• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Telgebo: Jag gick i åtta veckor i tron om att vi skulle bli föräldrar... vårt lilla hade dött strax efter äl och fick veta i 11+3... Jag hade massor av sympton så även där kan det ju skilja massor.

färnevik: Det kan inte vara så att hon kickar med knäna på ena sidan och fötterna på andra? Så gjorde iaf Wilda... Hade rumpan vid revbenen och sparkade på två olika ställen och visade sig att knäna och fötterna kickade... Sen innan det drog igång hade jag rumpan i navelhöjd och då kändes det vill jag lova. haha

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • MCT79

Färnevik: ska be sambon samla när det närmar sig.... ;)

Telgebo: ja mer eller mindre. Ibland molar det, ibland ilar och drar det!

• Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-21 13:57:02 följande:
    Ja hon verkar jobba på förlossningen ibland oxå? För när jag gick så sa hon att vi ses kanske på förlossningen! (NOOOOO)

Japp går i Älvsjö, men hoppas på att slippa gå till läkaren där fler gånger. Ringer hellre FL då.

V 39 är jag nu, 38+1, vet många som fått hinnsvepning tidigare än så... Men icke, det är normalt... Suck denna kvinnas ord ekar i huvudet på mig idag! Måste nog ut och rastas ett tag, powerwalk med hunden kanske kan vara något?

Berättade nyss för min mamma vad läkaren sa om att försöka få igång det själv, vila och ha sex, men googlar man på det så behövs det ca 5 satser spermier för att något ska hända, hon höll på att garva ihjäl sig! Stackars Tommy om det ska vara 5ggr/dag tills det drar igång!
    Jag bad om hinnsvepning när jag var i 40+4 men här gör de inte det över huvud taget! Jag blev mindre glad!

och det där med sex, avstå! Vi höll på för att få igång det hela, det misslyckades ju helt och fullt! Nästa gång tänker jag inte försöka mig på det där i slutet, var mest obehagligt och oromantiskt!
  • Muffe

ni som har barn, har ni musikmobil över spjälsängen?
    Bra eller dåligt?

• Mabaja
    Muffe skrev 2011-02-21 15:23:01 följande:
    Bra eller dåligt?
    vi har en och w gillar sin. I början brydde hon sig inte, nu när hon är trött kan hon somna till den och är hon halvtrött och inte vill sova ligger hon och sträcker sig efter den! :)
  • färnik
    Muffe skrev 2011-02-21 15:23:01 följande:
    Vi har inte haft det, men jag tror nog att de flesta bebisar uppskattar en sådan...
  • Muffe

Det låter ju som något man bör köpa då. ska övertala sambon idag om att köpa en ny, eller kanske leta på Tradera. allt kostar ju så jäkla mycket pengar

Har ni tips på någon bra modell eller så, och nån som inte slutar spela direkt?

• Happiness

Haha detta är ju för roligt....5 satser. det blir många spermier det. Och sen spara satserna i kylen. *skrattar högt*

MCT79: Japp inga kolhydrater, socker mjöl osv...ja du vet. vad spännande att du testat LCHF.Funderar på att köra vidare med det efterförlossningen. Hur tycker du den fungerade för dig? Gick du ner i vikt. Tack ör länken ska läsa där.  Vet ju att det blir restprodukt som du skriver när kroppen förbränner fett...men har det något med uttorkning att göra, för det var det Bm sa till mig. Och det är ju två helt olika saker. Men då är det inte alls någon fara med högt ketonvärde i urinen. jag tycker det bara låter posiyivt att kroppen förbränner fett

Hur mäter man insulin nivån?

• Muffe

Happi, fick du ordning på era snyggobilder så man får se?

• Happiness
    Muffe skrev 2011-02-21 15:45:38 följande:
    Happi, fick du ordning på era snyggobilder så man får se?
    Ja gud ja dessa bilder. Kollade snabbt på dem men de ser ju helt knäppa ut. . Eller rättare sagt sagt jag känner inte rikigt igen mig själv om vi säger så. Tycker det är så jobbigt med all denna vikt . Måste bli av med allt efter förlossningen för detta är inte bra.

Ska ändå se om jag inte kan visa något....så där i smyg. *hojtar*
    Vi har en mobil ovanförsängen. Den gillade sonen. Jag vred upp den en liten stund så snurrade den runt samtidigt. han gillade det.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma