• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe

Tack för tipsen om klänningar, ska kolla

Jag tror min just nu ligger vågrät i magen, kan den ligga så? Känns som benen är till vänster på min kropp.
    Har läst mycket om att man kan se bebis fötter, rumpa eller huvud tydligt genom magen men det gör inte jag... betyder det att vår bebis är mindre eller segare än andra?

Jag tycker det är jättesvårt att veta vad man ska ha för saker i barnvagn, sängen och vad man ska ha för kläder hem från BB och i övrigt i maj.... Tar gärna emot alla tips ni har, ska shoppa imorgon. Vad är det som händer med oss, jag blir helt galen och vill fixa till allt hemma numera

• needtobreathe
    Muffe skrev 2011-02-25 10:04:59 följande:
    Tack för tipsen om klänningar, ska kolla

Jag tror min just nu ligger vågrät i magen, kan den ligga så? Känns som benen är till vänster på min kropp.
    Har läst mycket om att man kan se bebis fötter, rumpa eller huvud tydligt genom magen men det gör inte jag... betyder det att vår bebis är mindre eller segare än andra?

Jag tycker det är jättesvårt att veta vad man ska ha för saker i barnvagn, sängen och vad man ska ha för kläder hem från BB och i övrigt i maj.... Tar gärna emot alla tips ni har, ska shoppa imorgon. Vad är det som händer med oss, jag blir helt galen och vill fixa till allt hemma numera
    På tvären? Japp de kan dom ;) Ne ja ser inte fötterna men ja känner dom om ja tar tag, haha. Skitroligt! Rumpan ser ja dock när han ligger o putar me den.. huvudet e för långt ner för o se :)

Hahaha, du boar! Välkommen i klubben ;) Mer städfreak än mig finns nog inte just nu.. men allt e rensat o klart iallafall, bara hålla efter nu! :)
  • Safireee

Åh, det är mysigt att boa! Jag fick alla grejer från släkten så jag hade inte så mycket att köpa sist. Istället sydde jag gosidjur och såna grejer. Tror inte jag köpte ett enda plagg innan BF. Hade hela garderoben full. (min man har syskon som är 2, 7 och 8 år äldre än Molly så det var ganska fina grejer). Jag sydde faktiskt en overall till Molly som hon hade från ca 4-7 månaders ålder. Oj vad pysslig jag var där i början när hon var nyfödd.

När det gäller barnvagn så föddes ju Molly i oktober så vi körde mjuklift och overall direkt. Nästa sommar satt hon redan. Men det är nog rätt stor skillnad att ha en nyfödd över sommaren. Kan tänka mig att parasoll och liknande blir extra viktigt. Och vi körde med paraply när vi bar i sjal/sele.

Nån annan sjalbärare här föresten? Jag körde med mei tai, långsjal, ringsjal och Manduca ergonomisk sele förra gången. Det var verkligen toppen. Längtar ihjäl mig! Hjärta 

• Safireee
    Muffe skrev 2011-02-25 10:04:59 följande:
    Har läst mycket om att man kan se bebis fötter, rumpa eller huvud tydligt genom magen men det gör inte jag... 
    Jag kunde aldrig känna igen några kroppsdelar. Däremot så såg man ju att magen lutade åt olika håll ibland. Beror ju även på var moderkakan sitter (i framvägg eller inte). Men jag kanske bara hade dålig koll?
  • Muffe

Vårt pyre kommer ju först om typ 9 veckor men jag vill redan nu packa BB-väskan och fixa vid skötbordet med alla pytsar och saker man ska ha där I helgen ska jag organisera om med alla handdukar osv och fixa med söta korgar haha! Sambon blir galen på alla korgar vi ska ha överallt

• Muffe

Läste lite om vad som händer just nu i magen och hur bebis påverkas och det verkar som att de kan sätta sina rutiner redan nu i magen! Då kom jag på en sak, egentligen skulle man typ vila/sova på dagen och sen gå runt på nätterna och "vagga" magen för då sover den ju redan på nätterna

Har ett stillasittande jobb, så det kanske är bra för bebis, däremot går jag inte runt och vaggar på nätterna hm...

• mallanis
    FruW skrev 2011-02-25 09:26:34 följande:
    Mallanis, skrattade lite när jag läste din presentation i tråden igår. Vi är ganska lika du o ja.. Miljönörd, inte för mkt kemikalier mm. Jobbar som miljöinspektör, har även pluggat djurskydd o jobbat liiite med det..

Sofy, finns grönsåpa med citrondoft som oxå luktar jättegott! Kan annars tipsa om diskmedel, suveränt att städa med, o det blir lagom rent. Jag har lite såpa i en sprayflaska blandat med vatten, även likadant med diskmedel, kanon när man städar.

Med klor tar du bort allt, även det som är bra! Lite skit är ingen fara, för rent riskerar ökad allergi o överkänslighet.,

Slut på miljöföreläsningen!  hoppas ingen tog illa upp, är absolut inte menat så!!

Kram till er alla blivande mammor, från nig i väntar på plus-tråden
    Mimmi- Då kanske vi känner varandra? Jag får gå in och lusläsa på din profil! ;) Vi kanske iaf har pluggat på samma ställe? Ja har du läst djurskydd så har vi ju definitivt det men kanske inte samtidigt ;) Håller tummarna för att ditt efterlängtade pluss snart är här!!!!
    Tredje gången gillt!?
  • needtobreathe

Nä nu ska klor-tanten åka till IKEA o börja dagens shopping! Hörs seeenare! :)

• Muffe

Sofy - såg ett bäddset, tror jag det var, med döskallar på Tradera...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma