• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    MCT79 skrev 2011-02-23 13:29:04 följande:
    FOGLOSSNING?!?! I vecka 8?!?  Jag såg inte det där......

:P
    Jepp det kan man faktist få jag hade 1:a foglosnsingen med elia i magen vecka 10-11 och jag hade GRYMT ont kunde inte gå eller sitta eller ha sex trodde min underliv skulle gå sönder vid menen och sen förvan den och kom tillbaks vecka 30 ca och fram till BB sängen fy fan !!
    Mne när han var ute slapp jag allt *Pustar ut* men hon bm sa att det kan sitta kvar efter förlossningen med.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • telgebo
    Odetta skrev 2011-02-23 13:24:23 följande:
    haha...åh så pinsamt....hahaha. shit....ja, jag håller utkik...ska iväg o hämta lilleman om några minuter, men sen ska tvn på igen, måste ju se hur trailern blev och om  vi verkligen kom med (fick ju fråganI)
    Bara att kolla. Jag har haft TV4 på sedan kl 11 och bara sett trailern 1 gång.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • Pancakes
    telgebo skrev 2011-02-23 13:18:29 följande:
    Fixar ni allt själv i boendet som måla osv? Jag väntar ju på en massa här. taket skulle målas i oktober och väggarna tapeseras i samma veva och det är fortfarande inte gjort och ta ja den ska totalrenoveras i novenber och sedan efter jukl var biúdet och dom har inte börjat än och nu är det snart mars och i denna takt så lär väl ingte vara gjort i oktber heller pch jag vill inte ha bysskaos och slipdamm och folk springande här med en nyfödd bebis eller BF när som helst (OM nu allt gå bra).
    Ja, det är tänkt så men håller på att ta in lite offerter nu på att få hjälp med det. Man blir ju inte mindre direkt och att ligga dubbelvikt på golvet och lägga golv är ju snart ingen höjdare :)
    Resonerar likadant som du. Byggdamm och bebis går inte riktigt ihop. Hoppas du får ordning på det innan oktober i alla fall!
  • needtobreathe
    MCT79 skrev 2011-02-23 13:32:03 följande:
    Du det där tycker jag du ska kolla upp... hjärtan ska man inte leka med.
    Det KAN också vara så att du får en påverkan på vagusnerven.. en lååång nerv som går genom hela kroppen och rätt nära livmodern... När de satte in min kopparspiral så reagerade jag med en vagusreaktion... typiskt med kallsvettning, illamående och lite yrsel..  Nu hände lite mer saker med mig men det är ett rätt vanlig reaktion..

Kolla upp tycker jag iaf...=)
    Hahaha, nu pratar du me hon som hatar att söka vård för minsta lilla ;) Jag tror de här är heeelt normalt (som allt annat vid grav, haha!) o tror därför de tillhör.. tänkte ba om nån som fått barn innan känner igen känslan vid SD eller om de bara är mig de är fel på.. isåfall kanske ja kan överväga att kolla upp det nångång framöver.. ;D
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-23 13:31:30 följande:
    Här sätter de inte igång förän i v 39 (dvs från 38+0) om det inte är fara för barnet och det är det ju inte (även om det känns så för mig), därför blir det inte tidigare...

Psykolog kan nog vara bra, även om det är jobbigt också. För min del handlar det väldigt mycket om att bearbeta tidigare händelser i livet, och jag blir väldigt trött av besöken.. Men det får det ändå vara värt.
    När är du i v.39?

Ja jag ska höra efter om jag kan få prata med någon för jag har ju mycket i bagaget med denna graviditet, oro, en pappa som önskar livett ur barnet/att gör abort osv.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • 3 barns mamma84

Nu städa kommer senare eller ja sen jag är klar ska städa badrummet och köket och damsuga vardagsrummet.
    Barnen hämtar jag 15.30 så jag hoppas jag är klar innan jag är ju känd för vara ''virvelvindsmamman'' hahaha och
    ''hönsmamman'' av en gubbe mitt i stan i sverige hahahaha han bara kom fram och sa
     ''du är en riktig bra hönsmamma till dina 2 barn''
    haha jepp såklart ögonen i naken också hahaha

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • MCT79
    needtobreathe skrev 2011-02-23 13:39:38 följande:
    Hahaha, nu pratar du me hon som hatar att söka vård för minsta lilla ;) Jag tror de här är heeelt normalt (som allt annat vid grav, haha!) o tror därför de tillhör.. tänkte ba om nån som fått barn innan känner igen känslan vid SD eller om de bara är mig de är fel på.. isåfall kanske ja kan överväga att kolla upp det nångång framöver.. ;D
    Ohh men du! Jag såg att de har massor med städgrejor och garderober att rensa på sjukhuset! skynda skynda!!

Flört
  • färnik
    telgebo skrev 2011-02-23 13:42:27 följande:
    När är du i v.39?

Ja jag ska höra efter om jag kan få prata med någon för jag har ju mycket i bagaget med denna graviditet, oro, en pappa som önskar livett ur barnet/att gör abort osv.
    10 mars. Skrattande
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-23 13:32:00 följande:
    Gud ja han var tidig men ahn var aldrig en bebis allt gick jävla fort fram..
    Nu har jag min bebis iaf ..

Jo haha babbla kan dom här hemma med men fan inga öron ploppar har man

Har du skrivit upp allt ?
    Ja din förlosssning var snabb känner igen detta hmm har du varit med här innan ?
    Kände en som var här med i tråden som var lika snabb som din på bb
    Du aknske har bytt namn bara ?
    *Förvirrad*
    Jo jag har inte skrivit upp allt men har väldigt bra minne, har allt i huvudet väldigt mycket. Har tex inte haft en kalender sedan 2009 utan hålle rtider och så i huvudet ha ha.

Jag har inte skrivit här innan jag plussade den 12 februari i år.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • Muffe

MCT, tror sugar kände något liknade och det är nog normalt, allt är normalt   Tror inte det är foglossning så pass tidigt men vila lite så blir det nog bra ska du se.

Vi kommer nog inte ha barnrum klart när bebis kommer, känns kanske lite dumt när jag tänker efter.... dock har vi ingen plats för det egentlligen!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma