• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Javisst: åh vilken resa! Tack för att du delade med dig, grät också när jag läste! Kram och återigen, GRATTIS!!!!

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • Odetta
    Javisst skrev 2012-06-20 19:37:48 följande:
     Vad gulliga ni är allesammans!  Vi mår jättebra allihopa och Klara var pigg och mådde bra när hon kom ut. Vi låg kvar två dygn på BB då de ville ha lite extra koll på henne (och även mig iom snitt) men nu är vi hemma och börjar få lite egna rutiner. Hon är så fin!

Spännande plutten, när som nu...!    

Hur går det för er alla? Har missat en del nu senaste tiden. Några VUL/UL/RUL/TUL på gång?  

Nämen sötaste då, vad fin hon är javisst!
  • Odetta

Jag skickade ju det där brevet till svärmor...

Hon har inte svarat på det, inte sagt något om det eller något över huvud taget.

Däremot så har hon slutat höra av sig till mig. Hon svarar om jag smsar henne, men har slutat att smsa eller ringa till mig (något hon annars gör mycket)

Hur ska jag tolka det? Haha, dem ska komma hit i morgon och sova över...blir ju spännande, typ.

• Odetta
    LisaVäntar skrev 2012-06-21 17:00:14 följande:
    Tack fina flickor!!

Det gick toppen, det ligger en frisk liten flicka i min mage!!! :) hon stoppade in hela handen i munnen och suttade på under undersökningen :D

Åh vad dunderbart!!! Grattis och en liten tös...myyyysigt!!!
  • Odetta

Åh namn...påminn mig inte!

Vi vill ha gamla nordiska namn som tilltalsnamn och så släktnamn som andranamn.

Innan vi ens hoppades på E så hade vi bestämt att får vi en pojke ska han heta Vidar. Några veckor innan hittade vi dock namnet Eivin och när han kom var han en Eivin och ingen Vidar. Andranamnet blev gammelfarmorsfars namn så Es fulla namn är Eivin Vitalis

Med V hade vi massor med namn vi gick igenom bara för att till slut välja vårt gamla favoritnamn Vidar. Andranamnet är efter mannens gudfar så Vs fullständiga namn är Vidar Tord

Namn som är återkommande på våra namnlistor är Nore, Hilding, Odd och Olle till en pojke och Siri och Liv till en flicka. Sedan har vi flera som alltid dyker upp, men dem kommer jag inte ihåg på rak arm. Jag har lite förkärlek till norska namn

Suck...tycker det är jätte svårt med namn. Det ska kännas rätt och låta rätt och passa och.... Ångest!

• Odetta
    plutten02 skrev 2012-06-26 11:38:58 följande:
    Har nu gjort hinnsvepning BF-1.

Var öppen 2 cm och väldigt mjuk.

Så hon sa att det var ganska posetivt.

Så nu är det bara att vänta och se vad som händer. Hon hade gjort 3 svepningar i veckan och alla hade startat sen på natten.

Då håller jag mina tummar
  • Odetta
    KMW skrev 2012-06-26 18:10:52 följande:
    Alltså, ursäkta äckelvarningen, men jag måste få fråga... Har så sjukt skumma flytningar emellanåt. Geléaktiga typ. Lite slemproppsliknande nästan. Vad är detta? Ska det vara så? Har aldrig sett nåt liknande förut...

Så har jag med, helt normalt.
  • Odetta

Och Pandora: GRATTIS!!! Vilken start ni fick dock, hoppas fortsättningen blir lugn som kompensation, Kram!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma