• Odetta

Plus igen efter mf/ma

LisaVäntar skrev 2012-04-27 10:39:45 följande:
    Ni som har kommit lite längre eller kanske redan har fött: när började spökveckorna för er?? Tycker mina symtom har minskat massor den senaste veckan, men såg ju levande foster på vul för bara 2 dagar sen..

spökveckorna brukar infinna sig någonstans mellan v11 - v16...plus minus någon vecka. Jag personligen hatar v11-14 för det är då JAG brukar känna absolut ingenting...typ tarmarna har lugnat ner sig och är inte lika svullna och illamåendet börjar avta.

Visst är du i v11 nu? Grattis, du har kommit till spökveckorna   
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • Odetta
    Liberté skrev 2012-04-27 14:24:41 följande:
    Mina spökveckor var från v 7-9, sen började jag kräkas och fortsatte med det till v 22. 

Nu är vårt äventyr äntligen över, vår lilla tjej är ute och vi har fått komma hem.  

GRATTIS!!!!!!!
  • Odetta

Ok då....lite symptom har jag. Var allt lite illamående i morse och fatta vad löjlig man kan vara, satte på filmen Bernard och Bianka åt pojkarna och började nästan böla redan i inledningsmusiken

Hur mår nio andra idag? 

• Odetta

Här var det tyst...är det helg eller?

Vet ni vad jag har gjort idag? Idag grät jag till filmen Happy Feet! Happy Feet av alla filmer...en film om en dansande pingvin som räddar alla andra pingviner. Men det ÄR ju så rörande när han återvänder hem och får alla att dansa med honom. Undra vilken barnfilm jag INTE gråter till...ska prova Nicke Nyfiken i morgon   

KRAM på er! 

• Odetta
    KMW skrev 2012-04-30 22:05:54 följande:
    Åååh, ni nygravida, känner ni som jag? Jag känner mig smällfet!!

Hade 2-3 oönskade kilon innan jag plussade och har inte gått upp något men oh my god!

Får gå och dra in magen hela tiden känns det som, inte pga gravidmage men på grund av tjockismage. Svullna tarmar, eller? Minns inte att det var så här förra gången...

Jag är jätte uppblåst jag med! Och vet du...jag har faktiskt tagit fram mammabyxorna redan, hatar när det spänner och sitter åt och klämmer, lika bra att vara bekväm

Är du illamående än? Mitt kom igår...urk
  • Odetta
    M I M M I skrev 2012-05-02 20:42:06 följande:
    Wow dag och natt, hur häftigt är inte det!! Grattis vännen!!

MIMMI!!!!! Har tänkt på dig!!! Hur mår du? Hur går det? Vad är nästa steg?

KRAAAAM!!!
  • Odetta
    M I M M I skrev 2012-05-02 21:15:21 följande:
    Det går inget vidare för oss :( min kropp hade inte reagerat som den skulle på medicinerna, så vi fick väja mellan att avbryta och försöka själva, eller chansa och riskera att det inte blev några ägg alla... Vi valde att avbryta... Efter mkt tjat fick jag en ny tid för Ivf, i oktober...

Det känns inget kul eller hoppfullt alls just nu :( 3 år har snart gått sen vårt första mf.. Fortfarande lika barnlösa :(

Förlåt för mitt deppinlägg!

men vafan då Så skulle det ju inte gå! Och först i oktober??? Varför så lång väntan? Men skit då gumman, vad ledsen jag blev nu

Kan ni få hjälp med pergo eller dyligt till oktober eller släpper dem er  helt och hållet? Proggisar? Heparin? trombyl? 

Åh...tusen tusen kramar vännen!!! Hjärta     

• Odetta

Trött och illamående...det är jag idag. Lägg till ett uruselt humör så har ni mig i ett nötskal.

Fick sova middag i 2.5 timmar nu och är jag piggare? Nej. Och dessutom har jag ju inte ätit på flera timmar nu så då vart jag ju ännu mer illamående och M sover för han jobbade natten så att fixa lunch faller på mig och det enda jag kan tänka mig att äta just nu är MUNKAR...och det har vi inga...

Haha, jag känner för att göra lite 2-årstrots och sätta mig på golvet och gråta lite, man är ju patetisk

• Odetta
    KMW skrev 2012-05-04 14:02:22 följande:
    Jag har redan klarat av dagens 2-årstrots Odd, so be my guest.

Haha, vad skönt att jag inte är ensam om fenomenet

I morse vart jag så trött och frustrerad att jag gick in i sovrummet, stängde dörren och hoppade jämfota några gånger medan jag skrev rakt ut...kändes faktiskt bra mycket bättre efter det
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma