• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84

Godmorgon flickor ..
    Hoppas ni sovit gott.
    Det har inte jag gjort har många tankar i huvudet nu och mår skit
    Det började igår
    Eller ja rättare sagt hela vecka förra veckan.
    Det var något som sa till mig att besöka grannen för det var sista gången vad jag än gjorde skulle mina tankar gå till henne och hennes hus vi bor ju radhus så våra hus satt ihop.
    Så när jag skulle lämna barnen och gå för bi hennes hus sa något mig det är sista gången hälsa på henne nu.
    Men jag vägrade lyssna.
    Varje gång ajg var ute i tomten så skulle min kropp dra sig till hennes hus men jag ville inte gå.
    Igår kommer en annan granne och sa att hon dog igår morse

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Fattar inte varför jag får detta visst jag är synsk men detta gör mig bara mer och mer skitGråterså jag kunde inte sova i natt för hon sa till mig igår i tankarna att hon kommer att hälsa på så det gjorde mig inte lugnare ..

• 3 barns mamma84
    Jag kommer in senare ska hoppa in i duchen nu innan jag ska lämna barnen på dagis.
    Jag kommer in sen när jag är hemma ca 09.30 10.00 är jag hemma igen
  • acure

2barnsmamma: du måste verkligen vara synsk. Vad läskigt med en sån känsla och vad tråkigt att hon dött. Jag vet inte vad jag ska säga... hoppas du inte lägger skuld på dig själv över vad som hände. Stor kram, hoppas du får sova något under dagen.

• Muffe

2 barns - vad läskigt att du verkar vara så synsk... usch. Men ta inte på dig "skulden" eller klandra dig själv i alla fall.

får man gnälla lite? Det trycker på i magen som att den ska spricka + att det är svårt att andas. Får man fööööööda nu???

• telgebo

Idag är jag orolig igen, lägsta tempen sedan jag plussade för 17 dagar sedan och på det ont i magen så nu känns det som det kommer gå käpprätt åt helvete igen. Hur f*n ska jag stå ut i 9 dagar till mitt VUL?

Gravid v.6+1 BF 24/10
  • Muffe

Jag hittade 10 minsta blöjor från Pampers som vi fått gratis, så nu har jag dessa + paket nummer 2. Det kanske räcker ett tag i alla fall om man dessutom får fler gratisblöjor och köper ett paket på vägen hem!

Måste bebis ha ett eget badlakan eller kan man ha mindre för vuxna?

Sofy - föder du???

• needtobreathe
    telgebo skrev 2011-02-28 09:24:09 följande:
    Idag är jag orolig igen, lägsta tempen sedan jag plussade för 17 dagar sedan och på det ont i magen så nu känns det som det kommer gå käpprätt åt helvete igen. Hur f*n ska jag stå ut i 9 dagar till mitt VUL?
    SLUTA tempa nu! Allt sånt gör dig bara mer orolig. Som sagt, min temp har diffat massor och här va de ingen fara iallafall. Ont i magen kan du ha ändå, tarmarna, livmodern etc.

Håller tummarna.
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-28 09:52:37 följande:
    SLUTA tempa nu! Allt sånt gör dig bara mer orolig. Som sagt, min temp har diffat massor och här va de ingen fara iallafall. Ont i magen kan du ha ändå, tarmarna, livmodern etc.

Håller tummarna.
    Näää, kommer inte sluta tempa nu, denna vecka är den mest avgörande + nästa vecka, fick ju MA i v.7+1 och är i v.6+1 nu så du kan nog räkna ut varför jag vill tempa nu. Jag kommer inte sluta tempa förrän tidigast när jag har gjort mitt VUL och fått höra att allt ser bra ut och fått se ett litet embryo och ett tickande hjärta slå.

Jag har ju pendlade symtom, brukar konstigt nog har mer symtom på fredagar, lördagar och söndagar och sedan är dom borta igen på måndag morgon och lyser med sin frånvaro tills fredagen kommer igen. Fattar inte varför för jag gör ju inte direkt nåt annorlunda på vardagarna, sover inte mindre, stressar inte, jobbar inte och far runt liksom.

Det onda i magen gick över, kissade några droppar och så granskande jag toapappret NOGA och sedan gick det över.

Tack för hållna tummar.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • Muffe

håller med, sluta tempa! Har ingen aning om varför man gör det, men tempen måste väl bero på massa saker och inte bara ens graviditet. Och varför vill du veta i förväg om du kanske kommer få missfall? det är bättre att njuta NU och vara glad. Tänk om det går vägen denna gång, då har du oroat dig och tempat i onödan!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma