    ett tips är att ta med sig en bärbar dator om du blir kvar på bb över natten. Blir lätt tråkigt efter många timmar på bb! Kolla lite film på kvällen med bebis på bröstet! Hur mysigt som helst!
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2011-02-18 15:29:45 följande:
    ett tips är att ta med sig en bärbar dator om du blir kvar på bb över natten. Blir lätt tråkigt efter många timmar på bb! Kolla lite film på kvällen med bebis på bröstet! Hur mysigt som helst!
    Åh, det där låter ju så mysigt!  Får hoppas att man har en snäll bebis då. Trodde man skulle vara supertrött och bara sova.
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2011-02-18 15:50:18 följande:
    Åh, det där låter ju så mysigt!  Får hoppas att man har en snäll bebis då. Trodde man skulle vara supertrött och bara sova.
    jag gick upp vid 9 101009... förlossningen drog igång 00.00 101010 och hon kom 06.16... jag somnade vid 23.30-23.45 101010... varje gång jag höll på att somna mitt på dagen kom en bm och skulle klämma på magen, ta hb eller så var det läkarkontrollen för W så hos oss blev det inge sova.. Eller jo, min man sov ju emellanåt... och då var det skönt att slötitta film på kvällen när man började känna sig sliten.. Lagom till att vi skulle lägga oss vid 23 kom natt-bm och skulle ha "amningsskola"...

Din bebis kommer nog sova en del första dygnet, är tufft att genomgå en förlossning även för bebisarna! :)
  • Längtan efter liten
    mallanis skrev 2011-02-18 13:15:43 följande:
    Längtan- Gratulera till en papperspappa  då ;)  I den här tråden firar vi så mycket vi kan =)
    haha tackar :) tycker det där är liiiite onödigt faktiskt...
    vi har ju bott tillsammans i 5 år och har en dotter redan tillsammans..
    vad är det egentligen för skillnad på oss och gifta?
    Längtan efter liten är stor
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2011-02-18 15:55:12 följande:
    jag gick upp vid 9 101009... förlossningen drog igång 00.00 101010 och hon kom 06.16... jag somnade vid 23.30-23.45 101010... varje gång jag höll på att somna mitt på dagen kom en bm och skulle klämma på magen, ta hb eller så var det läkarkontrollen för W så hos oss blev det inge sova.. Eller jo, min man sov ju emellanåt... och då var det skönt att slötitta film på kvällen när man började känna sig sliten.. Lagom till att vi skulle lägga oss vid 23 kom natt-bm och skulle ha "amningsskola"...

Din bebis kommer nog sova en del första dygnet, är tufft att genomgå en förlossning även för bebisarna! :)
    Tack för infon! Vad smidigt det lät! Man har ju ingen koll alls alltså på hur det går till... Jag går och väntar på att förlossningsrädslan ska komma men den lyser med sin frånvaro faktiskt. Har varit helt galet rätt i hela mitt liv men efter missfallet har jag haft så fullt upp att fokusera på att den ska överleva att förlossningsrädlsan kommit i andra hand och känner faktiskt ingen panik alls nu. Det löser sig liksom känns det som. Kanske lever man i förnekelse, haha
  • mallanis
    Längtan efter liten skrev 2011-02-18 15:55:54 följande:
    haha tackar :) tycker det där är liiiite onödigt faktiskt...
    vi har ju bott tillsammans i 5 år och har en dotter redan tillsammans..
    vad är det egentligen för skillnad på oss och gifta?
    Ja har en killkompis som blev riktigt provocerad och kände sig typ misstrodd, innan barn nummer två kom hade de gift sig så då slapp de "förhöret" ;)
    Så jag håller med småfjantigt vi lever ju på 2000 talet ;)

Mabaja - det hade varit urkul =) v 11 är måndag 14 mars och framåt, jag jobbar tyvärr så kan inte förrän efter 17 på dagarna. Tisdag har jag ibokat med min syster som vill träffa sin rundasyster =) men mån el onsdag, var är en bra plats att mötas jag jobbar på söder men kan försöka ta mig dit som passar =)
    Tredje gången gillt!?
  • kajsalisa

Oj oj vad ni skriver. Hinner knappt med. Hoppas i alla fall att ni alla har en bra dag. Här i Götet skiner solen från en klarblå himmel, men det är kallt.

Angående blöjor så är jag visst lite kärringen mot strömmen tror jag. Jag föredrar nog Pampers framför Libero. Tycker att Libero är så klumpiga och hårda. Breda mellan benen var det nån som skrev, och jag håller med. Man får nog helt enkelt prova sig fram.

Annat som behövs till skötbordet är tvättlappar i massor, en bra salva till rumpan, typ Inotyol och en tät blöjhink så att man slipper lukten.
    Angelcares blöjhink som man får i gratispaketet från Pampers är jättebra, men påsrefillerna är superdyra och räcker inte speciellt länge. Annars har vi bl.a. en speldosa och givetvis ett skötunderlägg vid skötbordet...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma