• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Safireee

Jag har varit däckad i nästan en vecka i förkylning-huvudvärk och sen illmående. I morse kände jag mig dock rätt pigg så jag satte igång att plocka undan i vardagsrummet....och som straff för det så blev jag helt darrig, svag och yr, så jag fick gå och lägga mig. Sov stenhårt i 2,5h! Uj! 

Min kropp kräver verkligen vila nu känner jag. Är lite orolig för hur jag ska klara av veckan. Kan nog inte vara sjukskriven mer snart utan att berätta varför. Och när huvudvärken är över och illamåendet hanterbart så måste jag ju jobba så klart, så det ska jag göra. Frågan är bara om jag fysiskt kan ta mig till kontoret nere i stan eller om jag måste jobba hemifrån?

Men jag tänkte iaf dra till med magkatarr angående mina nya udda matvanor. Matkatarr har jag haft innan så det löser sig. Men mina närmaste kollegor kommer nog snart undra... Jag har verkligen blivit som förbytt sen jag blev gravid! Förvånad

Molly - okt-07, v.6+0 - BF okt-11
  • Muffe

Söt bild! Gott med ostbågar
    Finns förresten en förrätt med räkor m.m som man har ostbågskross på sidorna om brödet... rätt gott för oss vuxna

Jag är ju nojjig över vikten men försöker ändå stoppa i mig mer saker än vanligt just för att bebis ska få så mycket bra som möjligt i sig, men kom att tänka på att jag kanske äter för mycket`? Ja kanske inte måste äta så mycket som jag gör, detta är mycket enligt mig... men vad tycker ni? Är detta ok?

Frukost: 1 kokt ägg, två grova smörgåsar med leverpastej och gurka, te, ett glas juice, fil och grova flingor
    Mellanmål: 1 äpple
    Mellanmål igen: en näve nötter
    Lunch: Pytt i panna med stekt ägg och rodbetor samt apelsinklyftor till efterrätt

Är detta en ok dag så här långt?

Äter ni alla två lagade mål mat per dag?

• färnik

Tycker du fått ihop en jäkligt seriös frukost, även om jag inte förstår hur du fick i dig allt det där. Oskyldig Frukosten är dagens viktigaste måltid som sagt.

Ser ut som ett bra och regält matintag hittills i alla fall!

(dock är det mer än vad jag får i mig på en hel dag för stunden. Och till frukost kan jag bara äta knäcke med bregott och dricka vatten...)

• 3 barns mamma84
    Muffe skrev 2011-02-27 14:19:00 följande:
    Söt bild! Gott med ostbågar
    Finns förresten en förrätt med räkor m.m som man har ostbågskross på sidorna om brödet... rätt gott för oss vuxna

Jag är ju nojjig över vikten men försöker ändå stoppa i mig mer saker än vanligt just för att bebis ska få så mycket bra som möjligt i sig, men kom att tänka på att jag kanske äter för mycket`? Ja kanske inte måste äta så mycket som jag gör, detta är mycket enligt mig... men vad tycker ni? Är detta ok?

Frukost: 1 kokt ägg, två grova smörgåsar med leverpastej och gurka, te, ett glas juice, fil och grova flingor
    Mellanmål: 1 äpple
    Mellanmål igen: en näve nötter
    Lunch: Pytt i panna med stekt ägg och rodbetor samt apelsinklyftor till efterrätt

Är detta en ok dag så här långt?

Äter ni alla två lagade mål mat per dag?
    Försök att minska ner med frukosten ta fil och fglingor och tilllägg banan i oxå med lite socker på eller kanel eller vanilje med ett glass mjölk och en juice.

Mellanmål ta smörgås med leverpastej och äpple till och ett glass vatten till och mjölk.
    För då behöver du inte ta mellanmål 2 ggr ..

Lunch låter bra där kan du tilllägga lite nötter efteråt
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Muffe

färenevik, är det för att du mår illa som du inte kan äta mer eller har du ingen matlust?

• 3 barns mamma84
    Marlyn skrev 2011-02-27 13:44:01 följande:
    Haylee gillar ostbågar och mackor... varför inte kombinera dessa två då?

Skrattar har hon fått detta ifrån din gravida mamma
  • Marlyn

Jag tycker ju om mackor och ostbågar... men inte kombinerat.
    Jag älskar minen hon har.

• färnik
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-27 14:39:11 följande:
    Försök att minska ner med frukosten ta fil och fglingor och tilllägg banan i oxå med lite socker på eller kanel eller vanilje med ett glass mjölk och en juice.
    Vaför? Om det är ngt mål hon kan äta riktigt mycket med gott samvete är det ju frukosten!  Bättre att snåla in på sista målet för dagen, om man ska snåla in alls!
    Muffe skrev 2011-02-27 14:39:21 följande:
    färenevik, är det för att du mår illa som du inte kan äta mer eller har du ingen matlust?
    För att jag mår illa.  Men det gör ju att jag ingen matlust har, det hänger ihop...

De säger ju att man ska äta lika mycket som vanligt, eventuellt + en macka och en frukt, när man är gravid, vilket borde innebära kanske 2300kcal eller så för en "normal kvinna"..
  • 3 barns mamma84
    färnik skrev 2011-02-27 15:37:46 följande:
    Vaför? Om det är ngt mål hon kan äta riktigt mycket med gott samvete är det ju frukosten!  Bättre att snåla in på sista målet för dagen, om man ska snåla in alls!
    Muffe skrev 2011-02-27 14:39:21 följande:
    För att jag mår illa.  Men det gör ju att jag ingen matlust har, det hänger ihop...

De säger ju att man ska äta lika mycket som vanligt, eventuellt + en macka och en frukt, när man är gravid, vilket borde innebära kanske 2300kcal eller så för en "normal kvinna"..
    Såklart men hon ska inte äta för mkt häller.man ska inte äta för 2 igentligen enligt bm och läkaren man ska bara äta oftare men mindre
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma