• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Rödkålstestet: flicka

Bikarbonattestet: flicka

Nu har 5 bikarbonattest och 1 rödkålstest visat på flicka....hoppas bebis inte kniper nästa vecka för jag är så sjukt nyfiken nu (inte minst på om testen funkar )

Tänk om jag får bli en flickmamma igen! Blir givetvis lika lycklig om jag får triss i pojkar här, vi bygger ju himla söta sådana men vad häftigt om det är en tös. 8 dagar kvar till RUL...en evighet!

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • Odetta
    KMW skrev 2012-07-11 15:58:36 följande:
    Jag har ganska sent RUL, 20 juli, v 20.

Hur var det man gjorde bikarbonattestet nu igen? Å rödkålstest har jag aldrig hört talas om...

Bikarbonattestet:

Ta lite morgonkiss i plastmugg (viktigt att det är plast) och ha i 1-2 tsk bikarbonat.

Flicka: ingenting händer (samma reaktion som med vatten)

Pojke: pyser, skummar och/eller bubblar

Rödkålstestet:

Koka hackad rödkål i ca 10 minuter, sila och låt svalna och blanda 50/50 avkoket med morgonkiss

Flicka: vätskan blir lila eller blå

Pojke: vätskan blir rosa eller röd

• Odetta
    KMW skrev 2012-07-11 16:36:46 följande:
    Hm... När du skriver avkok, menar du vätskan som blir kvar eller den kokta rödkålen? Vätskan va?!

Vätskan
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2012-07-11 20:39:13 följande:
    Är på BIM+1 hade sista mens 12 juni Idag feber typ 37,7 ligger i sägen fryser och nu svettas jag mår illa av att äta kissar mer molvärk men inte nu men igår kväll hela tiden. humörsväningar rätt så irriterad Men jag vet fan alltså .   
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥

TA ETT TEST!
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2012-07-11 20:47:16 följande:
    ska testa mig gumman men så nervös bara tänk om jag bara inbillar mig

Jamen testa så vet du. Ingen ide att sitta och spekulera ju. Testet kommer antingen visa det ena eller det andra och vad det än visar så blir du ju klokare än att du bara sitter och funderar. Eller hur
  • Odetta

Haha, min man är ju måttligt road av mitt testande kan jag meddela.

Berättade glatt att jag gjort rödkålstestet idag och hans svar: Men..jag trodde du skulle ÄTA den...inte KISSA på den!!!

Haha, han hade letat som en tok för att hitta mig en rödkål...älskade liksom.

• Odetta
    pixerpie skrev 2012-07-12 11:18:52 följande:
    Testade med bikarbonat, visade ingenting, flicka då?! Fast jag är inställd på kille... Får väl testa igen...

Ha en fin dag!!

Japp, ingen reaktion = flicka
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2012-07-12 11:45:38 följande:
    Odetta: Är det 100% säkert då ?
    Närs ka man kunna göra detta test ?
    Ska bebisen i magen vara stor då för att kunna lyckas och hur sant är detta igentligen ?  
    Bikarbonattestet?

Det kan man göra från v11. Ingen aning hur säkert men det sägs att det (precis som vid rödkålstestet) har nått med surheten i kisset att göra. Något som finns i kisset när man väntar pojke som är betydligt mindre när man väntar flicka....eller nått sånt. Googla

Det finns inga vetenskapliga belägg på att det skulle funka utan är nått sånt där gammalt folk tror på, jag som   
    inbiten testmissbrukare tycker bara det är kul att ha nått att testa och alla test visar samma men jag skulle inte gå köpa rosa kläder för det
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2012-07-12 21:30:02 följande:
    Gud vad jag mår kass magsjuka ?? uha kommer fan gå ner i vikt när jag inte klarar av att äta

TA ETT TEST!

Allvarligt, ta ett test IMORGON för om du är gravid är det ju inte så bra att röka!
  • Odetta
    KMW skrev 2012-07-13 12:30:30 följande:
    Hur mår alla fina gravida kvinnor?

Jag känner att jag har lite dålig koll på er som är aktiva här i tråden, när ni har bf, om det är första barnet osv.

Det vore kul ifall den som ville kunde skriva några korta rader om sig själv för att hålla mig och andra uppdaterade. Alla nickbyten här för ett tag sedan gör ju inte saken enklare... ;)

Jag kan börja...

Har hängt här och i föregående trådar sedan januari 2010 och är ts till denna tråd.

Fick Ted januari 2011 efter ett ma nästan exakt ett år innan och är nu gravid med nr två med bf 10 dec och v 19 nu.

Ni som redan har fått, Plutten mfl, i trådstarten finns en länk till en stängd tråd för dom som vill snacka vidare när bebisen har kommit. Välkomna att skicka en medlemsansökan!!

Shit vad lika vi är!!!

Hej, har hängt i föregående tråd och denna sedan början på 2010 efter att vi fick ett MA i v16 i januari. Ännu tre mf senare lyckades vi bli gravida med det som blev vår Vidar, som föddes januari 2011.

Nu väntar vi vårt sjätte barn (tredje gemensamma) med bf 22-23/12
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma