• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Längtan efter liten
    färnik skrev 2011-02-25 13:29:35 följande:
    EGO: Idag var bebis lite sömnig när de skulle köra CTG-kurvan, så det tog 3ggr längre tid än vanligt innan maskinen var nöjd. Men sedan piggnade hon till igen! Skönt! Berättade för BM om att vi skulle till leklandet, och fick tillsägelse att INTE åka alla tokiga rutchkanor. Attans, jag som tänkte att det skulle fungera som igångsättning! Skrattande 

Nu är vi i alla fall på leklandet, sedan 2 timmar tillbaka, dottern har otroligt roligt och klättrar/hoppar/åker som en galning. Och jag surfar på datorerna, nice att de även har nöjen för vuxna! Jag är jäkligt sugen, vilka roliga kanor det finns här... Men det får nog vänta tills jag inte är höggravid tror jag!
    jag tänkte åka dit och åka massor snart :D
    det måste vara det perfekta för igångsättning :D
    tänkte göra det om 2 veckor.
    Längtan efter liten är stor
  • Muffe

en fråga: under dagen idag, framförallt när jag står upp, så "strålar" det ner i rumpan och lite ner på benen, som att det kittlas lite.
    Vad kan det vara? är lite obehagligt

• Pancakes
    Happiness skrev 2011-02-25 13:46:51 följande:
    Åh vad bra att du kom in Pancakes...kolla min fråga över ang. Amningskläder...vet ju att du har koll på sånt
    Haha, är jag det? Jag som precis skulle fråga dig var man köper BOOB-tröjor :)

Jag gillar som sagt Mamalicious och www.proud.se. Den senare är ju lite dyr men fina saker. Båda har amningstoppar som känns lite roligare än HM men antar att man vill ha lite HM-slit-och-släng också? Amingsperioden är kanske inte den chicaste perioden i ens liv liksom..
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2011-02-25 13:45:46 följande:
    Jaaaaa! Fick ett VUL utan att ens behöva fråga! Vår bebis var perfekt och stämde exakt på dagen i storlek!
    2,8 crown to rump, alltså 1 cm längre än förra veckan! Fick ett kort också!

Verkar vara en grymt behandlingsprogram, fick just veta att jag automatiskt kommer få TUL i vecka 24,28,32 och 36!

Nu ska jag hämta sprutor.
    Puss på er!
    Ååååh, vad kul! Vad glad jag blir för din skull!
    Får vi se bilden på den lille?
  • sugarrush

Jadå, bild kommer!
    Måste till jobbet o ladda upp den bara.
    Sitter på Apoteket nu, och sedan ska jag till sjuksköterskan och få en kurs i hur man tar sprutor på sig själv...
    Fan vad jag sjåpar mig! Ber om ursäkt för mitt gnäll....!

• Pancakes

Oj, jag är i trimester tre såg jag precis när jag gick in och kollade FL:s gravidkalender. Så skumt det där. Hur kan man vara i sjunde månaden när det är tre månader kvar till BF liksom? En graviditet är ju 9 månader ju! :)

• Happiness
    Pancakes skrev 2011-02-25 13:55:01 följande:
    Haha, är jag det? Jag som precis skulle fråga dig var man köper BOOB-tröjor :)

Jag gillar som sagt Mamalicious och www.proud.se. Den senare är ju lite dyr men fina saker. Båda har amningstoppar som känns lite roligare än HM men antar att man vill ha lite HM-slit-och-släng också? Amingsperioden är kanske inte den chicaste perioden i ens liv liksom..
    Jag har handlar från boobs egenhemsida www.boob.se. Annars har Åhlens. Tycker de har så fina grejer . Ska gå in och kolla på Proud. HM tycker jag är bra på barnkläder men dåliga på amning och mamma kläder. De har inte luckan som boob har utan omlotten och den har jag hört ska vara krångligare att amma med då den ena bröste kläms ihop. Gillar bättre boob design. Visste inte att Mama. hade ska kolla där med. Tack så mycket!!
  • Pancakes
    Muffe skrev 2011-02-25 13:52:12 följande:
    en fråga: under dagen idag, framförallt när jag står upp, så "strålar" det ner i rumpan och lite ner på benen, som att det kittlas lite.
    Vad kan det vara? är lite obehagligt
    Antydan till foglossning kanske?
  • Pancakes
    Happiness skrev 2011-02-25 14:01:34 följande:
    Jag har handlar från boobs egenhemsida www.boob.se. Annars har Åhlens. Tycker de har så fina grejer . Ska gå in och kolla på Proud. HM tycker jag är bra på barnkläder men dåliga på amning och mamma kläder. De har inte luckan som boob har utan omlotten och den har jag hört ska vara krångligare att amma med då den ena bröste kläms ihop. Gillar bättre boob design. Visste inte att Mama. hade ska kolla där med. Tack så mycket!!
    Tack själv! Ska kolla in BOOB. Jo, på Mamaliciousavdelningen på Vero Moda i stan (Stockholm) låg det amningstoppar i olika färger på ett bord sist jag var där men jag köpte inga för jag tänkte att det är så tidigt. Men ska nog köpa på mig lite här och där framöver så man slipper springa runt om stresshoppa sen. Men tänk om man inte kan amma då??
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma