• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-21 13:09:13 följande:
    TACK!!! (hormonsint lipande gris idag)

Så härligt att du vet vem j ag menar och delar min uppfattning om henne! det gör mig gott just idag,

Ska kolla men min BM imorhon annars ringer jag nog specen. även om jag vill ha en tid för igångsättning hoppas jag på att det startar av sig själv ju!

KRAM till fina SOFY!
    No problems! ;) Har kallat henne idiot ett par gånger innan i den här tråden.. haha! Hon jobbar tydligen på Ultraljudsbarnmorskorna som gyn ibland också har ja förstått.. o på specen då, men jag är GLAD att jag inte träffat henne där, då hade jag bytt rakt av! Hon har ingen förståelse för hur man mår utan är bara.. nonchalant! Hon satt mest o snacka om hur kallt de va o hur hon frös första gången vi sågs.. som om de intresserade mig?

Går du på MVC i älvsjö? Hon har ju både Huddinge + Älvsjö så därför träffar jag henne också om de behövs, vilket de tack o lov inte gör mer!

Jaaa, vilken vecka är du nu? Håller tummen för han kikar ut snart!!
  • färnik
    Happiness skrev 2011-02-21 13:06:58 följande:
    Sonens huvud var 37 cm och han vägde ju samma som din. Jag sprack ju självklart men inget nedåt som tur var och inget i läder huden, inget inne i slidan. Det var styngn på de inreblygdläpparna och på sidorna av urinröret. Fortsatte över klitoris men där självläkte det. Kände INGEt vid ihopsyning. hade Xylocain spray. Har skrivit i förlossningsjournalen att det måste de ta denna gång också. Kommer du ihåg vilken bedövning du fick?
    Jag sprack lite innuti, och sedan klitoris. Det var det värsta på hela förlossningen, och tog flera år (!!!) innan jag hade normal känsel där ifgen... Obestämd

Har verkligen ingen aning om vad jag fick för bedövning när de sydde, men jag kände inte heller ngt, vad jag kan minnas...
  • MCT79

Hej tjejer!

Lite läskigt att läsa om alla sparkar, och smärtor och sprickningar.. men jag har väl tid på mig att vänja mig vid allt sånt.. ;)
    Om vi ska prata vansinnig vårdpersonal kan jag tala om att det jobbar en sjuksköterska på gynakuten i Solna som klappade mig på huvudet och kallade mig lilla gumman i 4 veckor när jag sökte upprepade ggr pga buksmärtor och blödningar... När jag tillslut konstaterades att jag blödde ut i buken och hade ett utomkveds blev hon så jävla skakis att hon inte kunde sätta nål på mig ens..... henne drömmer jag om att nita.... gärna flera ggr... Hårt. Cool

Jag har en enorm växtvärk/mensvärk nu! Så skönt! (haha!) Jag hoppas liten ärta växer lika mycket som det känns!!

Happi: Ketoner får man i urinen som en restprodukt när fett bryts ner. Får du fortfarade vara restriktiv med kolhydrater pga din grav.diabetes? Din kropp livnär sig på fett och protein när man håller igen på kolhydraterna och då får man ketoner i urinen. Jag hade det själv när jag åt LCHF. Men å andra sidan kan man också få det pga diabetes, det uppstår då när insulinnivån är så låg att kroppen bränner fett istället för kolhydrater. (vilket verkar rätt osannolikt vid en graviditetsdiabetes...)
    Hoppas det var nån hjälp och att jag inte bara rörde till det.  Här kan du läsa mera www.ssdf.nu/tidningen/artikel.php

• Smålands jänta i storstaden

Ja hon verkar jobba på förlossningen ibland oxå? För när jag gick så sa hon att vi ses kanske på förlossningen! (NOOOOO)

Japp går i Älvsjö, men hoppas på att slippa gå till läkaren där fler gånger. Ringer hellre FL då.

V 39 är jag nu, 38+1, vet många som fått hinnsvepning tidigare än så... Men icke, det är normalt... Suck denna kvinnas ord ekar i huvudet på mig idag! Måste nog ut och rastas ett tag, powerwalk med hunden kanske kan vara något?

Berättade nyss för min mamma vad läkaren sa om att försöka få igång det själv, vila och ha sex, men googlar man på det så behövs det ca 5 satser spermier för att något ska hända, hon höll på att garva ihjäl sig! Stackars Tommy om det ska vara 5ggr/dag tills det drar igång!

• telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-21 13:52:06 följande:
    Hej tjejer!

Lite läskigt att läsa om alla sparkar, och smärtor och sprickningar.. men jag har väl tid på mig att vänja mig vid allt sånt.. ;)
    Om vi ska prata vansinnig vårdpersonal kan jag tala om att det jobbar en sjuksköterska på gynakuten i Solna som klappade mig på huvudet och kallade mig lilla gumman i 4 veckor när jag sökte upprepade ggr pga buksmärtor och blödningar... När jag tillslut konstaterades att jag blödde ut i buken och hade ett utomkveds blev hon så jävla skakis att hon inte kunde sätta nål på mig ens..... henne drömmer jag om att nita.... gärna flera ggr... Hårt. Cool

Jag har en enorm växtvärk/mensvärk nu! Så skönt! (haha!) Jag hoppas liten ärta växer lika mycket som det känns!!

Happi: Ketoner får man i urinen som en restprodukt när fett bryts ner. Får du fortfarade vara restriktiv med kolhydrater pga din grav.diabetes? Din kropp livnär sig på fett och protein när man håller igen på kolhydraterna och då får man ketoner i urinen. Jag hade det själv när jag åt LCHF. Men å andra sidan kan man också få det pga diabetes, det uppstår då när insulinnivån är så låg att kroppen bränner fett istället för kolhydrater. (vilket verkar rätt osannolikt vid en graviditetsdiabetes...)
    Hoppas det var nån hjälp och att jag inte bara rörde till det.  Här kan du läsa mera www.ssdf.nu/tidningen/artikel.php?id=231
    Jag har också en djävulsk mensvärk känsla långt ner i magen, ja lovmodern. Samtidigt som jag välkomnar alla graviditetssymtom med öppna armar så är jag samtidigt så jädra rädd eftersom mensvärk inte  tas som så posiitivt vid graviditet, men så länge man inte blöder får man skatta sig lycklig men det är f*n inte lätt.
    Gravid v.5+1 BF 24/10
  • telgebo
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-21 13:57:02 följande:
    Ja hon verkar jobba på förlossningen ibland oxå? För när jag gick så sa hon att vi ses kanske på förlossningen! (NOOOOO)

Japp går i Älvsjö, men hoppas på att slippa gå till läkaren där fler gånger. Ringer hellre FL då.

V 39 är jag nu, 38+1, vet många som fått hinnsvepning tidigare än så... Men icke, det är normalt... Suck denna kvinnas ord ekar i huvudet på mig idag! Måste nog ut och rastas ett tag, powerwalk med hunden kanske kan vara något?

Berättade nyss för min mamma vad läkaren sa om att försöka få igång det själv, vila och ha sex, men googlar man på det så behövs det ca 5 satser spermier för att något ska hända, hon höll på att garva ihjäl sig! Stackars Tommy om det ska vara 5ggr/dag tills det drar igång!
    OMG, 5 ggr på raken, jag skulle få skavsår direkt Powerwalk skulle jag ta då och tvätta fnter, gå i trappor eller ligga på ffflocket kanske är det bästa ändå så man är pigg när det väl drar igång
    Gravid v.5+1 BF 24/10
  • telgebo

Jag måste ha tappat min svenska stavning i samband med plusset, om ni ser den så kan ni väl tipsa mig om var

Gravid v.5+1 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-21 14:41:30 följande:
    Jag tar det som positivt Telge! Det är ju växtvärk!
    Antagligen.

Sitter ditt i hela tiden?
    Gravid v.5+1 BF 24/10
  • färnik
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-21 13:57:02 följande:
     men googlar man på det så behövs det ca 5 satser spermier för att något ska hända, hon höll på att garva ihjäl sig! Stackars Tommy om det ska vara 5ggr/dag tills det drar igång!
    Jag läste ett råd ngnstans att man skulle spara x-antal satser i kylen, för ändamålet... Skäms
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma