• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2011-02-25 08:58:04 följande:
    Hurtigt ändå! Jag hade klockan på 6.30 och fick verkligen masa mig upp med stor ansträngning.
    Åh, vad kul att hämta barnvagnen! Shoppingnerven rycker här också, lönedag och allt!

Apropå sånt, vad behöver man mer till barnvagnen? Ska man köpa täcke och kudde och massa andra prylar? Bebisen kommer ju på sommaren liksom..
    vi köpte täcke och kudde och har när det inte är så kallt ute... Sen har vi en åkpåse när det är ännu kallare. :) Men man gör ju som man vill! :) tror dock det är skönt att ha en kudde i ryggen när man har ryggstödet uppfällt till sittande läge för ryggen är inte jättehög.. :)
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • mallanis
    needtobreathe skrev 2011-02-25 08:53:11 följande:
    Hahaha nej inte KLORIN! Cillit bang me klor ;) En heeelt annan femma! :D Grönsåpa kräks jag av.. fy de luktar inte gott alltså! Bläää.. ;) Har dock neutral tvättmedel, de är väl bra ändå? Haha!
    sugarrush skrev 2011-02-25 08:34:47 följande:
    Sofy, skulle inte du vila?? Snart kommer jag och binder fast dig i soffan!
    Jooo jag vilade igår! Drömmer Idag måste jag ju fixa me barnvagnen o lite smågrejer som ska fixas så de är klart om lillskiten bestämmer sig för o komma tidigare ;)Jag började inte städa förrän kl 7 ;) Vi ska hämta ut barnvagnen, köpa lite grejer till spjälsängen, trådbackar, korgar, doftljus.. ja.. shopping-nerven rycker flitigt här hah! :D
    hhahha näe faktiskt inte en annan femma!  Men dock bra att du har neutral tvättmedel (finns iof knappt några tvättmedel idag som inte är miljömärkta) ;) gulsåpa då det kanske funkar doftmässigt men har inte lika bra egenskaper =) som grönsåpan..

Dock kul med shopping!!!!!
    Tredje gången gillt!?
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2011-02-25 09:08:49 följande:
    vi köpte täcke och kudde och har när det inte är så kallt ute... Sen har vi en åkpåse när det är ännu kallare. :) Men man gör ju som man vill! :) tror dock det är skönt att ha en kudde i ryggen när man har ryggstödet uppfällt till sittande läge för ryggen är inte jättehög.. :)
    Man får väl se hur det blir. Har ju BF 27/5 så det är ju sommar då förhoppningsvis. Ska man köpa en madrass också eller är vagnen tillräckligt mjuk?
  • mallanis
    Muffe skrev 2011-02-25 08:39:50 följande:
    Usch, idag har jag det där trycket typ "mellan" brösten igen, det är liksom tungt, som att någon står på mitt bröst. Lite tungt att andas, lite jobbigt.

Har du så Duracellkaninen?
    Läste på min gravidvecka att man nu kunde få ont under revbenen då livmodern är så högt upp. Är det så du känner Sötfilur?

Visst är det ganska faccinerande..... jag hade mer växtvärk i livmodern i början nu när livmodern är så gigantiskt så märkts/känns det inte alls mycket att den växer.  
    Tredje gången gillt!?
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2011-02-25 09:17:49 följande:
    Man får väl se hur det blir. Har ju BF 27/5 så det är ju sommar då förhoppningsvis. Ska man köpa en madrass också eller är vagnen tillräckligt mjuk?
    Om det var jag som hade bf i slutet av maj skulle jag satsat på en tunn filt (typ snuttefilt) och en kudde. Du behöver ingen extra madrass, men kanske nå plastad frotté för din parvel kommer ju inte ha så mycket kläder och kanske kissar eller bajsar igenom sig.. w har bajsat ner sig många ggr men eftersom det är vinter och kallt blir det ju kläderna som tar stryk och inte vagnen. :)
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2011-02-25 09:21:46 följande:
    Om det var jag som hade bf i slutet av maj skulle jag satsat på en tunn filt (typ snuttefilt) och en kudde. Du behöver ingen extra madrass, men kanske nå plastad frotté för din parvel kommer ju inte ha så mycket kläder och kanske kissar eller bajsar igenom sig.. w har bajsat ner sig många ggr men eftersom det är vinter och kallt blir det ju kläderna som tar stryk och inte vagnen. :)
    Ok, tack för tipsen!
  • FruW

Mallanis, skrattade lite när jag läste din presentation i tråden igår. Vi är ganska lika du o ja.. Miljönörd, inte för mkt kemikalier mm. Jobbar som miljöinspektör, har även pluggat djurskydd o jobbat liiite med det..

Sofy, finns grönsåpa med citrondoft som oxå luktar jättegott! Kan annars tipsa om diskmedel, suveränt att städa med, o det blir lagom rent. Jag har lite såpa i en sprayflaska blandat med vatten, även likadant med diskmedel, kanon när man städar.

Med klor tar du bort allt, även det som är bra! Lite skit är ingen fara, för rent riskerar ökad allergi o överkänslighet.,

Slut på miljöföreläsningen! î? hoppas ingen tog illa upp, är absolut inte menat så!!

Kram till er alla blivande mammor, från nig i väntar på plus-tråden

• telgebo
    färnik skrev 2011-02-25 08:42:57 följande:
    Det vet jag inte... vi får väl se när jag provar! Men de kommer som sagt inte bli lika täta... och har ingen plös.

De jag virkade nu var efter ett gammal mönster jag visst hade liggande...
    Okej så det var inte conversen du virkade som jag trodde? Undrar hur dom ser ut om du virkar dom

Funderar på att gå och sova igen, mår lite illa och fryser, sover så kasst så jag får sova i etapper.
    Gravid v.5+5 BF 24/10
  • telgebo

Vad tycker ni jag ska drömma om? Ska jag fortsätta drömma om flottiga Langos?

Gravid v.5+5 BF 24/10
  • kajsalisa

Sötfilur; Märket mamalicious finns också i nätbutiken lovelymama på nätet. Kolla där!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma