• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe

Jag trodde att En unge i minuten skulle börja idag men det  verkar inte som det?

• färnik
    Muffe skrev 2011-02-28 10:32:44 följande:
    rsnarare att man skapar missfall för att man stressar för MYCKET och oroar sig?! Eller är det hårt att säga så?
    Ja det är hårt. Och felaktigt! För då skulle missfall vara mycket vanligare vid tex våldtäkter, krig och andra extrema stressituationer, och det är det  inte... Missfall är inget du framkallar själv på det viset, oavsett hur orolig etc du är...
  • färnik
    Muffe skrev 2011-02-28 10:37:58 följande:
    Jag trodde att En unge i minuten skulle börja idag men det  verkar inte som det?
    7:e mars. Om en vecka.
  • Muffe

ok, då spar jag nummer 2-blöjorna och köper en bebishandduk Sambon blir jätteglad över allt som måste inhandlas

Små handdukar för kräks har vi köpt 20 st på IKEA, de verkar jättebra!

• färnik
    mallanis skrev 2011-02-28 10:33:12 följande:
    hahha Färnevik du är så "snusförnuftig"!  =) I like!
    Skrattande Ibland så.
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-02-28 10:12:35 följande:
    håller med, sluta tempa! Har ingen aning om varför man gör det, men tempen måste väl bero på massa saker och inte bara ens graviditet. Och varför vill du veta i förväg om du kanske kommer få missfall? det är bättre att njuta NU och vara glad. Tänk om det går vägen denna gång, då har du oroat dig och tempat i onödan!
    Jag kommer inte bli lugnare av att sluta tempa, då kommer jag ju bara överanalysera symtom i stället och det har jag ju inte på vardagarna. När jag försökte bli gravid så använde jag mig av Fertilty friend för att se om jag hade ÄL och så eftersom äl-tester gav en massa felaktiga resultat dvs positivt fast jag hadeingen äl ibland fast dom var positiva osv.

Jag har fortsatt tempa för en hög kroppstemp på morgonen direkt när man vaknar tyder på att progesteronet som upprätthåller graviditeten finns där. När jag fick mitt MA så sjönk tempen och det började i v.4 eller v.5 minns inte men nånstans där och så kom då blödningen i v.6+6 och MA konstaterades i v.7+1 och nu är jag i v.6+1 så denna vecka kommer jag definitivt tempa samt nästa vecka sedan kanske jag slutar tempa eller så fortsätter jag tills jag går in i v.13+0
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • färnik
    Muffe skrev 2011-02-28 10:39:25 följande:
     och köper en bebishandduk
    Jag tycker de är rätt värdelösa, bebishanddukarna. Oskyldig För små!  Möjligtvis alldeles i början att de fungerar, men... nä... onödig utgift. (vi har en som vi hade till första barnet, men vi använde den nästan inte ändå.)
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-28 10:18:54 följande:
    Nä, men om du inte slutar med det så kommer du fortsätta va orolig och analysera minsta lilla grej, är de bättre? Ena dagen inga symptom, andra dagen massor - och änsålänge verkar det ju gå bra, så de känns ju ganska onödigt för din egen skull. (Och bebisen me all "stress")

Symptomen varierar hela graviditeten, min temp har diffat massor.. men men, ditt val :)
    När jag varit gravid tidigare så har jag haft symtom varje dag i form av illamående, osv och man ett MA i bagaget där symtomen avtog och sjunkande temp och kämpat i 19 månader på EGEN hand så har man ett kontrollbehov som max och istället för att slänga ut en massa pengar på graviditetsttester som ändå visar plus trots att man får mf/ma och jag kan dessutom inte få  starkare test nu så jag kan inte jämföra testens styrka och färg längre då blir tempen mit vägvisare hur graviditeten fortlöper. Förstår du? Du har ju själv tempat i början så du borde ju förstå varför man gör det eller varför tempade du annars?

Men temp har sedan den 13 feb legat på 37,1 eller 37,3 och så nu i v,6+1 den lägsta tempen på 37,0.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • 3 barns mamma84
    Muffe skrev 2011-02-28 10:37:58 följande:
    7:e
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Muffe

jaha, ingen bebishandduk alltså... hihi... vem ska man lyssna på? man kanske kan köpa EN handduk med luva på, är de bra? såg stora på IKEA tex. såg ut att vara för stora till en bebis.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma