• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Safireee

hmmm....jag är så himla blödig och lättrörd. Dessutom har jag fått ett oväntat sug efter mjuk päls och ulliga djur. cureoverload.com är verkligen bästa sidan nu. Bara önskar att jag kunde klappa dem!! 

• 3 barns mamma84
    Längtan efter liten skrev 2011-02-25 13:18:14 följande:
    haha ja, jag får väl gå dit med henne sen :)
    Duktig flicka haha
    Är de kallt ute ?
    Här är det hmm finns det något som heter ''lagom kallt '' ja här är det iaf lagom *skrattar*
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • färnik
    telgebo skrev 2011-02-25 09:41:36 följande:
    Okej så det var inte conversen du virkade som jag trodde? Undrar hur dom ser ut om du virkar dom

Det här var också ett converse-mönster, internet verkar vimla av sådana! =)

Jag ska nog prov-virka de från tidningen, men sedan har jag en plan på hur jag skulle vilja att de såg ut, så jag kanske lyckas knåpa ihop ett eget mönster. Alla tofflor jag virkat tidigare har varit egna mönster...

• färnik
    sugarrush skrev 2011-02-25 08:44:46 följande:
    färnevik: jag skulle också vilja ha mönstret till de där små fina conversen. Var hittar jag det?
    Vilket av dem? Finns ett helt gäng... =) Det jag gjorde efter, kan jag skriva av åt dig?
  • färnik
    EGO: Idag var bebis lite sömnig när de skulle köra CTG-kurvan, så det tog 3ggr längre tid än vanligt innan maskinen var nöjd. Men sedan piggnade hon till igen! Skönt! Berättade för BM om att vi skulle till leklandet, och fick tillsägelse att INTE åka alla tokiga rutchkanor. Attans, jag som tänkte att det skulle fungera som igångsättning! Skrattande 

Nu är vi i alla fall på leklandet, sedan 2 timmar tillbaka, dottern har otroligt roligt och klättrar/hoppar/åker som en galning. Och jag surfar på datorerna, nice att de även har nöjen för vuxna! Jag är jäkligt sugen, vilka roliga kanor det finns här... Men det får nog vänta tills jag inte är höggravid tror jag!
  • Happiness

Funderar dels på hur många amningströjor/klänningar som går åt och en BB-lista på saker som ska med till sjukhuset.

Hur många typ BOOB tröjor ska ni andra ha? kanske jag ska hoppa över i fortsättningstådan och fråga
    jag har 3 st BOOB toppar (typ T-shirts,rosa,cerise och vit) och en svart Boob-klänning...Men detta verkar ju på tok för lite. Tror inte det behövs med nattlinne men en sån där windstopper kanske behövs. Det är ju svinkallt här i GBG och jag vill inte dra på mig mjölkstockning.

har verkligen försökt få med allt på BB-listan. Skriver in den sen...

Nu hämta barn från skola och fritids sen en uppdatering av allt ni skrivit idag tjejer. Mååååånga sidor.. ni har varit flitiga idag

• Längtan efter liten
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-25 13:20:13 följande:
    Duktig flicka haha
    Är de kallt ute ?
    Här är det hmm finns det något som heter ''lagom kallt '' ja här är det iaf lagom *skrattar*
    nej det är inte speciellt kallt här. vi har faktiskt rumt 0 gradigt...så man ska inte klaga...
    men det blåser lite vilket gör så att det känns kallare än vad det är..
    Längtan efter liten är stor
  • Pancakes

Oj, vad det skrivs här, fick gå tillbaka flera sidor för att läsa ikapp. Jag har varit iväg och tränat på lunchen och är tillbaka på jobbet nu. Usch, vad det var speglar på överallt på gymmet kändes det som. Känner mig tjock och har svårt att vänja mig vid spegelbilden med tajta träningskläder.

Färnevik, trist att du inte får åka. Varför får du inte det? Men låter mysigt att sitta med datorn också.

2barnsmamma, stanna kvar för sjutton! Som flera sagt så är det ju jättebra att få tips av er erfarna så att vi inte bara är ett gäng osäkra som nojar oss!

Sugarrush, lycka till med sprutorna! Förstår att det är läskigt men vad skönt att du får hjälp och att sjukvården är rätt bra ibland faktiskt..

• sugarrush

Jaaaaa! Fick ett VUL utan att ens behöva fråga! Vår bebis var perfekt och stämde exakt på dagen i storlek!
    2,8 crown to rump, alltså 1 cm längre än förra veckan! Fick ett kort också!

Verkar vara en grymt behandlingsprogram, fick just veta att jag automatiskt kommer få TUL i vecka 24,28,32 och 36!

Nu ska jag hämta sprutor.
    Puss på er!

• Happiness

Åh vad bra att du kom in Pancakes...kolla min fråga över ang. Amningskläder...vet ju att du har koll på sånt

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma