• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Telgebo; jag menade att du säkert hade rätt om det du skrev ang att nåt ämne frigörs i kroppen när man bantar som inte är bra för barnet...

• Evve81
    kajsalisa skrev 2011-02-27 19:58:59 följande:
    Telgebo; jag menade att du säkert hade rätt om det du skrev ang att nåt ämne frigörs i kroppen när man bantar som inte är bra för barnet...
    Ja om man bantar under graviditet och amning så frigörs de gifter som är bundna till "fettet" och dessa gå då över till barnet genom bröstmjölk och med näringen i magen.

Jag har scrappat ikväll så jag faktiskt hållit mig vaken hela dagen bortsett från tuppluren på em. MEn jag har sovit MASSOR i helgen så det kan ju vara så att jag är utvilad...... Men jag är nog världens sämsta kvälls sällskap just nu
  • acure
    needtobreathe skrev 2011-02-27 13:05:23 följande:
    God morgon tjejer :)

Somnade av ren utmattning vid 03.30 inatt.. puh! Mensvärken håller i sig heela tiden (kan de verkligen vara förvärkar då?) o ja är helt slut idag, huvudvärk på det. Ska äta frukost så får vi se hur de artar sig..

Smålandsjänta har inte vart inne på länge nu.. bebis där tro?
    Hur går det för dig Sofy? Har du ringt och hört med förlossningen? Det kan vara skönt att bara ringa och prata med dem och resonera lite. Läcker du fortfarande vatten?

Spännande med Småland! Verkar onekligen som om att det är bebis på gång, om den inte redan har tittat ut.
    Åååååh jag vill också få mitt lilla pyre nu!!
  • telgebo
    kajsalisa skrev 2011-02-27 19:58:59 följande:
    Ok då är jag med ha ha.

Ni får ursäkta om jag verkar lite trög och omed ibland.

Jag måste fråga er; hade ni andra typ slemflytningar likt ÄL flytningar ibörjan av graviditeten? Har nu läst nåt om surt Ph och undrar om det kan påverka graviditeten negativt och bör kollas upp. Nån som vet?
    Gravid v.6+0 BF 24/10
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-02-27 21:19:50 följande:
    Ja om man bantar under graviditet och amning så frigörs de gifter som är bundna till "fettet" och dessa gå då över till barnet genom bröstmjölk och med näringen i magen.

Jag har scrappat ikväll så jag faktiskt hållit mig vaken hela dagen bortsett från tuppluren på em. MEn jag har sovit MASSOR i helgen så det kan ju vara så att jag är utvilad...... Men jag är nog världens sämsta kvälls sällskap just nu
    Jag sov inget inatt mot söndagen, vet inte när jag sov så katastrofalt senast. Vid 14 så var jag så trött så jag sov på soffan i 3 timmar och hoppas nu få sova gott inatt.

Är inte heller så vidare pigg på kvällarna speciellt inte dom dagar då jag inte hunnit vila på dagen.
    Gravid v.6+0 BF 24/10
  • Evve81
    MCT79 skrev 2011-02-27 23:40:31 följande:
    Kul att vakna av att sambon spyr.... Hoppas jag slipper!!
    Åh jag håller tummarna. Köp klorin och handsprit! Jag klarade mig inte när barnen hade det....
  • MCT79

MMm... calici brukar jag inte få.. har jobbat på avdelning och tömt påsar/blöjor och klarat mig medan mina kollegor föll som furor....
    Jag vet inte vad det här var.. han spydde två ggr sen var det bra...?  Kanske ätit nått skumt som kroppen ville göra sig av med bara...

• MCT79

Idag blir det VUL igen, håll en tumme kring det med! Kl 16,45 är det dags... (guuud så sent, jag kommer vänta ihjäl mig!!)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma