• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • mallanis
    Safireee skrev 2011-02-25 10:21:42 följande:
    Åh, det är mysigt att boa! Jag fick alla grejer från släkten så jag hade inte så mycket att köpa sist. Istället sydde jag gosidjur och såna grejer. Tror inte jag köpte ett enda plagg innan BF. Hade hela garderoben full. (min man har syskon som är 2, 7 och 8 år äldre än Molly så det var ganska fina grejer). Jag sydde faktiskt en overall till Molly som hon hade från ca 4-7 månaders ålder. Oj vad pysslig jag var där i början när hon var nyfödd.

När det gäller barnvagn så föddes ju Molly i oktober så vi körde mjuklift och overall direkt. Nästa sommar satt hon redan. Men det är nog rätt stor skillnad att ha en nyfödd över sommaren. Kan tänka mig att parasoll och liknande blir extra viktigt. Och vi körde med paraply när vi bar i sjal/sele.

Nån annan sjalbärare här föresten? Jag körde med mei tai, långsjal, ringsjal och Manduca ergonomisk sele förra gången. Det var verkligen toppen. Längtar ihjäl mig! Hjärta 
    Har du några bra tips på gosedjur att sy? Blev ju störtförälskad i skorna men virka är nog inte min grej men symaskinen hanterar jag "bättre" ;)
    Ingen aning om jag kommer gilla sjal en kompis tyckte som du att det var underbart så jag tänker pröva
    ! Hur går det med ryggen då?
    Tredje gången gillt!?
  • Muffe

Vad ni är pyssliga som syr, jag tänkte sy om ett stort lakan till två små, det är lagom Och det är väl bra för miljö och plånboken eller hur :)

• FruW

Mallanis, jag har läst i Gbg.. Står nog inte så mkt på min profil, men fråga gärna om du vill veta ngt! Jobbade du på ett konsultbolag?? Vad gör du för ngt? Själv jobbar jag på kommunen.

Sofy, många smeknamn till dig idag î? klortanten fpr ursäkta rabiata miljötanten haha kram till dig!! Lugnare i magen idag??

• needtobreathe
    FruW skrev 2011-02-25 11:01:23 följande:
    Sofy, många smeknamn till dig idag  klortanten fpr ursäkta rabiata miljötanten haha kram till dig!! Lugnare i magen idag??
    Haha onekligen ;) Ingen fara haha! Jag har dock aldrig varit "miljömedveten" så och kan nog inte omvändas än tyvärr.. så jag fortsätter me min doftspray härhemma! :p

Nje, som vanligt ungefär.. "mensvärk" o de håller i sig! :)
  • Safireee
    mallanis skrev 2011-02-25 10:55:13 följande:
    Har du några bra tips på gosedjur att sy? Blev ju störtförälskad i skorna men virka är nog inte min grej men symaskinen hanterar jag "bättre" ;)
    Ingen aning om jag kommer gilla sjal en kompis tyckte som du att det var underbart så jag tänker pröva
    ! Hur går det med ryggen då?
    Jag tror jag lånade någon bok på bibban med Kalikå-gosedjur. Sydde iaf en cool råtta samt en val som hängde över skötbordet. Hade även några fiskar som hängde i barnvagnen (egendesignade). 

Jag tycker att det funkade jättebra med sjal och ergonomisk sele. Bar nästan jämt när jag var hemma och även ute (mer än vad jag körde barnvagn). Funkade bra tills hon vägde omkring 14kg, nu väger hon 17kg och jag kan bara bära typ en kvart så det blir sällan av. Efter ett års ålder bar jag bara på ryggen, men det var faktiskt smidigare än vad det låter. Hade en rymlig jacka där jag gjort hål i ryggen så att dotterns huvud kunde titta ut. Då slapp vi overall på vintern! Fick väldigt sällan ont i rygg eller axlar (i så fall hade jag knutit fel). Däremot blev man ju lite trött i benen efter några timmar, men det är väl som det ska vara. Bra träning!  
  • Längtan efter liten

nu ska jag ut och gå med dottern som ville cykla lite... ska testa och se hur miin mage påverkas av det...
    Hoppas det ger massor av sammandragningar ...
    För om 3 veckor vill jag att bebisen ska komma!

Längtan efter liten är stor
  • 3 barns mamma84

Hej flickor nu har vi tv:e boxen hmm så nu kan vi se svenska 4:an och DH och 1 och 2:an YESS det blir en unge i munuten för mig den 7:e
    En kille var här och fixade nyss hihi så nu när sambon kommer hem så instralerar han den så vi kan se tv:e

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Flickor jag har kännt mig så du och måste fråga er bara ..
    Ni alla är gravida och jag är inte gravid längre ska jag hoppa av denna tråd eller ska jag stanna kvar fast jag inte är gravid ?
    Känner mig så du bara varför jag stanna kvar.
    Mabaja och odd och flera som fått inte häller finns dom här ju så mkt som jag
    ÅÅh jag vill stanna men känner mig så löjlig att jag finns här ..
    Hjälp mig vad ska jag göra.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Marlyn
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-25 12:23:45 följande:
    Flickor jag har kännt mig så du och måste fråga er bara ..
    Ni alla är gravida och jag är inte gravid längre ska jag hoppa av denna tråd eller ska jag stanna kvar fast jag inte är gravid ?
    Känner mig så du bara varför jag stanna kvar.
    Mabaja och odd och flera som fått inte häller finns dom här ju så mkt som jag
    ÅÅh jag vill stanna men känner mig så löjlig att jag finns här ..
    Hjälp mig vad ska jag göra.
    Stanna!
  • sugarrush

Nej jag vill ha dig kvar 2barnsmamma! Jag skulle sakna dig om du försvann! Hjärta
    Det är jättebra att du är här som är så rutinerad och kan en massa, (till skillnad mot oss flesta som är riktiga noviser). Sedan så är du ju världens mest omtänksamma också! {#emotions_dlg.flower}

Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma