• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes
    Muffe skrev 2011-02-25 08:36:03 följande:
    Godmorgon tjejer!

Är det någon som vet var man kan hitta snygga gravidklänningar som inte kostar alltför mycket?
    Ska på fest om ett par veckor och behöver ngt finare att ha på mig! Men suck, det är trist att köpa en klänning för ett tillfälle...

Tar gärna emot tips om ni har!
    Du kan nog hitta en klänning som inte är gravidklänning men som är skuren på rätt sätt ändå. Annars kolla på nätet, du hinner ju beställa om det är några veckor bort. Tex www.proud.se eller www.asos.com, de har fina gravidklänningar. Kolla också Mamalicoius i vissa Vero Moda-butiker. Jag köpte en klänning på MQ nyligen som inte är en gravidklänning men den är skuren under bysten så den passar bra med mage.
  • Muffe

Usch, idag har jag det där trycket typ "mellan" brösten igen, det är liksom tungt, som att någon står på mitt bröst. Lite tungt att andas, lite jobbigt.

Har du så Duracellkaninen?

• Mabaja
    Pancakes skrev 2011-02-25 08:36:47 följande:
    Mabaja, det har varit sån aktivitet i tråden senaste dagarna att jag nog missade det du skrev till mig om Edge-barnvagnen. Var det att den faktiskt ÄR ganska smidig i affärer eller var det att den INTE var det?
    Alltså vagnen är ju stor, det kan man ju inte förneka.. MEN den går alldeles ypperligt att springa i affärer med. Utan problem! Var inne i sthlm city häromdagen och även där gick det att åka med en "terrängvagn" istället för en nätt liten city. haha.

En annan sak är att de kan ligga länge i liggdelen, en i min mammagrupp fick byta till sittdel när hennes tjej var 3 mån för att liggdelen var för liten så hon hade ångrat att hon inte hade köpt en emmaljunga. och det jag gillar med edgen är att man kan dra upp ryggstödet så de kan sitta upp...
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2011-02-25 08:40:16 följande:
    Alltså vagnen är ju stor, det kan man ju inte förneka.. MEN den går alldeles ypperligt att springa i affärer med. Utan problem! Var inne i sthlm city häromdagen och även där gick det att åka med en "terrängvagn" istället för en nätt liten city. haha.

En annan sak är att de kan ligga länge i liggdelen, en i min mammagrupp fick byta till sittdel när hennes tjej var 3 mån för att liggdelen var för liten så hon hade ångrat att hon inte hade köpt en emmaljunga. och det jag gillar med edgen är att man kan dra upp ryggstödet så de kan sitta upp...
    Låter toppen! Tack!
  • färnik
    telgebo skrev 2011-02-25 08:13:07 följande:
    Alltså inte lika fina? Dom du virkade innan till dockan var det mönsret som Happiness gav dig?
    Det vet jag inte... vi får väl se när jag provar! Men de kommer som sagt inte bli lika täta... och har ingen plös.

De jag virkade nu var efter ett gammal mönster jag visst hade liggande...
  • sugarrush

färnevik: jag skulle också vilja ha mönstret till de där små fina conversen. Var hittar jag det?

Fjärde gången gillt?
  • Muffe

Heja emmaljunga-vagnar!!!

Haha, hade lite jobbigt i går. skulle prova om jag kunde ha en gammal klänning jag hade hemma innan jag blev gravid.... jo tjena, den gick ju ok att få på och typ knäppa men jag fick inte av mig den!!! Fick åla mig ur den i något som kändes som en evgihet haha! blev lite nervös.

• needtobreathe
    mallanis skrev 2011-02-25 08:29:22 följande:
    Men sofy..... altså att du är som en duracell kanin var iof väntat och att du är uppe och städar kl 5, det är ju som det är Flört! MEN skärpning inte städar en modern kvinna på 2011 talet med KLORIN Gråteroch sen doftspray!  Miljöpolisen protesterar och rekomenderar grönsåpaCool! DET luktar gott och är effektivt utan förgifta naturen och dessutom bättre för dig och Devin!
    Hahaha nej inte KLORIN! Cillit bang me klor ;) En heeelt annan femma! :D Grönsåpa kräks jag av.. fy de luktar inte gott alltså! Bläää.. ;) Har dock neutral tvättmedel, de är väl bra ändå? Haha!
    sugarrush skrev 2011-02-25 08:34:47 följande:
    Sofy, skulle inte du vila?? Snart kommer jag och binder fast dig i soffan!
    Jooo jag vilade igår! Drömmer Idag måste jag ju fixa me barnvagnen o lite smågrejer som ska fixas så de är klart om lillskiten bestämmer sig för o komma tidigare ;)
    Pancakes skrev 2011-02-25 08:35:28 följande:
    Godmorgon! Vad aktiva ni är redan! Oj Sofy, klockan fem och uppe och städar.. Men det lät som en mysig fredag! Vad ska ni köpa för barngrejer? Skönt att vara ledig! Själv sitter jag på jobbet, har precis kommit hit och räknar timmarna tills det blir fredagsmys,

Safiree, grattis till din dag! Det är en skön känsla förstår jag!
    Jag började inte städa förrän kl 7 ;) Vi ska hämta ut barnvagnen, köpa lite grejer till spjälsängen, trådbackar, korgar, doftljus.. ja.. shopping-nerven rycker flitigt här hah! :D
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-02-25 08:39:50 följande:
    Usch, idag har jag det där trycket typ "mellan" brösten igen, det är liksom tungt, som att någon står på mitt bröst. Lite tungt att andas, lite jobbigt.

Har du så Duracellkaninen?
    Hahaha, kanske ska byta nick? ;) Japp, everyday! Vet du hur din ligger därinne? Känner du ngt vid revbenen? Min har ju sina fötter där o de gör fan inte liiiite ont de! Så när han trycker ner sitt huvud o pressar fötterna där då vill jag bara dö!
  • Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-02-25 08:53:11 följande:
    Pancakes skrev 2011-02-25 08:35:28 följande:
    Godmorgon! Vad aktiva ni är redan! Oj Sofy, klockan fem och uppe och städar.. Men det lät som en mysig fredag! Vad ska ni köpa för barngrejer? Skönt att vara ledig! Själv sitter jag på jobbet, har precis kommit hit och räknar timmarna tills det blir fredagsmys,

Safiree, grattis till din dag! Det är en skön känsla förstår jag!
    Jag började inte städa förrän kl 7 ;) Vi ska hämta ut barnvagnen, köpa lite grejer till spjälsängen, trådbackar, korgar, doftljus.. ja.. shopping-nerven rycker flitigt här hah! :D
    Hurtigt ändå! Jag hade klockan på 6.30 och fick verkligen masa mig upp med stor ansträngning.
    Åh, vad kul att hämta barnvagnen! Shoppingnerven rycker här också, lönedag och allt!

Apropå sånt, vad behöver man mer till barnvagnen? Ska man köpa täcke och kudde och massa andra prylar? Bebisen kommer ju på sommaren liksom..
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma