• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-27 15:37:46 följande:
    Vaför? Om det är ngt mål hon kan äta riktigt mycket med gott samvete är det ju frukosten!  Bättre att snåla in på sista målet för dagen, om man ska snåla in alls!
    Muffe skrev 2011-02-27 14:39:21 följande:
    färenevik, är det för att du mår illa som du inte kan äta mer eller har du ingen matlust?
    För att jag mår illa.  Men det gör ju att jag ingen matlust har, det hänger ihop...

De säger ju att man ska äta lika mycket som vanligt, eventuellt + en macka och en frukt, när man är gravid, vilket borde innebära kanske 2300kcal eller så för en "normal kvinna"..
    om jag ska äta lika mycket  som jag brukar skulle jag nog inte må nåt vidare, jag åt väldigt lite innan jag blev gravid, i stort sett sällan frukost för jag sov då och ingen lunch för då åt jag min frukost.
    Gravid v.6+0 BF 24/10
  • telgebo
    kajsalisa skrev 2011-02-27 17:42:06 följande:
    Sötfilur; jag tycker din meny hittills ser superbra ut å precis som Färnevik skriver så är frukosten dagens viktigaste mål, så dra inte in på den.
    Jag äter ALLTID två lagade mål varje dag, annars funkar inte jag.
    Oroa dig inte för vikten efter förlossningen, det löser sig så småningom ändå. Tänk på att det tagit 9 månader för kroppen att ändras och lägga på sig vikt, så man kan inte förvänta sig att det bara ska ta en månad och så är allt som vanligt igen. Jag har hört någon säga att man kan vänta sig att det tar 6 månader för kroppen att bli helt återställd.
    Å banta inte efteråt. Kroppen behöver energi, speciellt om du ska amma. Visst kan man tänka på vad man äter, det borde man ju alltid göra, men det som händer i kroppen när man bantar är att kroppen ställer in sig på svält och sparar på fettreserverna istället...
    Sedan kan väl kroppen framkalla ett ämne i kroppen som jag inte minns namnet på nu som inte är så bra för bebis.
    Gravid v.6+0 BF 24/10
  • Happiness
    needtobreathe skrev 2011-02-27 13:05:23 följande:
    God morgon tjejer :)

Somnade av ren utmattning vid 03.30 inatt.. puh! Mensvärken håller i sig heela tiden (kan de verkligen vara förvärkar då?) o ja är helt slut idag, huvudvärk på det. Ska äta frukost så får vi se hur de artar sig..

Smålandsjänta har inte vart inne på länge nu.. bebis där tro?
    Lustigt jag tänkte på henne tidigare idag. Tänk om hon åkt in...nu har jag inte läst igenom det som skrivits idag. Men jag hoppas verkligen.
  • kajsalisa

Det vet jag faktiskt inte Telgebo, men du har säkert rätt.

• Muffe

Jo det stämmer, om man bantar frigörs gifter i kroppen som kan skada barnet!

• needtobreathe
    Sötfilur;

Jäkligt bra matintag måste jag säga! :) Jag har hitills idag ätit en pizzaslice, inget mer.. men min man gör örtfylld fläskfilé me hemgjort potatismos o sås nu så blir lite middag iallafall. Ang frukost äter ja som färnevik där, en bit hårt bröd me örtkrydda + vatten.. Äter i regel väldigt dåligt fortfarande men tjockisen i magen växer ju på så ;)

Happi;

Hon har inte vart inloggad sen den 22 feb.. hoppas allt är ok me henne iallafall!
  • Happiness

Nope jag ser inte ett spår av Småland i tråden. Tänk om hon har åkt in...Oj nu blev jag nervös!!!!!! Hon brukar ju komma in regelbundet och uppdatera läget. Nä hon har säkert åkt in....Undra just var vår eminenta gissningslista har hamnat...dax att se hur vi har gissat kanske??

• Happiness
    needtobreathe skrev 2011-02-27 18:27:27 följande:
    Sötfilur;

Jäkligt bra matintag måste jag säga! :) Jag har hitills idag ätit en pizzaslice, inget mer.. men min man gör örtfylld fläskfilé me hemgjort potatismos o sås nu så blir lite middag iallafall. Ang frukost äter ja som färnevik där, en bit hårt bröd me örtkrydda + vatten.. Äter i regel väldigt dåligt fortfarande men tjockisen i magen växer ju på så ;)

Happi;

Hon har inte vart inloggad sen den 22 feb.. hoppas allt är ok me henne iallafall!
    Skulle precis kolla, men inte sen den 22 feb säger du....oj då...Då är det på "G"..Nu håller vi tummarna tjejer för Småland Hon ligger säkert och snusar på sin bebis *längtar*
  • Evve81

Jag har fått veta att om man äter dåligt och är dålig så får oftast bebis den behöver det är mammans kropp det sliter på om det inte är extremt dålig kost men jag är inte säker.

• Muffe

Sofy, har du pratat med förlossningen något mer idag??
    Blir du inte hungrig om du inte äter mer?

Hur pass pigg eller icke-pigg är man ca en månad före BF? Jag har nämligen tänkt att vi ska iväg på spa en månad innan men frågan är hur pigg man är på det!?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma