• Odetta

Plus igen efter mf/ma

SmåBustroll skrev 2012-05-21 13:50:26 följande:
    Smyger in här från barntråden... Gravid  i vecka 4+3-. Liiiiite svårt att ta in detta   Två barn sen innan med ett mf mellan dem.  Fick tid för VUL 8e juni. Spännande och nervöst!

Vi har väntat på dig GRATTIS igen
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • Odetta

Åhhhh ÅNGEST!!!!

Har kommit fram till att kamomilltee lindrar mitt illamående så har senaste dagarna friskt hällt i mig detta...har druckit minst 1 liter av det idag....och så hittar jag på flera sidor på nätet nu att man antingen ska vara restriktiv med det (1-3 koppar per dag) eller helt ska undvika det! ÅNGEST DELUX!

Fan fan fan...tänk om jag tog livet av liten nu vul på torsdag och åh vilken ångest...jag som brukar ha koll

• Odetta

Åh så COOOLT!!!!

Fick hem min Angelsound idag (tusen tack MCT!) och tänkte prova mest bara för att. Räknade med att inte höra något eftersom jag ju bara är i v9+2 idag men tror tusan att jag faktiskt gjorde det!!! Först långsamt swooschande som ju är jag och så plötsligt ett jätte fort swooschande...det måste ju vara liten, eller hur?

Spännande! Känner mig faktiskt lite mindre nervös nu inför nya vul i morgon

Hur ofta är det ok att lyssna? Haha...vill lyssna igen

• Odetta

By the way KMW! Livmodern ÄR större när man redan fått barn! Min är nu i v9+5 (dagens mått) redan flera cm ovanför blygdebenet...så inte konstigt att mammakläderna redan behövs

• Odetta
    KMW skrev 2012-05-24 11:37:05 följande:
    Grattis Odd. Själv börjar jag börjar jag bli riktigt tveksam till det här. Provade mitt Angelsound idag och hörde inte ett smack, bortsett från mina egna hjärtslag. Fan, fan, fan!!! Tycker heller inte att jag känner att livmodern kommit upp något som du beskriver Odd.

:(

Jag blev jätte förvånad att jag hörde för jag borde inte ha lyckats höra liten igår. Sedan lyssnade jag först långt ner men hittade liten mycket högre upp än jag trodde. KRAM!
  • Odetta
    LisaVäntar skrev 2012-05-24 15:08:05 följande:
    Med de symtomen måste du vara fortsatt gravid :)

Gick jättebra hos dr idag! Tappen superlång och helt opåverkad, bebis växer och sprattlar som en galning. Får komma hur ofta vi vill på kontroller, bestämde att vi ska mäta tappen igen om 2 veckor :)

Åh toppen Lisa!!!
  • Odetta

Nu sitter jag vid datorn...här är lillgrodan

Profil med händerna framför ansiktet

Hela bebis i lite sned profil (jag filmade och det var så coolt när dem små benen sparkade och armarna viftade...knappt 3cm stor och redan så mycket bebis, häftigt!)

• Odetta

Inskrivning idag och ja, det är bara att konstatera: jag är en bra avelskossa!

Glykos: 3.8

Hb: 138

Bt: 110/70

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma