• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84

Är det någon eller finns det någon som gjort utbildning eller är barnmorska ?
    Tänkte på att jag vill ta en utbildning och vill veta lite ..

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Marlyn

Första gången jag fick rosa på pappret är 12 dagar sen och jg fick mens för 6 dagar sen och det är även lite klumpar både stora och små, men jag har inte sett röken av någon slemklump och jag har inte haft ont så konstigt nog har jag inte tappat hoppet.
    Jag kommer inte alls att bli förvånad om där inte är något imorgon. Jag kommer nog att bli mer förvånad om hon säger att där är ett hjärta som pickar och att hon inte vet varför jag blöder.

Om exakt ett dygn ska dom kalla in mig.

• sugarrush

Lycka till imorrn Marlyn!

Fjärde gången gillt?
  • Marlyn

Eftersom ni visat hur duktiga ni är så måste jag ju också =)

Detta påslakanet gjorde jag från ett gammalt lakan och målade med tvättbara färger när jag väntade dottern.

• 3 barns mamma84
    Marlyn skrev 2011-02-21 10:27:21 följande:
    Eftersom ni visat hur duktiga ni är så måste jag ju också =)

Detta påslakanet gjorde jag från ett gammalt lakan och målade med tvättbara färger när jag väntade dottern.

Snyggt !!
  • needtobreathe
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-21 09:40:22 följande:
    Hoppas du blir bättre låter ju allvarligt men är du yr i huvet ?
    Drick vännen min drick du måste ha vatten och en bebis som måste ha mat.
    Åh gud så spännade en bebis i tråden snart woohooo
    Ibland, kommer yrselattacker som är skitläskiga, men de går över ganska fort. Såg att dom skrivit i journalen att mina reflexer va dåliga, ingen reaktion när dom testade knä + arm, hm! Men jaja.

Jag dricker vatten heeela tiden ;)
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-02-21 11:18:08 följande:
    Ibland, kommer yrselattacker som är skitläskiga, men de går över ganska fort. Såg att dom skrivit i journalen att mina reflexer va dåliga, ingen reaktion när dom testade knä + arm, hm! Men jaja.

Jag dricker vatten heeela tiden ;)
    Då måste du kolla upp gumman.
    Har du haft så innan ?
    Ja yrssel jag vart ju sjukskriven på grund av det under graviditeten läskigt att bara rammla till och slå bakhuvudet på golvet och så.
    Så dricka massa och äta massa och kanske måste man ta en sockerdriv ibland.
  • needtobreathe
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-21 11:23:00 följande:
    Då måste du kolla upp gumman.
    Har du haft så innan ?
    Ja yrssel jag vart ju sjukskriven på grund av det under graviditeten läskigt att bara rammla till och slå bakhuvudet på golvet och så.
    Så dricka massa och äta massa och kanske måste man ta en sockerdriv ibland.
    Va inne på förlossningen igår ju.. alla mina värden va perfekta o lillgrabben mådde perfekt. Så blev hemskickad igen, men vi får se.. om de inte blir bättre inom nåra dar åker ja till vanliga akuten istället så får dom röntga skallen!
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-02-21 11:27:00 följande:
    Va inne på förlossningen igår ju.. alla mina värden va perfekta o lillgrabben mådde perfekt. Så blev hemskickad igen, men vi får se.. om de inte blir bättre inom nåra dar åker ja till vanliga akuten istället så får dom röntga skallen!
    Ja jag läste det så sjukt att man inte kan ta en på allvar !!
    Har du googlat ??
    Har läst något om detta inna vet fan vad det var men ngot var inte bra alls så KOLLA upp på en vanligt akut då för du måste veta vad fan det är
    Skönt att hjärtat i magen har det bra.
  • needtobreathe

Förlossningsplaneringen gick kanon! :) Vi gick igenom mitt TUL + flöde och allt såg "ovanligt bra ut" enligt överläkaren, skönt att höra! :D Han ville boka in ett nytt TUL i v 36 för att se så de ser bra ut då också, sen kör vi CTG kurva o sånt i samma veva. I v 38+0 (om 48 dgr) kör vi hinnsvep (möjligen från 37+0, det bestäms 36+0) och om de då inte startar av sig själv kör vi igångsättning nån dag eller två senare! :) Känns riktigt bra! Så.. countdown då - 48 dgr.. yiho!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma